Hjäälp med val av skidor! Suspect, Afterbang osv..

Gurra142

Ny medlem
tjenare! Nu behöver jag verkligen lite hjälp (;
nu är det dags att köpa nya skidor, jag har läst en massa och ännu inte kunnat välja vilka skidor jag tror passar mig bäst. Jag väger 65kg och är ca 175cm lång, hänger nästan bara i parken men gillar ju att köra puder i skogen också, så är lite kluven över vilken skida som skulle passa mig bäst.

Kan vara nämnvärt att jag tidigare kört på ett par Völkl Ledge skidor (:

vilken skida (Suspect, Afterbang, Domain, Recoil eller annat alternativ!!) tycker ni är bäst och varför? nackdelar?

tacksam för alla svar!!

Senast ändrad:
Detta är två otroligt olika skidor, hur kom du fram till bara dom två alternativen?
Afterbang skulle jag inte köpa för något annat än 100% jib/park nu väger inte du så mycket men imo så är den nästan för mjuk för att hoppa med när man har kört på den ett tag. Och med tanke på att den är helt symmetrisk så är den ett helvete att åka utanför pisten med.

Suspecten är en rejäl och och hård parkskida som även funkar hyfsat i pisten och med dom måtten så antar jag att den "funkar" säkert bättre än många andra parkskidor om du vill lattja lite utanför. Line Chronic är väl mer lik Suspect än Afterbang. Och för någon mer allround park skida så hade jag iaf kört på Line Chronic.

Tack för svar! :D

excellentswordfight, jo jag vet att dessa skidor är väldigt olika, därför vill jag veta mer om varför jag borde/inte borde välja någon av dom!

EmilRosenberg sa:
Välj aldrig en Line Afterbang. Det är mitt tips :)
Varför inte? Asgoa ju...

Men som sagt, dom är symmetriska och inte alls roliga offpist men visst går det men man måste åka med bakåtvikt

För enbart parkåkning så är det afterbangs varje dag i veckan för min del :)

Tillbaka
Topp