trix på studdsmattan

IceEyes

Ny medlem
trix på studdsmattan
Vad sägs om ett redigt magplask? (Prova först att landa på mattan. När du sedan fått in snitsen kan du försöka landa bredvid.)

trix på studdsmattan
d-spin720 är ett "skönt trick". lincoln loop å rodeo är lätta att göra. Om du kan 540 är det inte mycket svårare att göra en cork540.

trix på studdsmattan
Min kompis skulle göra en dubbel framåtvolt. Han landade cp och flög av mattan!! Har det på film...
PS. Kameran stod still så han bara försvann ur bilden... he he lite roligt fakstiskt

Bara så ni vet...

trix på studdsmattan
Jag har inte provat men det låter lite klurigt att göra en
"corkad 1080backflipp...

sej till när du listat ut hur du gör den...

trix på studdsmattan
du snacka om att du inte fick höjd..... ställ studdsmattan precis brevid huset å hoppa från taket...då jävlar får du höjd... ja lovar...men de gör jäkligt om å missa mattan sen bara.... men de e ju värt ett test

trix på studdsmattan
fixa en kompis så kan han göra dubbelstuts då kan man flyga som faan!!!!!

trix på studdsmattan
d-spin720 är ett skönt trick
riktig stor 540 eller 720 mutegrab är riktig skönt
underflip är också kul

nöt på

trix på studdsmattan
Dagens hetaste tips äratt lära sig hoppa studsmatta innan man börjar tricks, lika som man lär sig flyga innan man börjar göra trick i hopp.

trix på studdsmattan
Ett riktigt skönt trick är att först göra en halv bakåt/framåtvolt och sen vända tillbaka igen. OBS!!! Väldigt farligt om du inte vänder tillbaka när du är uppochner!!!!!!!!! VARNING

trix på studdsmattan
När man lärt sig hoppa någorlunda och har kontroll kan man börja med lite lätta tramplintrick, för jag fattade det som att det var det du ville veta om? Det lättaste är sitt, gruppering (alltså dra upp knäna mot bröstet), sen sitt vänd sitt (prova så många du kan).

Sen kan man gå vidare med mage och rygg, dessa måste göras rätt annars kan man göra illa sig väldigt mycket. Vid mage måste man landa helt platt med hela kroppen samtidigt och händerna under hakan och utåt med armbågarna. I början finns risken att man fegar och landar med benen/magen lite innan överkroppen och då kan det göra riktigt ont.

Vid rygg ska man en bart landa på ryggen, hela ryggen, inte huvudet också, benen och armarna skall vara i luften. Tänk dig att du håller i en stor badboll och så spänner du ryggen och landar på den.

Sen finns det knä eller fyrfota, landa som en hund, på knän och händer, kan göra lite ont i ryggen dock.

Sen kan man gå vidare och utveckla dessa trick och/eller kombinera. Sitt till maga, till rygg, till sitt, till stå. Man kan göra mage med halvsnurr till mage igen, en så kallad spindel. Man kan göra rygg, sen upp, halvvändning, och sen ner till rygg åt andra hållet.

Man kan göra halv skruv till maga.

Osv. osv. osv.

trix på studdsmattan
d-spin 7, lincoln, rodeo 5, backflip, backflip 180, misty 5 och en fet 7:a med safety e soft. prova nåt av det hära med *studds*! :)
//hobbeone

*studds* = nån hoppar på mattan precis före så man får tokhöjd. (blir som en katapult) :) fett skoj...

trix på studdsmattan
Gå långsamt framåt. Börja med frontflip och backflip t.ex. sedan lite 360, 540, 720, sedan gruppera. Sedan sättrer du ihop dessa och då är all träning mödan värd.
Ta ett steg itaget. Sattsar man för mycket kan man t.ex. flyga av studsmattan och landa på en spjälstaket med ryggen före. TRUST ME, I KNOW!
Lycka till.
//brandt

trix på studdsmattan
om du kan backflip är det skönt att testa och landa på magen!!det är skönt!!cork 9 är också skönt!det är bara att testa olika combos de är kul!!!

//adam

trix på studdsmattan
nån som har nåt tips på hur man kan lära sig bakåtvolt på studsmattan? jag vågar inte försöka... och tips som "det är bara att hoppa!", "kasta dig bara bakåt" och "man hoppar och snurrar ett varv bakåt" hjälper inte så mycket...

trix på studdsmattan
Babar:
Om du inte vågar så kan du ju endå inte testa, men annars..få upp lite höjd, lägg dej sedan/ kasta dej bakåt och håll i hopp kroppen och titta bakåt..

trix på studdsmattan
Testa underflip, det är kul att landa utanför studsmattan med riktig mycket studs , sådär en nio tio meter testa att landa på ryggen det är riktigt kul du tappar andan och kanske lite mer . eller så dör du. vad vet jag

trix på studdsmattan
En seg backflip är det skönaste som finns, man ska böja lite på knäna och svanka med ryggen då kan inget slå det.

trix på studdsmattan
gör typ 4 misty flips efter varandra välldigt skojigt och skönt...

P.s jag har en så länge bara kommit till 4 misty flips efter varandra D.s

trix på studdsmattan
freerideman skrev "landa på huvudet"
det står i reglerna på det blåa skyddet att man inte får :P

D-spinn 7 PK style fast istället för att hålla längst fram på skidspättsarna tar du tag i tårna.
skriv om du vill ha tipps

trix på studdsmattan
jag gjör nåt dampigt trick som jag e typ börjar framåt sen vänder mej som bakcflip så gjör jag 3a inbakat i de ..
e rätt sköönt

Tillbaka
Topp