PNyberg: det är lite synd att det är endast dig som tar skiten jag kastar, men högst beundransvärt. rspkt. Dem jag ville nå med mitt första uttalande var ju egnetligen robRhino och Hasse_Lindborg, sen gjorde jag en rejäl generalisering av ""tupparna på forumet" (om du ursäktar)
Det är nog äpplen och päron, men jag anser fortfarande att man inte får ut mkt av att prova ett par 11cm+-skidor i lindvallen på konst-snö. För man handlar väl ett par sådana skidor till ett helt annat ändamål.. Yeye...
Över till CARLED. Jag är fruktansvärt nyfiken på hur du åker, skulle vara kul med en video eller likn.. Det är hursom lite svårt att ta dina argument på allvar när du slänger dig med termer som: "smälla på "
Carled sa:
...ett par Atomic GS12 av mycket hög nivå... ... långa, stabila och lekfulla (soft flex)... ...och jag kunde smälla på rakt igenom pucklarna av uppbromsad kanonsnö...
Rätt mig om jag har fel, men rimmar inte
lekfulla (soft flex) och
smälla igenom pucklarna lite dåligt?
Sen att en prylnörd gillar ett par splitternya skidor är inte så konstigt. Den skidan har även orangea inslag i grafiken om jag inte minns fel?
Sen om du tycker att Hendryx skidor är, vad sa du, spårvilliga? Då tycker jag du ska ta ut dem i 50cm nysnö, och uttala dig igen... En skida med 10+ under foten är inte kvick från kant i kant i pisten - inse det!