Engelberg - 2013/14

carlsten

Ny medlem
Engelberg - 2013/14
Hej alla, vi funderar på Engelberg denna säsong. Har hört mycket bra om det, men om ni har varit där så tipsa gärna om vad man inte ska missa, vilket hotell som har bäst afterski och sånt kul här är ni snälla!

Swish!

Engelberg - 2013/14
Kul att fler är sugna på Engelberg! Är det nån som vet om det går nån bra lavinkurs där? Annars får jag ta den innan jag åker ner, vill gärna kunna gräva upp kompisar som blir begravda...

Engelberg - 2013/14
Jag är med rätt sugen på Engelberg! har dock inte bestämt mig ännu, finns flera andra orter jag är taggad på. Men Engelberg verkar helt klart vara grymt! Är det någon som har koll på hur många svenska säsongare det finns här? Så att det inte är för mycket tänker jag mest...blir lite tråkigt då tycker jag :)

Engelberg - 2013/14
malmbeck sa:
Jag är med rätt sugen på Engelberg! har dock inte bestämt mig ännu, finns flera andra orter jag är taggad på. Men Engelberg verkar helt klart vara grymt! Är det någon som har koll på hur många svenska säsongare det finns här? Så att det inte är för mycket tänker jag mest...blir lite tråkigt då tycker jag :)
Klart du ska åka ner! Så kan vi ses och åka lite =) Har dock ingen koll på hur många svenska säsongare det är på plats, men det är nog inte mer än vad det är i franska alperna skulle jag gissa på. Men mycket svenskt är det ju helt klart, Hotell Hoheneck är ett svenskägt hotell så det känns ju alltid lite tryggare =) Hoppas på något svenskt afterskiband när vi är nere. Vi kommer nog köra deras shortweek paket som det var riktigt bra priser för!

Engelberg - 2013/14
Hej! Roligt att det är fler som ska till Engelberg! Vi är två stycken som ska ner och göra en säsong där i vinter så vi ses! :)

Engelberg - 2013/14
carlsten sa:
vvessman sa:
Ni som funderar på Engelberg och vill dela boende så fixade jag precis ett najs boende idag för 8+ ! Hör av er! :)
Vart blev det? Vi har bokat på Hoheneck nu också =)
En lägenhet via hemsidan sunnmatt, på paradiesli-vägen. Hoheneck ser dock riktigt mysigt ut!
har ni redan fixat jobb eller gör ni det där nere? Boende va prio ett men snart ska jag nog börja leta jobb

Engelberg - 2013/14
vvessman sa:
carlsten sa:
vvessman sa:
Ni som funderar på Engelberg och vill dela boende så fixade jag precis ett najs boende idag för 8+ ! Hör av er! :)
Vart blev det? Vi har bokat på Hoheneck nu också =)
En lägenhet via hemsidan sunnmatt, på paradiesli-vägen. Hoheneck ser dock riktigt mysigt ut!
har ni redan fixat jobb eller gör ni det där nere? Boende va prio ett men snart ska jag nog börja leta jobb
Tänkte precis fråga samma sak, hur ser det ut på jobbfronten i Engelberg? Känns ju inte riktigt lika turistat som många andra alporter så därför kanske det också är svårare med jobb? Något tips på hemsidor där man kan hitta lediga jobb?

Engelberg - 2013/14
Fasiken vad gött att det är fler som ska ner till Engelberg i år! Jag håller på att kolla efter boende nu också. Ska bara ner nån vecka dock. woopwoop!

Engelberg - 2013/14
Jag och en vän ska ner i vinter, bokat boende via interhome.se, dom hade rätt bra utbud och hyfsade priser. Åker ner i början av januari, ses där!

Engelberg - 2013/14
Hej!

Gör en shout-out ifall det är nån som har en ledig säng i en lägenhet. Mitt förra boende som jag hade på G havererade så att säga... så nu behöver jag ett nytt!

Om det är fler som inte har boende, hör av er till mig så löser vi nåt tillsammans!

Engelberg - 2013/14
Jag är också sugen på Engelberg! Har dock ingen plan, boende eller kompanjon än så länge! Om det är någon i samma situation eller har jobb/boende-tips hotja till! :D

Engelberg - 2013/14
Är ute efter både boende och jobb. Engelberg skulle passa mig perfekt tror jag. Är nog att föredra framför Verbier som ju är i en fransktalande region av Schweiz.

Hoppas att man inte är för sent ute bara.

Har skrivit ett CV på tyska. Har dock inte skrivit ett personligt brev på tyska.

Är det någon som har tänkt jobba/fått jobb i Engelberg?

Engelberg - 2013/14
Hallåj! Är det någon som letar boende så har jag ett hus på gång och behöver sköna skidfreaks som hjälper till att fylla ut det. Har du frågor eller är intresserad kan du skicka pm :)

Engelberg - 2013/14
Alpernas mest snösäkra skidorter
1. Engelberg, Schweiz. Snödjup: 577 cm
2. Flims/Laax, Schweiz. Snödjup: 399 cm
3. La Thuile, Italien. Snödjup: 386 cm
4. St. Anton, Österrike. Snödjup: 386 cm
5. Stubai Gletscher, Österrike. Snödjup: 381 cm
6. Chamonix, Frankrike. Snödjup: 371 cm
7. Crans Montana, Schweiz. Snödjup: 371 cm
8. Saas-Fee, Schweiz. Snödjup: 361 cm
9. Andermatt, Schweiz. Snödjup: 351 cm
10. Mürren, Schweiz. Snödjup: 345 cm

Känns som att det är rätt givet :D

Engelberg - 2013/14
Alp-Emma sa:

Jäklar! Skönt att man har gjort rätt val i år =) Sååååå sinnes taggad!

Engelberg - 2013/14
Jag och en polare ska plugga i zurich i vår och vi planerar att tillbringa mer eller mindre varje helg i Engelberg. Är det någon som har erfarenhet av att fixa ett sådant helgvis boende? Eller finns det kanske rentav någon här inne som kan tänka sig att hyra ut ett rum varje helg?

Engelberg - 2013/14
Alp-Emma sa:

Vad är det för lista? Och var kommer den ifrån?

Engelberg - 2013/14
Hej!
Jag är sugen på att fara ner till Engelberg en vecka-10 dagar här någon gång i Nov/Dec, om det är hyfsat med snö då. Kan ev. alltså bli i Jan/Feb istället. Kruxet är att jag söker något billigt boende och tänkte därför höra ifall någon har en säng/soffa/golv i Engelberg att hyra ut till mig (och vill ha lite extra på fest-kontot)? Möjlighet till kök, toalett+dusch och tork-skåp är önskvärt :) Och om någon har plats i bil samåker jag gärna och delar bensin! /Daniel Wiström, 29 år och filbunks-lugn + humor.

Senast ändrad:
Engelberg - 2013/14
Hasse_Lindborg sa:
Alp-Emma sa:

Vad är det för lista? Och var kommer den ifrån?
Hej Hasse, jag minns inte riktigt i vilken tidning jag läste det. Tror det var från Svd. Stämmer den inte? =/

Engelberg - 2013/14
Letar också boende som många andra! Är 19 år från Stockholm och prioriterar skidåkning framför det mesta. Hör gärna av er om ni hittar boende eller om ni vet någon som har det!

/Oscar

Engelberg - 2013/14
Fick igår reda på att jag har fått jobb i Engelberg. Så nu är det spikat. :D

Nu blir det att köpa ny hjälm, glasögon samt GoPro-kamera. Kan inte vara utan det en hel säsong där ;)

Senast redigerad av en moderator:
Engelberg - 2013/14
jonathaniandranamn sa:
Limparius sa:
Fick igår reda på att jag har fått jobb i Engelberg. Så nu är det spikat. :D

Nu blir det att köpa ny hjälm, glasögon samt GoPro-kamera. Kan inte vara utan det en hel säsong där ;)
Grymt! Grattis, vad för jobb blir det? En GoPro är givet, ser fram emot bildkavalkad :D
Tack!

Har fått ett jobb hos Titlis på Skihütte Stand i restaurangen där. Som allround-personal. Blir alltså servering, ta beställningar etc. Blir drygt två dagar ledigt i veckan. Vilket ju är lite men jag tar det jag får och denna deal tycker jag är bra.

Ska försöka filma och ta mycket bilder med systemkameran :D

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp