pow-skidor

pow-skidor
tack för svaren!
JL76: asså har åkt skidor hela livet men har nu på senaste åren fastnat för pow-åkning, kör på ren park-skida, så tror de är dags att köpa nå vettigt!

pow-skidor

@MHermansson:
Efter +4,5 år som medlem på detta forum så var det detta det bästa du kunde prestera?
Nån slags rekord tror jag, ifall du tycker jag är bitter så har du rätt, testa att söka lite så kanske du lyckas lista ut varför!
en ledtråd: som man frågar...

pow-skidor
MHermansson sa:
tjeenare!
nån som har nått bra tips på pow-skidor, har tittat på line, är dom bra?
//
Antar att du hänger mest i La Grave ellr någon puderdränkt håla i Alaska ... och då är klart att man behöver ett par POW-ski. Du får ursäkta mina inte så initierade vänner som kanske inte förstår att POW är en förkortning av Powder, precis som Park är en förkortning av ... nåja.

Tyvärr har vi sett en tendens senaste två åren där midjemåttet gått ned under eller omkring 120 mm även för ett märkes fetaste skidor, sånt trams, det vet ju du och jag att en midja på 130 mm är ett måste ... smalare är ju bara för amatörer. Så Line går ju fett bort!

Med tanke på att här ska det spåras, föreslår jag som första alternativ Völkl Kuro, och du gå på 195 cm, 185an är för tjejer och japaner. K2 Pontoon är oxå helt OK, men jag tycker Kuro känns större. Och det är ju storleken som räknas, eller hur... :-)

Lycka till med dina POWs!
MM

pow-skidor
Mountain_Man sa:
MHermansson sa:
tjeenare!
nån som har nått bra tips på pow-skidor, har tittat på line, är dom bra?
//
Antar att du hänger mest i La Grave ellr någon puderdränkt håla i Alaska ... och då är klart att man behöver ett par POW-ski. Du får ursäkta mina inte så initierade vänner som kanske inte förstår att POW är en förkortning av Powder, precis som Park är en förkortning av ... nåja.

Tyvärr har vi sett en tendens senaste två åren där midjemåttet gått ned under eller omkring 120 mm även för ett märkes fetaste skidor, sånt trams, det vet ju du och jag att en midja på 130 mm är ett måste ... smalare är ju bara för amatörer. Så Line går ju fett bort!

Med tanke på att här ska det spåras, föreslår jag som första alternativ Völkl Kuro, och du gå på 195 cm, 185an är för tjejer och japaner. K2 Pontoon är oxå helt OK, men jag tycker Kuro känns större. Och det är ju storleken som räknas, eller hur... :-)

MM
Parkering??

pow-skidor
Mountain_Man sa:

MM
Amamtör. Det är bara wannabes som åker på Kuro, alla riktiga alaskapopowåkare kör på DPS Spoon.

Tillbaka
Topp