Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Klart du ska åka ner! Så kan vi ses och åka lite =) Har dock ingen koll på hur många svenska säsongare det är på plats, men det är nog inte mer än vad det är i franska alperna skulle jag gissa på. Men mycket svenskt är det ju helt klart, Hotell Hoheneck är ett svenskägt hotell så det känns ju alltid lite tryggare =) Hoppas på något svenskt afterskiband när vi är nere. Vi kommer nog köra deras shortweek paket som det var riktigt bra priser för!malmbeck sa:Jag är med rätt sugen på Engelberg! har dock inte bestämt mig ännu, finns flera andra orter jag är taggad på. Men Engelberg verkar helt klart vara grymt! Är det någon som har koll på hur många svenska säsongare det finns här? Så att det inte är för mycket tänker jag mest...blir lite tråkigt då tycker jag![]()
Du har PM!vvessman sa:Ni som funderar på Engelberg och vill dela boende så fixade jag precis ett najs boende idag för 8+ ! Hör av er!![]()
Vart blev det? Vi har bokat på Hoheneck nu också =)vvessman sa:Ni som funderar på Engelberg och vill dela boende så fixade jag precis ett najs boende idag för 8+ ! Hör av er!![]()
En lägenhet via hemsidan sunnmatt, på paradiesli-vägen. Hoheneck ser dock riktigt mysigt ut!carlsten sa:Vart blev det? Vi har bokat på Hoheneck nu också =)vvessman sa:Ni som funderar på Engelberg och vill dela boende så fixade jag precis ett najs boende idag för 8+ ! Hör av er!![]()
Tänkte precis fråga samma sak, hur ser det ut på jobbfronten i Engelberg? Känns ju inte riktigt lika turistat som många andra alporter så därför kanske det också är svårare med jobb? Något tips på hemsidor där man kan hitta lediga jobb?vvessman sa:En lägenhet via hemsidan sunnmatt, på paradiesli-vägen. Hoheneck ser dock riktigt mysigt ut!carlsten sa:Vart blev det? Vi har bokat på Hoheneck nu också =)vvessman sa:Ni som funderar på Engelberg och vill dela boende så fixade jag precis ett najs boende idag för 8+ ! Hör av er!![]()
har ni redan fixat jobb eller gör ni det där nere? Boende va prio ett men snart ska jag nog börja leta jobb
Roligt! Hoppas vi blir ett stort svenskgäng som är där samtidigt =)Alp-Emma sa:Fasiken vad gött att det är fler som ska ner till Engelberg i år! Jag håller på att kolla efter boende nu också. Ska bara ner nån vecka dock. woopwoop!
Kul! Hur bor ni då? Längtar ihjäl mig!EricKarlsson sa:Jag och en kompis ska tillbringa kommande vinter i Engelberg, ses där!![]()
Du har ett PM!Alp-Emma sa:Kul! Hur bor ni då? Längtar ihjäl mig!EricKarlsson sa:Jag och en kompis ska tillbringa kommande vinter i Engelberg, ses där!![]()
Satan vad grymt! Äntligen alpradio. Kommer lyssna frenetiskt!jonathaniandranamn sa:http://outsideonline.se/2013/09/25/ny-radiosandningar-fran-engelberg/
Kanske ett bra säsongsjobb om man är intresserad av radio och musikjournalistik? :D
Jäklar! Skönt att man har gjort rätt val i år =) Sååååå sinnes taggad!Alp-Emma sa:Alpernas mest snösäkra skidorter
1. Engelberg, Schweiz. Snödjup: 577 cm
2. Flims/Laax, Schweiz. Snödjup: 399 cm
3. La Thuile, Italien. Snödjup: 386 cm
4. St. Anton, Österrike. Snödjup: 386 cm
5. Stubai Gletscher, Österrike. Snödjup: 381 cm
6. Chamonix, Frankrike. Snödjup: 371 cm
7. Crans Montana, Schweiz. Snödjup: 371 cm
8. Saas-Fee, Schweiz. Snödjup: 361 cm
9. Andermatt, Schweiz. Snödjup: 351 cm
10. Mürren, Schweiz. Snödjup: 345 cm
Känns som att det är rätt givet :D
Vad är det för lista? Och var kommer den ifrån?Alp-Emma sa:Alpernas mest snösäkra skidorter

Hej Hasse, jag minns inte riktigt i vilken tidning jag läste det. Tror det var från Svd. Stämmer den inte? =/Hasse_Lindborg sa:Vad är det för lista? Och var kommer den ifrån?Alp-Emma sa:Alpernas mest snösäkra skidorter
Grymt! Grattis, vad för jobb blir det? En GoPro är givet, ser fram emot bildkavalkad :DLimparius sa:Fick igår reda på att jag har fått jobb i Engelberg. Så nu är det spikat. :D
Nu blir det att köpa ny hjälm, glasögon samt GoPro-kamera. Kan inte vara utan det en hel säsong där![]()
Tack!jonathaniandranamn sa:Grymt! Grattis, vad för jobb blir det? En GoPro är givet, ser fram emot bildkavalkad :DLimparius sa:Fick igår reda på att jag har fått jobb i Engelberg. Så nu är det spikat. :D
Nu blir det att köpa ny hjälm, glasögon samt GoPro-kamera. Kan inte vara utan det en hel säsong där![]()