PNyberg sa:
mixer sa:
Jag köper på ett sätt att du rekommenderar Hendryx men jag hatar verkligen dessa oneliner tipsen. Klassikern är väl "JJ är bäst". Ingen som blir klokare av det.
Hendryxskidorna är inte för alla av vad jag har förstått det som (och snart även testat) utan det krävs styrka och teknik för att tygla dessa.
Exakt, oneliners hör hemma på Stockholm Live med mera =O.
Styrka och styrka, det krävs en relativt god teknik (balans, vrid, kant, kraft och tajming) för att få ut maximalt av skidorna. En god teknik premieras av de flesta skidor i allmänhet men av lite mer avancerade skidor i synnerhet (och dit hör Hendryx och många modeller hos andra märken).
Jag gillar jämförelsen med Tiger Woods golfklubbor:
Tiger kan lira riktigt bra golf oavsett vilka klubbor han lirar med men det är med sina egna bladklubbor (smida avancerade klubbor med väldigt liten träffyta, kräver att man träffar bollen perfekt) som han slår längst och har bäst precision. Jag som är en novis på golf kan lira ok med mina oversizeklubbor (betydlig större träffyta, kommer rätt långt och rakt även fast jag inte träffar bollen perfekt) men skulle sprida bollarna till höger och vänster, ja ibland även bakåt med Tigers bladklubbor.