Völkl ledge längd?

Philip9

Ny medlem
Völkl ledge längd?
Tjena, är så att jag skulle behöva hjälp med en sak angående ett par skidor. Det är så att jag funderar på att köpa ett par völkl ledge 09/10 twin tip skidor men problemet är att de är endast 162 cm långa.
Jag själv är ca 173 cm och väger ca 63 kilo. Jag har också åkt sedan jag var 4. Tror heller inte ja kommer växa så mkt mer men nåra cm till iaf.
Verkligen tacksamma för svar. Måste bestämma mig imorgon.

P.S Visste inte om detta tillhör jibb skidor eller freeride.

Völkl ledge längd?
Vilken typ av åkning är det du ska ha skidorna till? Ska du hänga i parken eller hade du tänkt utforska hela berget med dem?

Völkl ledge längd?
Både och eller offpist är ja väl nybörjare på men lite både och, hoppa vill ja också göra så det är väl lite allround.
Tack för svar.

Völkl ledge längd?
Då bör du satsa på ett par längre skidor. Völkl Ledge är en parkskida och gör sig väl bäst i parken. Vill köra allround bör du fundera på längd och val av skida. Ta en titt på Völkl Bridge, vettja. Den är lite bredare och fungerar bra i både pist och park. Det är en stabil skida som funkar helt okej i offpisten också och om jag minns rätt så är det tip-rocker på årets modell. Den är dock inte att föredra om det har snöat ordentligt. Men då är det ju bara renodlade puderskidor som duger.

http://www.sport-conrad.com/index.asp?lang_id=ENG&disp=artikel&art_nr=70001032

Völkl ledge längd?
okeej, för de völkl ledge skidorna hittade ja på stadium för 2200 kr (rätt så mkt rabatt) men då kanske lite korta. Men jag har kollat på sportconrad å hittat k2 extreme skidorna 08/09, tror du om dem ? 169 då.

Tillbaka
Topp