JJ vs Bent Chetler

JKampe

Medlem
JJ vs Bent Chetler
Jag har stått och dreglat efter Armadas JJ längre än vad som är hälsosamt nu. När lönen sedan äntligen droppar in får jag höra att de är helt jävla omöjliga att få tag på i det långa landet falukorv. Förkrossande!

Nu har jag däremot fått tipset att kolla upp Atomic Bent Chetler som skall vara "mer eller mindre samma skida". Hittar dock bara ett fåtal reviews så jag tänkte höra om det finns fler därute som sitter inne med lite kunskap i ämnet.

Peace

JJ vs Bent Chetler
Provade JJ nu i vintras i Japan och konstaterade att det är en väldigt rolig skida. Tyckte dock att den är lite för smal, den korta svängradien gör att den beter sig skumt i pisten. BentCheltern är lite bredare, med lite längre radie och lite styvare vill jag minnas, vilket täcker upp precis de svagheterna som jag hittade med JJ.

JJ vs Bent Chetler
stod precis inför samma val i höstas. kollade runt en hel del och slutade med att jag köpte ett par chetler. har dock ej provat dem ännu men är ändå sjukt nöjd med valet i efterhand. skall prova dem i japan nu i veckan så då kna jag återkomma. Men vad jag har hört skall du helt klat gå på chetler, tydligen sjukt rolig, mer pop än jj samt lite styvare och bredare än jj. Robin som är i japan nu, japanbloggen, hade ett par jjs innan men bytte sedan till bent chetler och är sjukt nöjd över det. kolla trådarna här på freeride, jag la upp några i höstas då jag också skulle köpa nya lagg.

ride on

JJ vs Bent Chetler
Tack för tipsen! Hur är det med vikten? Är det någon egenskap jag gillade hos JJ var att de trots sin bredd var så lätthanterliga även i luften.

BCn är svår att få tag på för en provtur men Skidsport hade iallafall ett par till salu senast jag checkade ;)

JJ vs Bent Chetler
Jag kan även rekommendera Rossignol s7 som är väldigt lik Armada JJ... Jag provkörde båda i Hemsedal i tight skogsåkning med lössnö. JJ:n är lite mer lekfull samtidigt som s7:an är något mer fartstabil.

Lycka till!

JJ vs Bent Chetler
Guiseppi_Suffermountain sa:
Jag kan även rekommendera Rossignol s7 som är väldigt lik Armada JJ... Jag provkörde båda i Hemsedal i tight skogsåkning med lössnö. JJ:n är lite mer lekfull samtidigt som s7:an är något mer fartstabil.

Lycka till!
Precis s7an killar allt i skog, jag har inte åkt på varken s7an eller JJ'sen men jag hade gått på s7an.

JJ vs Bent Chetler
oscarius sa:
Teufel sa:
Precis s7an killar allt i skog, jag har inte åkt på varken s7an eller JJ'sen men jag hade gått på s7an.
Kan du tycka om en låt innan du hört den också?
Förstår din poäng.

Men jag går ju efter vad jag läst mig till, för jag stod själv ungefär inför samma val.

Och jag kan säker tycka till om låtar jag inte hört :P
Tycker förmodligen nästa låt som Timbuktu släpper är bättre än darins... ja du förstår.

JJ vs Bent Chetler
Hej..
Kan dela med mig av mina erfarenhet av JJ.
Har åkt på dessa ca 20 dagar i åre från mitten på november.
allt från blankis i i övre lundsrappet, till idag.En av de bästa dagarna någonsin. puder upp till röven överallt :)
Så fort det inte är blankis är skidan helt klar åkbar. går att carva som fan om man vill. är snön hyfsat mjuk är den väldigt lekfull. är det puder så är det en helt fantastisk skida på alla sätt och vis..
i början tyckte jag den var ganska jobbigt i uppåkt underlag. men tycker detta känns bättre och bättre. kanske har vant mig eller blivit bättre på att åka.
men anledningen till att jag köpte skidan var för jag ville ha en skida till tight skogsåkning och pudersurf. och där levererar den verkligen.

Tillbaka
Topp