Armada JJ, Line SFB eller Hendryx Purple haze?

Ny skidsäsong och nya skidor.
Har tittat på en massa skidor nu och kommit ner till 3 alternative.
Men vilka ska man välja?
Vill ha en skida som är grym i puder, det är där den kommer befinna sig.
Skidan kommer att åkas i Österrike, Le France och nån sväng i Sverige.

Vad säger ni alla puderfantaster där ute?
Vad ska jag köra på?

Hej,

börja med en sökning i forumet där en del av skidorna behandlas.
Annars så kompletterar du med detta:
MALL: Vilka skidor ska jag köpa?
Om du vill ha köpråd så ska du ha med denna information i din tråd:
- Nuvarande skidor:
- Vikt:
- Längd:
- Åkstil:
- Erfarenhet:

jens

Jag hade inte alls köpt någon av dem, jag hade nog köpt ett par Scott Stunt 196. Så om du är som mig, köp ett par Stunt!

Carled sa:
Jag hade inte alls köpt någon av dem, jag hade nog köpt ett par Scott Stunt 196. Så om du är som mig, köp ett par Stunt!
Jadu. Kan varit svårt att veta. Men jag tror personen som skriver är en tjej. Eller är ganksa säker!

Tror defnitiv inte du ska fundera på ett par Stunt!!(sorry Carled)
Har inte kört JJ:n så den kan jag tyvärr inte säga så mycket om....
Vad det gäller Line SFB så är det defnitivt en allround skida, funkar till det mesta är dock enligt min mening lite mjuk samt att den inte har något driv!! Men ändå en riktigt bra skida(kan även bero på att jag ligger på 185cm o 88kg). Vad det gäller Hendryx PH så är det en riktigt grym skida(Hendryx mest allrounda) som både kommer att flyta grymt i pudret men som även kommer att sitta som gjuten i pisten(och dom dagarna kommer även utanför svedalas gränser) och det bästa av allt ROCKER!! vilket gör dom om möjligt ännu mer lättåkta. ps kör själv Hendryxskidor, vill bara säga det och det är inte därför jag bara ger dom beröm.....utan för att dom verkligen är så bra. Det bästa av allt är ju om du t ex hinner med någon skidtestar helg innan du dra, då kan du ju testa laggen där....vilken/vilket modell/märke som passar dig bäst. För det funkar ju alldelles utmärkt att prova fetare lagg även under sådana förhållande(vad folk än säger!!), då dom flesta fetingar har bra kantgrepp samt att du känner känslan i laggen!!

Skulle gissa på att Carleds tips var en "aning" ironiskt för att peka ut bristerna i författarens information.

robRhino Tack för svaret, det var erfarenheten av skidorna som jag var ute efter. Å jag kanske borde ha gett lite mer information, ex är 172cm väger 74 kg.

AnnaI_STJ sa:
robRhino Tack för svaret, det var erfarenheten av skidorna som jag var ute efter. Å jag kanske borde ha gett lite mer information, ex är 172cm väger 74 kg.
Säger ju fortfarnde inte om du vill åka skog, stora berg etc. Själv har jag skrivit ganska mycket om JJn tigiagre och det går att söka upp i forumet.
Kan säga att jag älskar dem:)

Men det blir ju så tråkigt om man skall använda sig av den obligatoriska mallen, då får man ju snabba och effektiva svar. Det är mycket roligare om vi måste luska lite information i taget, som en julkalender ungefär...

Du är 2cm kortare än mig, men vi väger typ lika mycket, så jag tycker fortfarande att du skall köpa ett par Scott Stunt i 196, det hade jag köpt. De är tillräckligt breda för offpist och har vettig skärning för att klara pisten en hel säsong.

Carled sa:
Men det blir ju så tråkigt om man skall använda sig av den obligatoriska mallen, då får man ju snabba och effektiva svar. Det är mycket roligare om vi måste luska lite information i taget, som en julkalender ungefär...

Du är 2cm kortare än mig, men vi väger typ lika mycket, så jag tycker fortfarande att du skall köpa ett par Scott Stunt i 196, det hade jag köpt. De är tillräckligt breda för offpist och har vettig skärning för att klara pisten en hel säsong.
186cm räcker för Anna!
Hasse har testat båda, och väger lika mycket.

Snödjup

Tillbaka
Topp