Snowbird, Salt Lake City, Utah - Bästa tidpunkt

danmalm

Ny medlem
Jag och en kompis tänkte åka till Snowbird i ca en vecka nästa år, typ januari-mars. Vilken är den bästa tiden att aka dit? Vi tänkte Bo i själva SB på hotell eller i lägenhet, lite beoende på vad som är bäst pris/kvalitetsmässigt. Är det någon som har specifika tips om boende? Vi kommer antagligen inte att ha tillgång till bil.

Jag har inte kollat resan dit ännu men funderar på att flyga via Chicago eller finns det bättre alternativ? Även andra tips om SB tas tacksamt emot.

På förhand tack!

Jag var där i slutet på februari för ett par år sedan. Det visade sig vara lite för sent det året i alla fall... Vi bodde nere i Sandy och hyrde en bil, jag tror det är smart (rent ekonomiskt).

Senast ändrad:
Kanon, tack för svar!
Dum fråga kanske men vad är Sandy? Någon närliggande ort? Tolkar det som om det är bil som gäller alltså.

Hittade Sandy nere i SLC, hur lång tid tar det att bila upp? Gissar att det blir mycket bilåkande?

Sandy är stadsdelen närmast dalöppningen upp till Snowbird. Tar 15-20min upp beroende på var i Sandy du bor. Ja, det blir mycket bilåkande, amerikanerna tar bilen överallt :)

Jag var där januari-mars 2009. Januari mest kallsnö (vi hade dock rätt varmt), Mars mest snö och oftast en bas på 3-4 meter men högtrycken som kommer in kan göra allt till mos rätt snabbt. Februari blir en bra avvägning..

Grymt, tack! Verkar som ett vettigt alternativ, priserna för boende i Snowbird verkar helt galna..

Tillbaka
Topp