Tror jag inte alls på. Innan jag har fått ett motargument mot min misstro så är jag fast besluten om att företagen är rädda för att deras märke inte ska synas bakom massor utav klistermärken, och kan i sin tur sänka deras logotyps slagkraft!Pizzaaugust sa:Ja det förstör. Eller var mycket snack om det förut iaf. Att dom blir mindre hållbara. Står ju tex på vissa hjälmar att man ska undvika att klistra saker och måla annat än det som redan sitter på hjälmen
att plasten löses upp och blir svagare...Rooobert sa:vad hade hon för argument?
great! då ska jag sätta på nåt sådantmistersedin sa:vissa klistermärken gör väl det, men inte klistermärken som är ''genomskinliga'' bakom om du förstår vad jag menar..
Dom behöver inte vara bättre det beror på vilket limm det är!Luuus sa:great! då ska jag sätta på nåt sådantmistersedin sa:vissa klistermärken gör väl det, men inte klistermärken som är ''genomskinliga'' bakom om du förstår vad jag menar..![]()
aja. jag får nog läsa manualerna ^^JoakimS sa:hon har rätt, limmet förstör plasten. som sagt
Tro inte på det då. Motorcykel hjälmar får man inte sätta stickers på, och sådana är bra mycket mer advancerade än en skidhjälm så antar att de e samma. Plasten löses upp av klistret typ. Klaga inte på mig, inte jag som bestämt det. Läs det som följer med till hjälmen istället.eff sa:Tror jag inte alls på. Innan jag har fått ett motargument mot min misstro så är jag fast besluten om att företagen är rädda för att deras märke inte ska synas bakom massor utav klistermärken, och kan i sin tur sänka deras logotyps slagkraft!Pizzaaugust sa:Ja det förstör. Eller var mycket snack om det förut iaf. Att dom blir mindre hållbara. Står ju tex på vissa hjälmar att man ska undvika att klistra saker och måla annat än det som redan sitter på hjälmen
men de är värt ett försök å testaJoakimS sa:Dom behöver inte vara bättre det beror på vilket limm det är!Luuus sa:great! då ska jag sätta på nåt sådantmistersedin sa:vissa klistermärken gör väl det, men inte klistermärken som är ''genomskinliga'' bakom om du förstår vad jag menar..![]()
Så du tror att hjälmens skyydsfunktion förstörs av att du sätter på skyddsplast på den?Pizzaaugust sa:Tro inte på det då. Motorcykel hjälmar får man inte sätta stickers på, och sådana är bra mycket mer advancerade än en skidhjälm så antar att de e samma. Plasten löses upp av klistret typ. Klaga inte på mig, inte jag som bestämt det. Läs det som följer med till hjälmen istället.eff sa:Tror jag inte alls på. Innan jag har fått ett motargument mot min misstro så är jag fast besluten om att företagen är rädda för att deras märke inte ska synas bakom massor utav klistermärken, och kan i sin tur sänka deras logotyps slagkraft!Pizzaaugust sa:Ja det förstör. Eller var mycket snack om det förut iaf. Att dom blir mindre hållbara. Står ju tex på vissa hjälmar att man ska undvika att klistra saker och måla annat än det som redan sitter på hjälmen
Sen när blev klistermärken skyddsplast!?eff sa:Så du tror att hjälmens skyydsfunktion förstörs av att du sätter på skyddsplast på den?Pizzaaugust sa:Tro inte på det då. Motorcykel hjälmar får man inte sätta stickers på, och sådana är bra mycket mer advancerade än en skidhjälm så antar att de e samma. Plasten löses upp av klistret typ. Klaga inte på mig, inte jag som bestämt det. Läs det som följer med till hjälmen istället.eff sa:Tror jag inte alls på. Innan jag har fått ett motargument mot min misstro så är jag fast besluten om att företagen är rädda för att deras märke inte ska synas bakom massor utav klistermärken, och kan i sin tur sänka deras logotyps slagkraft!
SANT! plasten är ju till vissdel bara där för att man inte ska se de som är bakomlinder sa:Dock är väl frågan om det är plasten eller det som är innanför plasten som skyddar huvudet i en smäll?
Samtliga pros har ju en hel del klister på sina hjälmar!jeppelunkan sa:vrf skulle så många ha klistermärken på hjälmen ifall den förstör plasten? det är väll bara på gamla motorcykel hjälmar det förstör.
Vad är skillnaden på klistermärken och skyddsplast? Båda är häftande plastrutor. Strukturen är nästan den samma också.Pizzaaugust sa:Sen när blev klistermärken skyddsplast!?eff sa:Så du tror att hjälmens skyddsfunktion förstörs av att du sätter på skyddsplast på den?Pizzaaugust sa:Tro inte på det då. Motorcykel hjälmar får man inte sätta stickers på, och sådana är bra mycket mer advancerade än en skidhjälm så antar att de e samma. Plasten löses upp av klistret typ. Klaga inte på mig, inte jag som bestämt det. Läs det som följer med till hjälmen istället.
Ja jag tror att klistermärken försämrar plasten, sen har jag inga bevis eller tekniskfakta på detta. Men sen skiter jag i det och har klistermärken om jag vill. Det är väl ett val man själv tar.
Men är det viktigt eller? Jag har sagt vad jag tror. Om skyddsplast är samma som klistermärken så ja. Då tror jag skyddsplast försämrar en hjälm också.eff sa:Vad är skillnaden på klistermärken och skyddsplast? Båda är häftande plastrutor. Strukturen är nästan den samma också.Pizzaaugust sa:Sen när blev klistermärken skyddsplast!?eff sa:Så du tror att hjälmens skyddsfunktion förstörs av att du sätter på skyddsplast på den?
Ja jag tror att klistermärken försämrar plasten, sen har jag inga bevis eller tekniskfakta på detta. Men sen skiter jag i det och har klistermärken om jag vill. Det är väl ett val man själv tar.
om man har klistermärken på moppe hjälmen kan man få böter!eff sa:Tror jag inte alls på. Innan jag har fått ett motargument mot min misstro så är jag fast besluten om att företagen är rädda för att deras märke inte ska synas bakom massor utav klistermärken, och kan i sin tur sänka deras logotyps slagkraft!Pizzaaugust sa:Ja det förstör. Eller var mycket snack om det förut iaf. Att dom blir mindre hållbara. Står ju tex på vissa hjälmar att man ska undvika att klistra saker och måla annat än det som redan sitter på hjälmen
Det är limrester och hjälmen runt omkring klistermärket blir solblekt - därav nyansskillnaden.DMyhr sa:men då tar man ju bara inte av klistermärkena o då märker man inget de menar ju bara att de är sådär att de blir konstigt runt, om ni köper en hjälm med klistermärken på o tar av dom så blir de ju konstigt där de e ju så de menar tror jag:P
hallå det låter bara långsökt!JoakimS sa:SANT, limmet på klibbor löser upp plasten och förstör den..
Kan bero på att du är 15 år och obildad. Vet du hur ett lim fungerar?snow_4_life sa:hallå det låter bara långsökt!JoakimS sa:SANT, limmet på klibbor löser upp plasten och förstör den..
Skilj mellan lim och klister.richardtenggren sa:Kan bero på att du är 15 år och obildad. Vet du hur ett lim fungerar?snow_4_life sa:hallå det låter bara långsökt!JoakimS sa:SANT, limmet på klibbor löser upp plasten och förstör den..