Saalbach 11/12

Saalbach 11/12
Vi är två grabbar från Skåne som ska åka ner till Saalbach och göra en säsong !
Någon mer som ska dit som är taggade på att dela boende eller har tips och råd på hur vi hittar ett?

Tänkte även jobba under säsongen. Någon som varit där innan och har tips vart man ska vända sig för att hitta ett schyst jobb ?

Martin, Fredrik

Saalbach 11/12
Tjena! Vi e två tjejer som också har våra rötter i Skåne.
Vi är sjukt sugna på en säsong i alperna och saalbach har kommit upp på tal.
Däremot har vi inte så mycket planerat, men är lätt på att göra en sammanstrålning och kanske dela boende. Eller bara för att ha sjukt skoj!

Saalbach 11/12
Hej!
Jag och två tjejkompisar drar förmodligen ner runt nyår,
Vi har inte diskuterat boende än. Men vi är inte dem som är dem så vi hade absolut kunnat dela med andra.
Vår plan är att ta oss ner och leta jobb på plats.
Känns svårt att hitta arbetsgivare från Sverige.
När hade ni tänkte dra ner?

//Erica

Saalbach 11/12
Hallå! Vi är två kompisar som också vill ner o jobba i Alperna, också från sköna Skåne! :)
Har hört att Saalbach ska vara nice. Om ni är sugna att dela boende, festa o ha kul så hör av er! :)
Hade varit grymt om man va ett gäng o drog ner! :)

Saalbach 11/12
Rekommenderar absolut saalbach. Ska ner på en 3e säsong denna vintern. Lättaste sättet att fixa boende är genom ett arbete då de flesta arbetsgivare har kontakt med folk som hyr ut lägenheter. Har en hel lista med mejladresser och nummer till flera arbetsgivare i saalbach/hinterglemm till de som är intresserade. Skicka gärna pm för mer info m.m :)

Saalbach 11/12
Jag funderar också på Saalbach. Är skåning från början, dock boende i Amsterdam sen ett par år tillbaka. Någon som löst bostad redan men som behöver en room mate till? Tänkte dra ner i början av December... Skicka ett PM.

- Oscar

Saalbach 11/12
Hade egentligen tänkt vidga mina vyer nu inför min andra säsong, men fan vad man blir Saalbachisifisierad (långt ord) av stället! Blir att åka tillbaka! :))

Jobbade på engelskt hotell förra säsongen, fick bostad, käk + rubbet. förrutom pengar då, haha så är nu ute på banan med er andra. Lägenhet, jobb!? I'm in :)

Saalbach 11/12
Jag är en 20 årig tjej som ska ner på min första säsong..
Är rädd som en hare i ett hörn eftersom jag ska dra dit helt ensam men det kommer nog fixa sig.. :)
Har någon ett ledigt rum så får ni gärna pm:a :)

Louise

Saalbach 11/12
Är en 21 årig grabb, också från Skåne, som förtillfället letar jobb samt boende i Saalbach. Fått iväg ett 20-tal mail till diverse hotell,restauranger,skishops osv men inte fått några svar ännu. Tänkte dra ner i början av December även om jag inte fixat något jobb i förväg. Om det är någon/några här som har eller har boende på g så dra iväg ett pm. Har inga som helst svårigheter att dela boende med killar såväl tjejer!

//Micke

Saalbach 11/12
Är fortfarande snurrig av förvirring, men har troligtvis fått jobb på hotellet som jag jobbade på förra året. Ville egentligen inte dit igen, men de hade en tjänst som jag bara var tvungen att söka och de ville gladeligen ha mig! Så om jag bara lyckas fixa lite engelsk byråkrati verkar som att det blir tillbaka till Salle igen :)

Tips till er som söker bostad; Bobbys Pub (http://www.bobbys-pub.at/de/ ) har en del lägenheter. Vet inte om alla redan är "uppbokade" av arbetsgivare, mitt hotell hade lägenhet där bland annat, men för den vetgirige skadar det ju inte att ringa och fråga! :) de är snälla österrikare.

Saalbach 11/12
Jag funderade på en grej..
Vet ngn vilka jobb man ska sikta in sig på?
Jag menar resturangerna i backen håller ju öppet när det är 'skidtid' och
städa hotellrum borde väl inkräkta på skiidtiden rejält också?
Hur mycket tid i backen kan man förvänta sig?..

Saalbach 11/12
HejBengan sa:
Jag funderade på en grej..
Vet ngn vilka jobb man ska sikta in sig på?
Jag menar resturangerna i backen håller ju öppet när det är 'skidtid' och
städa hotellrum borde väl inkräkta på skiidtiden rejält också?
Hur mycket tid i backen kan man förvänta sig?..
Du kan i stort sett skriva till vilket hotell som helst. Sen kommer du bli mätt på skidåkningen efter ett tag. De flesta arbetsgivare vet att du är där för att även åka skidor, så du kommer få din tid till det med. Men räkna med att du kommer missa någon puderdag. Sånt är livet!

Tillbaka
Topp