säsongs jobb St Anton 26/27

Alindberg

Medlem
Tjena!
Jag är sugen på att säsonga i alperna 26/27. Främst är jag sugen på St Anton då jag förstår att orten erbjuder bra jobb och boende möjligheter samt kul stämning med många andra säsongare, men har även sneglat på Val thorens, val d'isere och bad gastein. Detta blir isåfall första gången jag gör en säsong i alperna och känner mig rätt vilsen i vart man ska leta jobb och boende. Är det någon som har erfarenhet och tips om vart man kan börja söka jobb i främst St Anton, samt hur mycket man kan förvänta sig tjäna? Jag är öppen för mycket! Bör tillägas att jag helst inte vill arbeta heltid utan snarare flexibelt 3-4 dagar i veckan så man även hinner med det roliga :)

Som jag förstår är det betydligt billigare att bo i utkanten av St Anton, t.ex. pettneau/flirsch. Min tanke är att åka ned med egen bil så detta vore möjligt. Är det någon som har erfarenhet av detta och vet vart man bäst kan leta boende i utkanen av St Anton?

Tack på förhand!
Mvh Arvid

Hej Arvid!

Kul med säsong. Jag skrev lite om St.Anton här. Leta boende i facebook grupper. Maila även till alla möjliga boenden du kan hitta på google maps. När det kommer till jobb så finns det även facebook grupper för det. Att gå in på google maps och maila till företag är också ett bra tillvägagångssätt. 3-4 dagar i veckan så tjänar man nog 12-15 tusen i månaden skulle jag gissa på.

Om man bor i pettneau/flirsch så tar man bussen in till St.Anton ändå. Parkering i byn kostar. Bussen är gratis och kommer en gång var 10 minut eller en gång i kvarten och tar typ 10 min och då kommer man direkt utanför liften så det är snabbare att ta bussen än att åka bil in. Det är dock skönt att ha bil när du ska handla.

Enda nackdelen med pettneau/flirsch är att man behöver ta taxi/buss hem. Men oftast kan man dela taxi med annat folk som ska dit och då blir det jävligt billigt eftersom alla taxisar får plats med 8 pers.

Tillbaka
Topp