K2's Turbo dream(?)

MrPete

Ny medlem
K2's Turbo dream(?)
Tja, har spanat runt en hel del på internet och inte minst här på freeride i jakt på en ny bräda. Som många andra trådar handlar det om inköp av en ny puderbräda/allmountain, dock verkar ingen av dessa nämna k2's turbo dream mer än i förbifarten.
Har läst lite om den å tycker den verkar vara en ganska fet.

Undrar helt enkelt om det är någon därute som faktiskt testat k2's turbo dream och om den isf är något att ha?

Tack på förhand.

K2's Turbo dream(?)
Hei!

Kjørte med den i hele fjor og er veldig fornøyd med den! Har ikke testet årets enda, men er ikke de helt store forandringene tror jeg..

Den utmerker seg som et veldig bra brett i pudder, men funker også på hardere snø og mer vindpåvirket snø som man finner på toppturer b.l.a.

Anbefaler det absolutt! :)

Lurer du på noe så er det bare å spørre meg..

K2's Turbo dream(?)
Okej, tack så mycket för svaret :)
Då återstår det bara att hitta en återförsäljare också.. Verkar inte vara så många butiker som har den. (?)

K2's Turbo dream(?)
Tack! Jo jag har varit inne på att köpa gyratorn ett tag, ska åka till Revelstoke denna säsong å det ryktas om att de får en j*vla massa snö.. :D Därför lät powder-rocker ganska fint :p
Förhoppningen med turbo dream är väl då att den även kommer att vara en skön bräda de dagar då det faktiskt råkar vara snöbrist. Men du som kört gyratorn kanske kan invända? :p Har ju faktiskt ingen som helst erfarenhet av rocker så tar gärna in så mycket info som möjligt...

K2's Turbo dream(?)
Finsk K2 proåkare Wille Yli-Luoma berättade i nån interju att TurboDream är den bästa brädan han har kört för allt, men kan vara litet skrämmande i höga farter när det är isigt...

K2's Turbo dream(?)
Jag kan faktiskt invända. Tycker gyratorn är riktigt bra i pisten. Inte i höga farter då den är ganska mjuk men att bara glida runt med. Har 168:an och tycker den är underbar att jibba runt i pisten med. Har även en evil twin 159 som ska säljas då jag tyckte gyratorn var roligare att jibba med än den är, ska köpa en www rocker istället. Ska inte rekomendera dig den om du tänker bomba fullt ös i pisten, vilket den iofs gör okej, lite fladdrig. Men om du ska satsa på att åka puder har jag alldrig provat nått skönare.

Jag skulle rekomendera att köpa en längd längre än vad du eg tänkt dig. Jag hade gärna haft ett 10 cm längre gyrator men den finns ju inte längre än 168, den känns inte alls klumpig.

Hoppas du förstår nått av det jag skrivit, är jätte trött men ville verkligen rekomendera brädan.

Bara att fråga om du vill veta nått mer om gyratorn.

//Kristofer

K2's Turbo dream(?)
Tackar för engagemanget, men nu var köpet avklarat och det blev en k2 turbo dream 159..! Kommer dock inte att ha möjlighet att testa den på ett tag..... vilket suger.
Ser till att skriva lite om den sen när jag väl testat den dock!
Hare gött!

K2's Turbo dream(?)
Körde på en Turbo Dream 156 i helgen och jag är faktiskt riktigt imponerad. I vanliga fall kör jag på en Custom X 168, så på papperet verkade det lite löjligt att med mina 85+ kilo och 45 i skor köra på en så kort och smal(24.7 i midjan) bräda. Om jag själv hade valt längd hade jag nog valt 160+ wide, så recensionen ska nog läsas med det i tankarna.

Första intrycket var att det var svårt att få till ett rent skär i pisten, men efter ett par åk visade det sig bara vara ovana med rocker som var orsaken. Jag fick inte riktigt lika bra grepp som med min Custom, men faktiskt nära. Den kändes också stabil i höga hastigheter.

Den stora skillnaden var dock puderåkning(eller ja, puder och puder men iaf 2 deci hyffsat ny snö), där kom brädan verkligen till sin rätt. Grymt bra flyt utan att behöva luta sig bakåt det minsta. Faktiskt bättre flyt än med min Custom. Även här var det lite ovant, jag upplevde att brädan var mycket stabil så länge jag hade vikten centrerad, men med lite fel disponerad vikt hamnade jag rätt snabbt i obalans. Även det kan nog ha med brädans längd och mina personliga egenskaper att göra.

Sammanfattningsvis kan man nog säga att jag ger två tummar upp, det är en otroligt rolig och kompetent bräda.

K2's Turbo dream(?)
Det var verkligen skönt att höra :)
Jag har hört att det ska vara lite ovant med rocker i början, dock tycker jag att de flesta brädor tar en viss tid att vänja sig vid så det känns inte som ett större problem. Förhoppningsvis är väl det där med obalans i puder också nånting man får vänja sig vid. Hoppas på att det blir en hel del puderåkning denna säsong så jag kan ge denna bräda en rättvis bedömning :D

Tillbaka
Topp