Rossignol S3 BC

Kersch

Medlem
Rossignol S3 BC
Hej! Jag funderar på att köpa ett par Rossignol S3 BC och velar mellan 2 olika längder på dem. Jag är ca 172-173 cm lång och åker 60 pist/park och 40 offpist,puder ( åker off-P när jag får chansen ). Nu undrar jag vilken av dessa längder jag borde köpa: 168cm eller 177cm?

Rossignol S3 BC
Skulle kört på 168cm om jag var du. Du åker ändå 60% pist/park, då räcker den kortare skidan eftersom den blir lite smidigare i parken samt snabbare från kant till kant i pisten.

177cm kommer nog kännas lång med tanke på att du är 172-173 cm själv, om du inte är pro-åkare iofs men det tror jag inte att du är ;)

Rossignol S3 BC
way sa:
Skulle kört på 168cm om jag var du. Du åker ändå 60% pist/park, då räcker den kortare skidan eftersom den blir lite smidigare i parken samt snabbare från kant till kant i pisten.

177cm kommer nog kännas lång med tanke på att du är 172-173 cm själv, om du inte är pro-åkare iofs men det tror jag inte att du är ;)
Men snyt dig... Det där var roligaste resonemanget på länge...

1. Vi måste veta din vikt, åkstil (charge eller mjukt?) och nivå.
2. S3 har rel. Mycket rocker, så om man tvekar mellan två längder, ta den längre. Du kan gå upp mycket i längd utan att tappa smidighet och lekfullhet. Du måste snarare gå upp extra i längd för att få lite pistprestanda.

Rossignol S3 BC
Carled sa:
way sa:

Men snyt dig... Det där var roligaste resonemanget på länge...

1. Vi måste veta din vikt, åkstil (charge eller mjukt?) och nivå.
2. S3 har rel. Mycket rocker, så om man tvekar mellan två längder, ta den längre. Du kan gå upp mycket i längd utan att tappa smidighet och lekfullhet. Du måste snarare gå upp extra i längd för att få lite pistprestanda.
check på den

Rossignol S3 BC
Väger cirka 60 kg och åker "charge" skulle ja vilja påstå. Är 15 år och ja tippas att bli minst 1.80. Har åkt sen jag var typ 4. Enligt kompisar och släkt är jag grym, så ja är väll knappast nybörjare. Ganska avancerad snarare.

Rossignol S3 BC
definitivt inte i skogen, möjligtvis i parken. du får prioritera vad du anser vara viktigast! pisten och pudret samt skogen eller parken, i mitt tycke är det ett självklart val.

Lycka till

Rossignol S3 BC
I pist och park kommer 177 vara eoner bättre. I parken hade en "vanlig" skida varit mycket, men med tanke på tip- och tailrocker kommer parken inte att vara någo problem. Det är ju ingen tung skida direkt!

Det är lättare att lära sig en "svår" skida än att acceptera en för smal/kort skida... ;-)

Rossignol S3 BC
skulle valt 177 om jag var du. Längden blir som sagt inget problem eftersom kontaktytan på skidan blir mycket mindre med tip och tail rocker

Tillbaka
Topp