så sant, så sant.......mmmmm sa:Aha, du ska åka twintip? Då ska du lätt ha crowbars.
kost la ändå mer än 1000kr nytt?True_Blue sa:Dragon Rogue
warp?Flerkz-J-K sa:wrap eller vad dom heter...
Har gjort det men får inte fram några bra svarPizzaaugust sa:GOGGLES!!
Och sök i forumet.
Har gjort det men får inte fram några bra svarVurpollon sa:kolla på google.com
Warp är väll bland det sämsta som går att få i allt?Flerkz-J-K sa:wrap eller vad dom heter...
TackarGurra sa:steepstore.com har rea ! kolla in
Hm, på oakleys gogglar är linsen som heter "Persimmon" en rätt bra allround lins enligt mig, har den på mina Crowbars.Zatyrax sa:TackarGurra sa:steepstore.com har rea ! kolla in
Nu har jag en annan fråga, hur vet jag vad som är en all around lins?
jepp kostar 1500:-Gurra sa:kost la ändå mer än 1000kr nytt?True_Blue sa:Dragon Rogue
Jag kollar på Dragon DX, http://www.ridestore.se/dragon--mdxsnow-goggle-rockstar-p-10555-c-773.aspxAspebo sa:Hm, på oakleys gogglar är linsen som heter "Persimmon" en rätt bra allround lins enligt mig, har den på mina Crowbars.Zatyrax sa:TackarGurra sa:steepstore.com har rea ! kolla in
I stort sett alla märken har en liknande lins.
Det negativa är väl att den inte är så snygg.
Men de är svårt att tipsa om någon lins när du inte säger till vilken modell du vill ha tips? Linserna heter ju inte samma hos alla märken.
Hoppas jag var till någon hjälp,
Ett annat tips att hitta billiga goggles är att kolla köp och sälj här på Freeride, du kan göra riktiga fynd där!
om jag inte är helt ute och cyklar så är det en mx goggle, (MDX i namnet) vetdock inte om det blir någon större skillnad, men mina erfarenheter är att MX goggles immar lättare, rätta mig om jag har felZatyrax sa:Jag kollar på Dragon DX, http://www.ridestore.se/dragon--mdxsnow-goggle-rockstar-p-10555-c-773.aspxAspebo sa:Hm, på oakleys gogglar är linsen som heter "Persimmon" en rätt bra allround lins enligt mig, har den på mina Crowbars.Zatyrax sa:Tackar
Men de är svårt att tipsa om någon lins när du inte säger till vilken modell du vill ha tips? Linserna heter ju inte samma hos alla märken.
Ett annat tips att hitta billiga goggles är att kolla köp och sälj här på Freeride, du kan göra riktiga fynd där!
Ska kolla köp och sälj nuTack!
Intersport är återförsäljare av Dr. Zipe... bara be dom ta hem.Zatyrax sa:Jag har fastnat för Mistress Level VI, den svarta med oragt rött spegel glas. Är det en bra all-around lins?
Jag hittar ingen som säljer dom skulle någon kunna länka?![]()
det är en snöskotergoggle till och med! Så den immar nog inte mer men är däremot inte idealisk för en skidhjälm, då den är anpassad till en cross/skoterhjälmkodiak sa:om jag inte är helt ute och cyklar så är det en mx goggle, (MDX i namnet) vetdock inte om det blir någon större skillnad, men mina erfarenheter är att MX goggles immar lättare, rätta mig om jag har felZatyrax sa:Jag kollar på Dragon DX, http://www.ridestore.se/dragon--mdxsnow-goggle-rockstar-p-10555-c-773.aspxAspebo sa:Hm, på oakleys gogglar är linsen som heter "Persimmon" en rätt bra allround lins enligt mig, har den på mina Crowbars.
Ska kolla köp och sälj nuTack!
Den spegellinsen är inte vad jag skulle vilja kalla för en allroundlins alltså. Kan tänka mig att den släpper in kanske... 30% ljus?! Så om du vill ha ngn som är allround o bra ska du se på pink ionized eller blue ionized. Det var några som var med mig i kicking förra året som köpte just Dragon DX med pink ionized som trivdes mkt bra med dom i sämre ljus. Fråga FF tex.Zatyrax sa:Har fortfarande inte köpt goggles, Men undrar, är det här en bra all-around lins (spegelglaslinsen) http://www.addnature.com/product.asp?pf_id=DRAGONDXPOWDERION
Då ska jag inte ha den. Vad sägs om ett par Oakley Crowbar med Fire Iridium lins? Bättre all-around? Kan köpa mig ett par nya sånna för 1100PNyberg sa:Den spegellinsen är inte vad jag skulle vilja kalla för en allroundlins alltså. Kan tänka mig att den släpper in kanske... 30% ljus?! Så om du vill ha ngn som är allround o bra ska du se på pink ionized eller blue ionized. Det var några som var med mig i kicking förra året som köpte just Dragon DX med pink ionized som trivdes mkt bra med dom i sämre ljus. Fråga FF tex.Zatyrax sa:Har fortfarande inte köpt goggles, Men undrar, är det här en bra all-around lins (spegelglaslinsen) http://www.addnature.com/product.asp?pf_id=DRAGONDXPOWDERION
men herregud, nu får du allt ta och läsa på lite.Zatyrax sa:Då ska jag inte ha den. Vad sägs om ett par Oakley Crowbar med Fire Iridium lins? Bättre all-around? Kan köpa mig ett par nya sånna för 1100PNyberg sa:Den spegellinsen är inte vad jag skulle vilja kalla för en allroundlins alltså. Kan tänka mig att den släpper in kanske... 30% ljus?! Så om du vill ha ngn som är allround o bra ska du se på pink ionized eller blue ionized. Det var några som var med mig i kicking förra året som köpte just Dragon DX med pink ionized som trivdes mkt bra med dom i sämre ljus. Fråga FF tex.Zatyrax sa:Har fortfarande inte köpt goggles, Men undrar, är det här en bra all-around lins (spegelglaslinsen) http://www.addnature.com/product.asp?pf_id=DRAGONDXPOWDERION![]()
Var kan man läsa om sånt här då? har letat som en galning men inget hittat :PLee-nus sa:men herregud, nu får du allt ta och läsa på lite.Zatyrax sa:Då ska jag inte ha den. Vad sägs om ett par Oakley Crowbar med Fire Iridium lins? Bättre all-around? Kan köpa mig ett par nya sånna för 1100PNyberg sa:Den spegellinsen är inte vad jag skulle vilja kalla för en allroundlins alltså. Kan tänka mig att den släpper in kanske... 30% ljus?! Så om du vill ha ngn som är allround o bra ska du se på pink ionized eller blue ionized. Det var några som var med mig i kicking förra året som köpte just Dragon DX med pink ionized som trivdes mkt bra med dom i sämre ljus. Fråga FF tex.![]()
fire iridium är en lins för solsken. alla småjibbers som säger att den är skitbra i mulet har uppenbarligen bara köpt den för syns skull. ingen allroundlins alls, och framför allt inte för svenska förhållanden.
oj, då har du antingen haft otur eller okunskap.Zatyrax sa:Var kan man läsa om sånt här då? har letat som en galning men inget hittat :PLee-nus sa:men herregud, nu får du allt ta och läsa på lite.Zatyrax sa:Då ska jag inte ha den. Vad sägs om ett par Oakley Crowbar med Fire Iridium lins? Bättre all-around? Kan köpa mig ett par nya sånna för 1100![]()
fire iridium är en lins för solsken. alla småjibbers som säger att den är skitbra i mulet har uppenbarligen bara köpt den för syns skull. ingen allroundlins alls, och framför allt inte för svenska förhållanden.
TackLee-nus sa:oj, då har du antingen haft otur eller okunskap.Zatyrax sa:Var kan man läsa om sånt här då? har letat som en galning men inget hittat :PLee-nus sa:men herregud, nu får du allt ta och läsa på lite.
kolla på oakleys hemsida. ska finnas information om hur mycket ljus deras olika linser släpper igenom respektive. du vill nog ha en lins runt 60 procent i alla fall, om den ska vara allround.
jag använder bägge två, men pink är en långt mycket bättre allroundlins än fire. kolla även på persimmon h.i., blue iridium och emerald iridium. sistnämnda är rätt dyr om jag inte minns fel dock.Zatyrax sa:TackLee-nus sa:oj, då har du antingen haft otur eller okunskap.Zatyrax sa:Var kan man läsa om sånt här då? har letat som en galning men inget hittat :P
kolla på oakleys hemsida. ska finnas information om hur mycket ljus deras olika linser släpper igenom respektive. du vill nog ha en lins runt 60 procent i alla fall, om den ska vara allround.Den ligger på 16%! Det är sjukt ju, borde vara natt svart ju :P Och Pink Iridium ligger på 57%.
Sen fanns det en sån där simulator grej, och ljuset i fire iridium verkade rätt skönt ändåSka kolla på lite fler.
Färgen va frän på denPNyberg sa:Ett bra alternativ är att kika efter ngn smith model du gillar och se till att det är sensor mirror som lins på dom. Sjukt bra allround lins. Blir kanske liiite väl ljusa när det är sol..annars sjukt bra![]()