Val Thorens 2013/2014

heddannn

Ny medlem
Val Thorens 2013/2014
Heyyy

Två tjejer från Helsingborg på 20 år som nu jobbar sönder oss i norge inför kommande säsong. Vi gjorde säsongen 2012/2013 i Val Thorens och vill nu tillbaka till paradiset på jorden så letar nu efter folk att bo med. Har sett att Rollin Snow har en del lägenheter och för att flytta in i en sådan söker vi 2-3 blivande rumskamrater och vänner.

Förra säsongen så råkades det fokuseras på lite för mycket alkohol jämfört med hur det ska bli nu, men självklart är ju festandet absolut inte helt uteslutet. Planen är att vi ska bli jibbare, så är du en sån gillar vi dig extra då gratislektioner hade vart uppskattat.

Vi tar livet med en nypa salt och letar inte efter någon som har alldeles för mycket koll på läget.

Ha det bra tills vi bor tillsammans för då ska vi ha det bättre.
// Heddan

Val Thorens 2013/2014
hey Heddan

jeg har platser i lejlighed perfekt beliggende på les neves med sydvendt balkon ;-)

jeg har skickar PM hit me

Martin

Val Thorens 2013/2014
Hi Heddan!

Last year, I lived in Whistler as a skibum, it was amazing! Now I work for the company from which I rented my accommodation, called Season Housing. We are located in Copenhagen, and each year we send hundreds of young people getting out on the slopes, suplying them with apartments, houses, and assistance with jobs and visas. Our 8 destinations are: Whistler, Fernie, Mammoth, Breckenridge, Val Thorens, Tignes, Val d'Isere, and Avoriaz.

Traveling with Season Housing you will be part of a community and a network, that ensures your season will become everything you dream of. We provide exclusive package deals on clothing, goggles, skis, boards and cameras.

We still have available beds on all our destinations and we offer a pretty good group discount. If you are interested, want to hear more, or just wanna chat about the life as a skibum, you are welcome to PM me here, or just reply to my post :)

Best regards, Rasmus - Communication and Management – Season Housing

p.s. We will gladly advice anyone about jobs and traveling, even if you find your own accommodation.

Val Thorens 2013/2014
hey hey

två platser kvar i vores sæsonboende, prisen er helt nede ;-) 2000 euro pr. pers. for hele sæsonen og det

er incl. el,vand, og franske skatter !

hør av jer.

JDS

Val Thorens 2013/2014
Hallå!

Vi är 3 killar som letar boende lite vart som just nu, bla val thorens!

Vi lägger väll rätt mycket fokus på freeride-åkning och foto/film, men vi vill alla lära oss att jibba bättre denna vinter!! :P

Tänkte kolla vad priset ligger på det boendet ni hittat?

Lite info, vi är alla 20 år, två av oss har säsongat en gång tidigare i Schweiz, medens den 3e av oss va hemma och gjorde annat..

Vi är alla 3 skidåkare, ääääh, älskar att åka, vet inte riktigt vad mer som ska sägas! men bara att skicka pm om ni tycker det låter intressant och om ni har frågor och så!

Hare!

Val Thorens 2013/2014
Så vilka säsongar i Val Thorens?

Jag åker ner månadsskifter nov/dec, ska jobba för Northlander på deras Carlsberg hotell.
Om någon har lust att joina för ett par dagar skidåkning eller några utekvällar under säsongen så säg bara till!
Är öppen och på allt från en soft kväll med bowling, en puder dag, parkhäng till några kalla öl på random bar!

Så om du/ni drar ner och vill träffa nytt folk så hit me här i tråden eller på PM!

Val Thorens 2013/2014
Jag ska dit för första gången och jobba på john´s Scandi nov-maj =)

Är nog dock den enda som inte är jätteintresserad av skidåkning :P

Tänker ta den tiden på gymmet istället, Så om någon mer vill ha en gymkompis där så finns jag!

är för övrigt inte omöjlig på en barrunda eller liknande :D

Val Thorens 2013/2014
lukasingstrom: Naaah, i VT lär du knappast vara ensam om att hellre tillbringa tid i byn än på berget. Rätt många som jobbsäsongar eller spritbummar där. (Vilket vi uppmuntrar för då blir det mer puder till mig. ;) )

Val Thorens 2013/2014
Kanske är off-topic i denna tråden men... hur tar man sig till Val thorens? hittar bara flyg till geneve men inga bussar från geneve den 20 november? finns det nått särkislt bra resätt dit? är lite vilsen så all hjälp tas med glädje emot!

Val Thorens 2013/2014
http://www.alpski-bus.com/

Dock osäker på om det går transferbussar hela vägen så tidigt på säsongen. Annars kan man ta tåg till Moutiers och lokalbussen upp därifrån. Lite meckigt med allt bagage, men folk brukar vara rätt hjälpsamma när man kommer med femtioelva kilo säsongarbagage. :) Om jag minns rätt så brukar man få byta i aningen Annecy eller Albertville (minns inte vilket) men det kanske finns direkttåg till Moutiers också.. franska tågen finns på sncf.com

På Geneves flygplats hemsida (http://www.gva.ch) finns en massa info om transfer och kommunikationer under fliken "Access & Transport".

Lokalbussen från Moutiers tror jag man kan hitta på altibus.com, eller via valthorens.com eller valthonet.com

Du kan även kolla bensbus.co.uk, men jag tror att de inte kör förrän säsongen kommit igång på riktigt.

Lycka till :)

Val Thorens 2013/2014
lukasingstrom, Jag kommer verkligen behöva en kompis på gymmet i VT! jag kommer visserligen åka mycket när jag inte jobbar, men några gympass i veckan är givet!

Val Thorens 2013/2014
Tja alla som ska/har varit i VT! :)
Har lite frågor om sportcentret om någon har erfarenheter av det..
Vad går ett säsongskort på hela sportcentret? Hittar bara priset för veckisar på hemsidorna jag letar.. :(
En till fråga är om man har tillgång till tennisbanorna? Om man har kortet, innebär det att man kan boka dem och lira gratis eller hur fungerar det? Behövs egna bollar och rack osv?
Tusen tack på förhand :D

Val Thorens 2013/2014
empaemp sa:
Vad går ett säsongskort på hela sportcentret? Hittar bara priset för veckisar på hemsidorna jag letar.. :(
En till fråga är om man har tillgång till tennisbanorna? Om man har kortet, innebär det att man kan boka dem och lira gratis eller hur fungerar det? Behövs egna bollar och rack osv?
Vad jag har fått veta av min kommande chef så ska ett säsongskort på sportcentret gå på 180 euro, vet inte om man behöver ha ett jobbkontrakt för att få det priset eller om det gäller för alla dock! Hur som helst är det ju sjukt billigt, drar själv ner om 2 veckor och kommer köpa ett säsongskort! :D

Val Thorens 2013/2014
Säsongskort finns bara om man jobbar, de kostar mycket riktigt 180 i början men blir billigare ju längre säsongen går

Val Thorens 2013/2014
mxeman sa:
Säsongskort finns bara om man jobbar, de kostar mycket riktigt 180 i början men blir billigare ju längre säsongen går
Okej, tack! Känns lite tråkigt att säsongskortet bara är för de som jobbar :( Kanske borde passa på att fråga vad räknas som att jobba där nere dvs för att få ett jobbkontrakt? Städa veckisrum varje lördag känns ju inte som att det räcker för att skaffa ett kontrakt, så vad krävs i stort sätt? :)

Val Thorens 2013/2014
Aliice sa:
empaemp sa:
Vad jag har fått veta av min kommande chef så ska ett säsongskort på sportcentret gå på 180 euro, vet inte om man behöver ha ett jobbkontrakt för att få det priset eller om det gäller för alla dock! Hur som helst är det ju sjukt billigt, drar själv ner om 2 veckor och kommer köpa ett säsongskort! :D
Aa det beror på ju lite på vad som ingår :) Ett gymkort i Sverige på friskis och svettis går ju typ på 300kr i månaden och delar man upp det på 5 månader så blir ju 180 nästan som det, men om man får bad och pingis och allt också så är det ju jätteroligt :)

Val Thorens 2013/2014
empaemp sa:
Aliice sa:
empaemp sa:
Aa det beror på ju lite på vad som ingår :) Ett gymkort i Sverige på friskis och svettis går ju typ på 300kr i månaden och delar man upp det på 5 månader så blir ju 180 nästan som det, men om man får bad och pingis och allt också så är det ju jätteroligt :)
Man får allt ;)

Val Thorens 2013/2014
empaemp sa:
Okej, tack! Känns lite tråkigt att säsongskortet bara är för de som jobbar :( Kanske borde passa på att fråga vad räknas som att jobba där nere dvs för att få ett jobbkontrakt? Städa veckisrum varje lördag känns ju inte som att det räcker för att skaffa ett kontrakt, så vad krävs i stort sätt? :)
För att få rabatter på liftkort och liknande brukar det krävas att man har kontrakt på 30 timmar jobb/vecka som löper hela säsongen, så nej, städa veckisrum räcker inte. Men om du inte jobbar så mycket har du ju mycket mer tid att åka skidor på, och åka skidor är som bekant mycket mycket roligare än att gymma ;)

Hälsningar, "Ojsan jag insåg just att jag har bott i VT två hela vintrar utan att någonsin gå och bada i sportcentret." :D

Val Thorens 2013/2014
empaemp sa:
mxeman sa:
Man behöver inte ha jobbkontrakt, det räcker med lägenhetskontrakt att få säsongskort!! :)

Val Thorens 2013/2014
amandakarlson sa:
empaemp sa:
mxeman sa:
Man behöver inte ha jobbkontrakt, det räcker med lägenhetskontrakt att få säsongskort!! :)
Seriöst?! Fan vad glad jag blir! Tack min hjälte! Lovar du att detta stämmer nu då? :)

Val Thorens 2013/2014
Heddious sa:
empaemp sa:
För att få rabatter på liftkort och liknande brukar det krävas att man har kontrakt på 30 timmar jobb/vecka som löper hela säsongen, så nej, städa veckisrum räcker inte. Men om du inte jobbar så mycket har du ju mycket mer tid att åka skidor på, och åka skidor är som bekant mycket mycket roligare än att gymma ;)

Hälsningar, "Ojsan jag insåg just att jag har bott i VT två hela vintrar utan att någonsin gå och bada i sportcentret." :D
Haha aa så kan det ju bli, jag älskar att variera olika sporter och bada och hela skiten så det kommer nog kännas skönt att kunna dra dit! :) Blir det Val Thorens iår igen hedda? Hade varit kul att träffa dig, du verkar vara en skön tjej!

Val Thorens 2013/2014
empaemp sa:
amandakarlson sa:
empaemp sa:
Seriöst?! Fan vad glad jag blir! Tack min hjälte! Lovar du att detta stämmer nu då? :)
Haha ja, jag hade säsongskort förra säsongen och jobbade ingenting!

Val Thorens 2013/2014
empaemp sa:
Haha aa så kan det ju bli, jag älskar att variera olika sporter och bada och hela skiten så det kommer nog kännas skönt att kunna dra dit! :) Blir det Val Thorens iår igen hedda? Hade varit kul att träffa dig, du verkar vara en skön tjej!
hells yeah! eller ja, lite halvt iallafall. jag är ju "vuxen" nu så jag får nöja mig med nyår, v. 6-10 och kanske en sväng över påsk. men hojta till om du ser mig, jag brukar lufsa runt i en grön mössa med tofs, lila jacka och orangea skidbyxor.
alltid kul att träffa folk från forumet!
:D

amandakarlson sa:
WHAT?! seriöst? fan vad fuskigt!! så var det minsann inte på min tid. då fick vi veva liftarna för hand. äsch.
hrmpff. jag vill iofs alltid ha "stora" liftkortet ändå.. men iallafall.. aaaah. dumma fransoser jag förstår mig inte på dem.

Val Thorens 2013/2014
amandakarlson sa:
empaemp sa:
amandakarlson sa:
På sportcentret? För det är det jag menar iallafall :) Hur mycket gick det på för dig utan jobb?

Val Thorens 2013/2014
Val Thorens 2013/2014
amandakarlson sa:
empaemp sa:
amandakarlson sa:
På sportcentret? För det är det jag menar iallafall :) Hur mycket gick det på för dig utan jobb?
Aa på sportcentret, tror det var runt 180, samma som dom som har jobbkontrakt! :)
Det är ju jättebra :) du kanske inte spela tennis eller så men hur funkar det med det? Kostar det att boka tennisbanor om man har köpt sportcenterkortet?

Val Thorens 2013/2014
Hallå där!

Vi är två grabbar på 20 år som ska ner till VT för att göra vår första säsong. På grund av arbete och liknande så blir det inte en hel säsong, men några månader har vi planerat! Vi har boende mellan 10 januari och 30 mars och söker nu två andra sköningar som är sugna på att bo med oss och helt enkelt ha en ruskigt kul vinter. Ni får gärna vara hyfsat jämngamla med oss. Bussresa ner och hem går att ordna om så önskas. Det är en 4-bäddslägenhet med ski-in-ski-out.

Vi är födda 93, fyller 20 nu i december och kommer från Stockholm. Båda åker skidor och vi planerar att åka så mycket offpist som möjligt när det finns snö. Annars tänkte vi cruisa runt lite överallt och även försöka lära oss lite mer i parken.

Vi kommer resa 10 januari - 30 mars men om man vill ta bort/lägga till någon/några veckor så går det bra. Väldigt flexibelt.

Hör av er via PM eller på fredrik.aberg@hotmail.se vid intresse så berättar vi alla detaljer!

Ses i vinter!

Albin och Fredrik

Val Thorens 2013/2014
Hallå !

Är kanske lite sent ute men jag är en skön kille på 19 år från Kalmar och är sjukt sugen på en skidsäsong i VT!
Finns det någon som behöver fylla lägenheten säsongen ut så finns jag!

Är det någon som har koll på hur man kan fixa något kneg där nere så vore det sjukt nice!
Jag älskar skidor och snackar flytande franska!

Ni kan nå mig på PM, mail: erikakerlind_94@hotmail.com eller på facebook Erik Åkerlind!

Ha det gutt!

Val Thorens 2013/2014
Akeski: Snackar du flytande franska och kan tänka dig att jobba kan du prova att kontakta potentiella arbetsgivare direktoch försöka få boende genom jobbet. På Valthonet.com kan du hitta restauranger, skidaffärer osv. Språket är en enorm språngbräda, det är väldigt få av säsongarna i VT som kan franska, samtidigt som svenska säsongare överlag har bra rykte om sig på arbetsplatserna.
Testa även att kontakta de typiska uthyrarna (JDS, Rollinsnow, Seasonhousing m.fl), det är mycket möjligt att de har någon enstaka säng tom.

Lycka till så ses vi kanske i vinter!

Val Thorens 2013/2014
empaemp sa:
Lofjard sa:
Finns det tennisbanor inomhus eller är det bara utomhusbanor?
Bump! Känns tungt om det bara finns ute, många månader borta då!!
nästan helt säker på att det finns inne också, men annars finns det iallafall squashbanor, pingisbord, hoppborgar och simbassäng. kan även rekommendera mario tennis på N64 ;)
på våren smälter f.ö. några av utomhusbanorna på taket av sportcentret fram (de dubblar som uteservering åt en restaurang på vintern).

Val Thorens 2013/2014
Heddious sa:
Akeski: Snackar du flytande franska och kan tänka dig att jobba kan du prova att kontakta potentiella arbetsgivare direktoch försöka få boende genom jobbet. På Valthonet.com kan du hitta restauranger, skidaffärer osv. Språket är en enorm språngbräda, det är väldigt få av säsongarna i VT som kan franska, samtidigt som svenska säsongare överlag har bra rykte om sig på arbetsplatserna.
Testa även att kontakta de typiska uthyrarna (JDS, Rollinsnow, Seasonhousing m.fl), det är mycket möjligt att de har någon enstaka säng tom.

Lycka till så ses vi kanske i vinter!
Tack för tipset det ska jag prova! Jag har fått lite kontakt om eventuellt boende, är det svårt att hitta jobb på plats?

Val Thorens 2013/2014
Akeski sa:
Tack för tipset det ska jag prova! Jag har fått lite kontakt om eventuellt boende, är det svårt att hitta jobb på plats?
njaäe, inte så värst, inte ströjobb iallafall. och kan du språket så har du ett ofantligt stort plus redan från början. exempel: butiker behöver extrahjälp på bytesdagar tillexempel, men vill ha folk som kan franska så därför är det inte så många som kan få de jobben.

Val Thorens 2013/2014
Heddious sa:
empaemp sa:
Lofjard sa:
Finns det tennisbanor inomhus eller är det bara utomhusbanor?
Bump! Känns tungt om det bara finns ute, många månader borta då!!
nästan helt säker på att det finns inne också, men annars finns det iallafall squashbanor, pingisbord, hoppborgar och simbassäng. kan även rekommendera mario tennis på N64 ;)
på våren smälter f.ö. några av utomhusbanorna på taket av sportcentret fram (de dubblar som uteservering åt en restaurang på vintern).
För hittar ingenstans om det verkligen finns det? :mad: Så om någon vet att det finns tennisbanor inomhus hör gärna av er :D

Val Thorens 2013/2014
Hallå!

Behöver ni folk att fylla ut ert boende eller lite "hjälp" med hyran? Jag söker sovplatser för två personer under 4-5 veckor jan-feb. Två grabbar, födda 93 och 91, som lovar en rolig tid tillsammans med er! Kommer även leta lite boende på egen hand, så om det finns någon själ där ute som fortfarande inte har boende fixat är det bara höra av sig, PM eller mail benjaminroth@me.com.

Ses i vinter!

Val Thorens 2013/2014
Hej där!
Vi är två killar som söker boende för hela säsongen, vi är relativt renliga av oss och båda bra på att laga mat men framförallt så har vi alltid förbannat roligt! PM eller maila mig på daniel.thyselius@gmail.com om intresse finns!

Tillbaka
Topp