Oscar Törnebrant
Medlem
Salt Lake City eller Tahoe?
Jag ska på en jobbresa till San Jose, Kalifornien 7-11 feb så jag tänkte passa på att få in 3 skiddagar 4-6 feb innan jobbet. Står nu och väger mellan att testa några skidorter i Tahoe-regionen typ Kirkwood, eller att ha Salt Lake City som bas i tre dagar, hyra en bil och testa ställen som Snowbird, Solitude, Brighton etc. Tacksam för tips från er som har varit där.
Det dumpar ju galet just nu i bergen runt Tahoe men det säger ju inte mycket om hur förhållandena kommer att vara om en månad. Jag har fått för mig att det jäkligt ofta är bra snöförhållanden runt Salt Lake City.
Några andra funderingar:
- Tips på boende i Salt Lake City? OK standard, inget fancy, bra läge för att ta sig ut mot skidorterna
- Bra Cat Skiing runt Salt Lake City? Har kollat lite på Whisper Ridge, verkar ligga runt 500 USD för en dag
- Övrigt bra att veta?
Tack för tips!!!
Oscar
Det dumpar ju galet just nu i bergen runt Tahoe men det säger ju inte mycket om hur förhållandena kommer att vara om en månad. Jag har fått för mig att det jäkligt ofta är bra snöförhållanden runt Salt Lake City.
Några andra funderingar:
- Tips på boende i Salt Lake City? OK standard, inget fancy, bra läge för att ta sig ut mot skidorterna
- Bra Cat Skiing runt Salt Lake City? Har kollat lite på Whisper Ridge, verkar ligga runt 500 USD för en dag
- Övrigt bra att veta?
Tack för tips!!!
Oscar