Var Är Snön!?!?

Absolutsnow
0 inlägg
Absolutsnow 0 inlägg 7 år sedan

Nu har de sagts att det inte kommer komma snö på ett långt tag, för exakt ett år sedan så var det typ 1 meter snö! Pallar inte vänta längre! sad

Svar

Petts
137 inlägg
Petts 137 inlägg 7 år sedan

Samma i umeå, det borde åtminstone ligga någon dm tycker man. Såhär såg det ut för snart ett år sedan hmm

[vimeo]

Bastardquad
112 inlägg
Bastardquad 112 inlägg 7 år sedan

Inte fan är den då här i Schweiz i allafall; fantastiskt indiansommarväder (?) över 1000m men ingen snö och för varmt för snökanoner (10-14 grader plus utlovat idag). Skit och elände... smile

Daniel

smnandersson
198 inlägg
smnandersson 198 inlägg 7 år sedan

den kommer! 3 minus på kvällarna och 4-7+ på dagarna här vid kungsberget.

12345 Citera
BEAReklund
48 inlägg
BEAReklund 48 inlägg 7 år sedan

får man fråga vart du hört att det inte kommer komma snö på ett bra tag? Vintern är jävligt seg, men det ser ju mycket bättre ut i norra sverige nu, än vad det gjorde för någon vecka sen. Kiruna får ju minusgrader hela dagarna så långt prognoserna räcker och Kåbdalis förväntas öppna den 19-20 november som det stod i artikeln, det är väl ändå positivt?

Perkal
879 inlägg
Perkal 879 inlägg 7 år sedan

Jag tycker inte om snö, inte när jag är hemma. Och som min vinter ser ut får det gärna vara så här hela jävla tiden:)

Det som inte dödar det härdar. Citera
magnusericsson
1237 inlägg
magnusericsson 1237 inlägg 7 år sedan

Här nere vid Halmstad har det varit minusgrader i natt. Den kommer ska ni se!

burääääääääh Citera
jeppeejakobsson
63 inlägg
jeppeejakobsson 63 inlägg 7 år sedan

det kommer det kommer... ibland seegare ibland lättare vänta bara... men nu jäävlar vill man ha snö!

Vannish
399 inlägg
Vannish 399 inlägg 7 år sedan

Två kalla/snöiga vintrar och en varm nu. Det måste vara globala uppvärmningen. Är det mycket snö beror det på den, är det kallt beror det på den. Är det varmt beror det på den. Oavsett väder så är det pga globala uppvärmningen!

Chickenbone
91 inlägg
Chickenbone 91 inlägg 7 år sedan

Vannish :

Två kalla/snöiga vintrar och en varm nu. Det måste vara globala uppvärmningen. Är det mycket snö beror det på den, är det kallt beror det på den. Är det varmt beror det på den. Oavsett väder så är det pga globala uppvärmningen!

Precis!

Heinz_p
999 inlägg
Heinz_p 999 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad Heinz_p (7 år sedan)

aBEARunique :

får man fråga vart du hört att det inte kommer komma snö på ett bra tag? Vintern är jävligt seg, men det ser ju mycket bättre ut i norra sverige nu, än vad det gjorde för någon vecka sen. Kiruna får ju minusgrader hela dagarna så långt prognoserna räcker och Kåbdalis förväntas öppna den 19-20 november som det stod i artikeln, det är väl ändå positivt?

Bra ut i norra Sverige!? Här i Luleå är det dimma, barmark och plusgrader. Helt sjukt!

aBEARunique :

Word. Global warming hit, CO2-utsläpp dit. Tar aldrig slut.

Utter for president! Citera
BEAReklund
48 inlägg
BEAReklund 48 inlägg 7 år sedan

Heinz_p :

Bra ut i norra Sverige!? Här i Luleå är det dimma, barmark och plusgrader. Helt sjukt!

Det är sant. Att det ser bra ut var väl att ta i, för det gör det ju inte. Men jag tänkte mera att prognoserna visar minus så långt de räcker och det tycker jag är positivt, för då kan man spruta snö och det gillar jag. Hoho jaja!

Absolutsnow
0 inlägg

aBEARunique :

Jag har inte en säker källa men det har stått på expressen och dem sa på tv 4 nyheterna att det inte skulle komma på ett tag hmm MEN vi hoppas!

NvvK
57 inlägg
NvvK 57 inlägg 7 år sedan

Vi hade minus hela förmiddagen igår här i Norrköping! Det ger hoppet nytt liv!

The_Snarf
0 inlägg
The_Snarf 0 inlägg 7 år sedan

Red-lynx :

Vi hade minus hela förmiddagen igår här i Norrköping! Det ger hoppet nytt liv!

Vi Har minus hela dagarna ala skellefteå
Känn dig lika ynklig som bakelsen på bilden ¥

https://www.freeride.se/img/photo/normal/2a4cecea199d0c1027dd4efac3cfa5cf.jpg

Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Citera
Psandersjoo
1023 inlägg
Psandersjoo 1023 inlägg 7 år sedan

-5 inatt och typ 1 cm snö som försvann till dagen efter i sundsvall

WWW.TREAPMEDIA.SE Citera
k2vilkor95
0 inlägg
k2vilkor95 0 inlägg 7 år sedan

igår hade vi 1- ! första minusgraden mitt på dagen, nätterna har jag inte koll på, men dden kommer snart!

Absolutsnow
0 inlägg

k2vilkor95 :

igår hade vi 1- ! första minusgraden mitt på dagen, nätterna har jag inte koll på, men dden kommer snart!

Här i Uppsala har vi haft -1 en dag och typ 3 - 4 dem flesta dagarna smile

kSelbekk
209 inlägg
kSelbekk 209 inlägg 7 år sedan

har haft minus och frost ute i två dagar nu om jag minns rätt. men idag när jag vaknade och kollade ut så var all frost borta och det var + grader igen....

Jag har inga problem med alkoholen, det är utan utan alkoholen jag har problem Citera
iche
230 inlägg
iche 230 inlägg 7 år sedan | Senast ändrad IsakHemmingsson (7 år sedan)

http://op.se/lanet/are/1.4084180-snokan … ar-i-duved

Detta var 10de november, lär ha kommit bra mycket mer konstsnö nu!

Med andra ord, snart shreddar vi för fullt!

EDIT: http://www.skistar.com/sv/Are/Skidaknin … 11113_1600 hur det ser ut just nu

https://www.redbull.com/se-en/ Citera
Snowscootaddict
51 inlägg
Snowscootaddict 51 inlägg 7 år sedan

Så här var det i Norrbotten, Piteå för exakt ett år sen:

Nu bor man i Luleå och svär över grön gräsmatta framför huset D:< mad Det var vitt för en vecka sen, gick man ut så droppade det från taket, förbannat också!
Vill man släcka åktörsten lite så får man ta Kåbdalis med deras 2-3 backar med kanonsnö, inget höjdare men duger efter ett halvårs väntan!

Snowscoot to the masses!

iche
230 inlägg
iche 230 inlägg 7 år sedan

Snö i Åre. Snöar i Östersund

https://www.redbull.com/se-en/ Citera
Absolutsnow
0 inlägg

Nu har dem i alla fall öppnat lite backar i Åre de känns ju bra big_smile men har i Uppsala regnar det och håller sig på 5 + grader.. tycker synd om mig själv sad

Thomsson
712 inlägg
Thomsson 712 inlägg 7 år sedan

Ääh, spelar ingen roll. Fick axeln ur led på premiär-railen sad

Foreignboardsco? Citera
The_Snarf
0 inlägg
The_Snarf 0 inlägg 7 år sedan

Thomsson :

Ps3 FTW

Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Snarf Citera
S_Geust
283 inlägg
S_Geust 283 inlägg 7 år sedan

lite snö här och där i Finland

LÄNK Citera
kronkarn
11 inlägg
kronkarn 11 inlägg 7 år sedan

80 cm hemma i borga smile

Absolutsnow
0 inlägg

Thomsson :

shit fett tråkigt inför vintern sad hur lång tid tar det att fixa? så att du kan åka igen menar jag

STORPOTATEN
625 inlägg
STORPOTATEN 625 inlägg 7 år sedan

Var snön är? Ja, snart är den i Verbier i alla fall...
http://www.snow-forecast.com/resorts/Verbier/6day/mid

STORPOTATEN - Lite saftigare.. lite godare.... Citera
SverigeTomten
2182 inlägg
SverigeTomten 2182 inlägg 7 år sedan

Snön är här i Umeå. Men vädret är inte stabilt nog för att hoppas att den här snön ska stanna kvar.

Hey man! peace man! Citera
BruceWayne
0 inlägg
BruceWayne 0 inlägg 7 år sedan

Vart är snön? Håller med alla. Får ett gäng australienare på besök över jul. Trist att inte kunna visa de en klassisk vit jul.. Och att vi dessutom skall upp till Sälen till stugan.. Fan då. Kanske är det så att man måste försöka göra en snödans?

KungMartin
439 inlägg
KungMartin 439 inlägg 7 år sedan

^köp en snökanon och skjut hela vägen till flygplatsen ifrån ditt hus, sen kan du smyga ut på natten när dom sover o skjuta lite på vägen till sälen, lär ju inte behöva så mkt eftersom de säkert redan finns en del där : o

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook