Haglöfs!

Sammmyboy
271 inlägg
Sammmyboy 271 inlägg 5 år sedan

Vilken ska man välja? sad Vill bara ha en skaljacka som är i nån poppig färg och som tål lite såklart men som inte kostar 57 tusen!

Svar

A0S
203 inlägg
A0S 203 inlägg 5 år sedan

Om du ska ha en jacka som tål lite så snackar vi om Gore-tex PRO-Shell och det kostar ju lite... Bor du i Sthlm kan jag fixa förra säsongens Vassi-jacka (och byxa för den delen) till 30% rabatt!
Pm:a vid intresse så är det bara att komma till butiken. Har massa schyssta grejer från Bergans också m.fl

Kör själv med hela Vassi-settet och är supernöjd, men visst kostar det...

Sammmyboy
271 inlägg

hmmm, Finns den lila färgen kvar?

A0S
203 inlägg

Ska kolla när jag jobbar imorn, men jag är 70% säker på att den finns. smile

Frågan är vilken storlek?

Sammmyboy
271 inlägg

xl eller large, 180 och 80-85 pannor beroende på dag!

A0S
203 inlägg

Kollar om vi har båda och återkommer imorn! smile

Sammmyboy
271 inlägg

Gudomligt! Brallor har jag förövrigt!

macmac
148 inlägg
macmac 148 inlägg 5 år sedan

Sammyboy: Jag är 180 och väger liknande och har Vassi i medium,, så l/xl vet i 17 om du ska ha...

A0S
203 inlägg

Kan väl jag oxå tillägga att jag är 185 o väger 76 - har storlek L
Så M/L blir nog bra, men XL för stort

Sammmyboy
271 inlägg

macmac :

Sammyboy: Jag är 180 och väger liknande och har Vassi i medium,, så l/xl vet i 17 om du ska ha...

Hur lång är den på dig då? Och vad mäter du axel till axel samt axel till... ja midjan men menar egentligen ditt tredje ben!

macmac
148 inlägg
macmac 148 inlägg 5 år sedan

Jackan är faktiskt ganska lång i modellen som du förhoppningsvis ser på nån av bilderna. Kroppsmått har jag ingen aning om tyvärr.

https://www.freeride.se/img/photo/normal/2dc4d7bc8fc1eb7ecd08ae4eed626333.jpg

https://www.freeride.se/img/photo/normal/7ad2eb161ff6ec93feaa0f04edb34cec.jpg

Lee-nus
2682 inlägg
Lee-nus 2682 inlägg 5 år sedan

Trams, jag är 187 cm och väger 83 kg och kör XL. Sitter som en jävla smäck. smile

Goora
78 inlägg
Goora 78 inlägg 5 år sedan

Beror ju helt på hur du vill att den ska sitta. Var inne på att köpa en men blev aldrig någon. Hade de dock blivit en hade jag tagit L. Är 171 cm.. Du kan lätt ha XL om du vill ha lite extra utrymme.

Sammmyboy
271 inlägg

Vill ju ha den nånstans mitt på låret, och sen är jag ganska bred över axlarna!

PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 5 år sedan

är 187cm 85kg (ca) och kör XL soch skulle inte vilja ha en mm mindre!
Tycker det sitter helt perfekt och är aldrig i vägen trots att det är en "för stor" storlek.

Generiskt citat som alla gillar! Citera
Sammmyboy
271 inlägg

Jag är kluven.

Låt mig utveckla:

Macmac's bilder visar en jacka som sitter ganska snyggt och sådär(strl M). Men Lee-nus och PNyberg hävdar att XL sitter perfekt.

Jag tycker ni ska ta fram ett mått band och mäta torso från Trapezius till höftkula(inte bäckenben) och sedan mellan axel till axel och även armlängd.

Sen kanske jag kan komma till nån slags stillhet.

Joye
657 inlägg
Joye 657 inlägg 5 år sedan

175 och 80+ och tycker M är rymligt ;-)

Sammmyboy
271 inlägg

Joye :

Sluta!!! hahaha

Nämen om du åker och sådär sen glider jackan upp lite, hamnar den i navel höjd eller i *köns* höjd? Det är egentligen det andra jag strävar efter... uppfatta mig inte fel nu men hatar när jackan glider upp ovanför kanten på byxorna!

Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 5 år sedan

I höstas testade jag L och den satt freeride-snyggt. Inte stilrent och praktiskt, utan lite lösare passform för att det ska se snyggt och aldrig strama, glipa eller kännas kort. Mina mått? Precis som Joye, 174 och 79kg. Vägde lite mindre då men samma mått.

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera
Joye
657 inlägg

Sammmyboy :

Joye :

Sluta!!! hahaha

Nämen om du åker och sådär sen glider jackan upp lite, hamnar den i navel höjd eller i *köns* höjd? Det är egentligen det andra jag strävar efter... uppfatta mig inte fel nu men hatar när jackan glider upp ovanför kanten på byxorna!

Eftersom den är så lång från början så glider den inte upp så långt alls. Det är åtminstone min erfarenhet.

Joye
657 inlägg

Carled :

I höstas testade jag L och den satt freeride-snyggt. Inte stilrent och praktiskt, utan lite lösare passform för att det ska se snyggt och aldrig strama, glipa eller kännas kort. Mina mått? Precis som Joye, 174 och 79kg. Vägde lite mindre då men samma mått.

Sen är ju frågan vad man har under. I bara underställ är M loose fit men med en "pösig" tröja under kan det bli lite mer regular. Har inte upplevt den som tight än ;-) kanske borde jobba upp musklerna...

Sammmyboy
271 inlägg

Joye :

kanske borde jobba upp musklerna...

Nånting i den stilen kanske? Hur som haver! Ska åka och kika på en så jag får min egen uppfattning, en polare har en också!

A0S
203 inlägg

Har den lila i M och L kvar!
Bara komma in och testa storleken själv smile

Sammmyboy
271 inlägg

A0S :

Perfekt! Bor ju inte direkt mitt i sthlm men ska ta mig in nån dag framöver! Fixar du rabatt med eller? wink

A0S
203 inlägg

Sammmyboy :

A0S :

Perfekt! Bor ju inte direkt mitt i sthlm men ska ta mig in nån dag framöver! Fixar du rabatt med eller? wink

Lugnt, det fixar jag!
Och jackorna ligger i tryggt förvar inne på lagret ingen brådska wink

Sammmyboy
271 inlägg

Glömde ju dock att fråga vart fan butiken ligger??

Sammmyboy
271 inlägg

fel användning av ordet dock, också.

Fiddeponken
185 inlägg
Fiddeponken 185 inlägg 5 år sedan

Jag funderar på nästa års Vassi. det ljus/mörk blå stället som Mattias Hargin kör med på bilderna på haglöfs hemsida. stället med "neon" gröna zippers.. när går det att få tag på?

Lee-nus
2682 inlägg
Lee-nus 2682 inlägg 5 år sedan

Fiddeponken :

Jag funderar på nästa års Vassi. det ljus/mörk blå stället som Mattias Hargin kör med på bilderna på haglöfs hemsida. stället med "neon" gröna zippers.. när går det att få tag på?

Om ett par veckor.

mathias_olovsson
65 inlägg
mathias_olovsson 65 inlägg 5 år sedan

Kör Vassi. 180 cm & 100 pannor, XL passar perfekt.

Sammmyboy
271 inlägg

Var inne på Haglöfs outlet och provade en Vassi - Medium och Large var för litet. XL var galant storlek.
Måste tyvärr meddela dig A0S att dom ger mig samma pris här - så jag kommer nog anta deras erbjudande.

https://www.freeride.se/img/photo/normal/46447ceddd0fe3f06a245dbac44e14f1.jpg

A0S
203 inlägg

Haha för mig gör det inget, säljer ändå inte på provition. Hoppas att du kommer få en grym vinter med den nya jackan smile

patriknorling
391 inlägg
patriknorling 391 inlägg 5 år sedan

Kapar tråden eftersom det handlar om Haglöfs och jag pallar inte starta en ny tråd för en sån liten grej. Är det någon som vet om det är påfyllningsbar flaska eller inte som man får med när man köper deras ABS rygga?

christopherlarsson
44 inlägg
christopherlarsson 44 inlägg 5 år sedan

Till er som också äger Vassi jackan, vilken ryggsäck använder ni? Kör ni på Skrå(20/26) eller något annat märke?

Sammmyboy
271 inlägg

christopherlarsson :

Till er som också äger Vassi jackan, vilken ryggsäck använder ni? Kör ni på Skrå(20/26) eller något annat märke?

Den lime gröna skrå med Raptor Vassi pga att zippen på jackan är samma färg

A0S
203 inlägg

christopherlarsson :

Kör Mammut RAS 22 men blir en Vojd ABS 30 till vintern

christopherlarsson
44 inlägg

Sammmyboy :

christopherlarsson :

Den lime gröna skrå med Raptor Vassi pga att zippen på jackan är samma färg

Skulle du kunna säga lite om den? Vilken storlek 20 eller 26L?

eriC1
Online 328 inlägg
eriC1 328 inlägg 5 år sedan

Skrå 26 är faktiskt jävligt smidig för att vara en 26 liters. Alltid kört med 16-20 liters säckar innan och var lite skeptisk när jag beställde 26 liters skrå . Den känns inte mycket större än de jag haft innan, men jag får plats med lavinutrustning, hudar lite käk och även systemkameran utan problem . Smidigt fack för lavinutrustningen och även öppning i ryggen för stora facket. I vinter blir det dock Vojd 18 och den är ju betydligt mindre i packvolymen , men ungefär lika stor som skrå 26 i yttermått.

christopherlarsson
44 inlägg

Låter bra, skulle du möjligtvis ha några bilder som du kan ladda upp? Tycker alla produktbilder är så dåliga.

Sammmyboy
271 inlägg

Hittar du en 26 så köp, funkar som vardaglig väska också!

Jag har en 20 och den är ju helt ok den med, dock liiiite för liten för min smak. Men det får duga! Finns utrymma för vatten och slang, fäste för skidor, hjälm. Massa annat smått och gott med!

LILYUNGBASEDUGLYGUSTMANE
285 inlägg
LILYUNGBASEDUGLYGUSTMANE 285 inlägg 5 år sedan

Lånar tråden lite:

Har någon av er sett en Haglöfs Astral i denna färg på någon internetbutik? (som inte är en total sketchball)

http://insider-sportshop.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/s/astral.jpg

eller?! Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook