Ischgl 11/12

Ludiu

Medlem
Ischgl 11/12
Tja

Funderar på att dra till Ischgl i vinter. Någon som ska med eller vet vart man ska börja leta boende när man kommer dit?

Hade fett

//Ludvig

Ischgl 11/12
Vill också göra säsong och Ischgl står med på min lista över tänkbara orter så behövs det resesällskap är jag antagligen på!

Ischgl 11/12
Nice. Aa jag är själv som det ser ut nu. Jag har dock inte kommit längre i planeringen än att dra ner slutet av november/början av december. Har alltså inte kollat boende eller liknande. Hoppas det löser sig i och med att man är tidig. Har inte tänkt jobba så mycket, åker ner för skidåkningen.

Ischgl 11/12
klemantin sa:
Jobbade i Ischgl förra säsongen! Hälsa Fire and Ice från mig ;P
Ok nice. Då kanske du kan tipsa om vart man ska söka boende? Vet du några nummer man kan ringa eller mail-adresser, eller är det smidigast att ta tag i det när man kommer ner?

Ischgl 11/12
Jag hade boende genom mitt job så behövde aldrig fixa sånt men nåra av mina kompisar hade privat boende 2 av dom sökte på plats gick runt och frågade överalt 2 andra sökte hemifrån dom mejlade allt dom kunde hitta! Det är ganska svårt att hitta boende i Ischgl om man inte har jobb som alltid hjälper en med boende! I själva ischgl så är det mest hotel och annat turistigt man får oftast leta sig lite utanför ischgl för boende i tex see, kappl, mathon. Du kan alltid mejla turistinfot: info@ischgl.com . Jobb börsen är där du hittar lediga jobb: http://www.ischgl.com/jobs-in-ischgl.de.htm

// Emma

Ischgl 11/12
TJABBA ALLA!

jag samt min dam är väldigt intresserade utav ischgl! är det bra o söka jobb hemifrån eller bäst nere vid dörren? vad gäller, ska man dra ner i början av dec som överallt eller?

:D:D

Ischgl 11/12
fjonte sa:
TJABBA ALLA!

jag samt min dam är väldigt intresserade utav ischgl! är det bra o söka jobb hemifrån eller bäst nere vid dörren? vad gäller, ska man dra ner i början av dec som överallt eller?

:D:D
Vart är ni ifrån och hur ska ni ta er ner i så fall?

Ischgl 11/12
halmstad!! inte kommit så långt i planeringen ännu. är ganska öppen för alla möjliga ställen, men blivit lite insatt i ischgl nu.

självv då??

Ischgl 11/12
Hade en sjukt trevlig säsong i ischgl men det är lite svårt att hitta jobb där specielt om man inte pratar tyska då är det grymt tungt! Går, men dom är rätt petiga med tysk talandet!

Ischgl 11/12
Haha jasså så här planeras det för nästa säsong. Blir det Ischgl Ludde? Är ni samma grabbar igen? /Browns Martin haha

Senast ändrad:
Ischgl 11/12
spaderdam sa:
Haha jasså så här planeras det för nästa säsong. Blir det Ischgl Ludde? Är ni samma grabbar igen? /Browns Martin haha
Aa för fan. Du ska inte med Martin eller? Åker nog själv som det ser ut nu. Jakob och Viktor kommer väl dock ner och hälsar på någon gång.

Ischgl 11/12
Jobbade även jag med i ischgl men för ett resebolag förra vintern. Som Emma/Klemantin säger så är dem rätt petiga med att man ska kunna prata tyska. Sen så är det svårt att hitta boende för vettiga priser i Ischgl så grannbyarna Kappl, Mathon, See är att föredra. Åk ner tidigt i november så har ni större chans att hitta kneg.

Ischgl 11/12
Hur ser läget ut för folket? Har själv sökt en hel del jobb via mejl men ännu inget napp. Är det någon som redan har boende osv?

Ischgl 11/12
Tjena! Kul att fler ska dit.

Jag åker, tillsammans med 3 vänner, ner till Ischgl i slutet av Januari. Är det någon som vet vart fyra personer kan bo i fem veckor? Om någon vill så kan vi hyra tillsammans ett lite större gäng. En plats finns även i bilen ner om någon är intresserad och inte har 5kubik packning :)

hade!

Ischgl 11/12
Tjena, bumpar tråden för kommande säsong!

Jag och min kompis åker ner till Ischgl tillsammans i början av januari. Vi planerar stanna i 2-3 månader och är undrar hur ni löste boende/job förra året? Vi har mailat ett par ställen idag och inväntar svar... Om någon är sugen på att dela boende så hör gärna av er!

Haj!

Ischgl 11/12
Tja, jag och två till goa helsingborgare hade planer på Val d'Isere men det börjar luta åt ischgl, har varit där tidigare och det är en toppen ort! Vi söker någon/några att bo med så om du är intresserad så hör av dig! Vi funderar på att dra ner i mitten av november och håller på med att leta boende :)

Louise
Louise.lagerlof@hotmail.com

Tillbaka
Topp