Cham 14/15

ihhscham

Ny medlem
Cham 14/15
Hej!

Vi är två tjejer som vill åka ner till Chamonix säsongen 14/15. Vi vet att det lönar sig att vara ute i god tid med boende så vi har börjat leta redan nu. Det bästa skulle ju vara om man kunde dela något större med ett gäng.

Vi planerar att stanna dec till maj och undrar om det finns några andra som planerar samma sak!

Cham 14/15
Hej!
Jag och en kompis sitter i samma tankar. Har ni kollat/hittat något boende än? Hade ju varit nice om man kan hitta en fet lägenhet och bo några stycken i :)

Cham 14/15
Tjena!

Jag och en polare funderar på samma sak! Vi letar efter ett boende i Chamonix och några att dela med, Hör av er fall det låter intressant :)

Cham 14/15
Hej! Skidglad tjej på 22, som tänker mig en säsong i vinter och Chamonix står definitivt med på listan över möjliga alternativ! Hör av er om ni hittar något! :)

Cham 14/15
Jag funderar på först några veckor i japan och ansluta till cham i början av feb. Någon annan som går i liknade tankar? Skicka iväg ett PM i sånnafall!

Cham 14/15
Mitt i sommarens klimax är säsongsplaneringen min största behållning. Cham ligger givetvis högt på listan, om inte högst, och boende är knut som måste knytas upp. Således,
@ihhscham , vill jag anmäla mitt intresse. Möjligen att det också dyker upp en läkarstudent från lund men det är ännu oklart.

Cham 14/15
Hej, vi är två 20åriga tjejer från Göteborg som också siktat in oss på Chamonix! Hade varit grymt att dela boende med ett gött gäng :) har ni kikat på något speciellt? Vi är isf intresserade av att joina.

Cham 14/15
Hej jag är en 19-årig tjej som också planerar att dra till chamonix, så fort säsongen drar igång! Då min kompis fått knäskador är jag i stort behov av rumskompisar!! Hör gärna av er om ni hittar nått som är för stort för bara er själva! :)

Cham 14/15
Härligt att se lite aktivitet här! :) Vi har inte hittat något speciellt än, men håller ögon och öron öppna och kan tänka oss i stort sätt vad som helst... Kommer åka ner till Chamonix om ett par veckor och bland annat kolla lite extra då!

Cham 14/15
Hei! vi er 3 nordmenn på 24,25 og 26 år som tenker oss til Cham i vinter, så hvis noen vet om noe bra bosted eller har bolig med plass til oss så si gjerne fra - Sindre

Cham 14/15
Tjena tjena!
Jag var i chamonix säsongen 12/13, och val thorens 13/14 men hade några säsongsvänner som var tillbaka i chamonix bodde i ett feeeeeeeett hus! Så ja, om jag bestämmer mig för att dra till chamonix nästa vinter och har fått tag i det där huset så kommer jag leta folk att bo med! :) Intresserade kan ju höra av sig, tjingeling!

Cham 14/15
Helloo
Funderar på att styra kosan mot antingen Cham eller revelstoke i vinter. Revy för snön och Cham för klättring/turandets skull.
Om det nu skulle bli Frankrike så tänkte jag kolla upp om någon annan här är taggad på att utforska bergen, åka håriga åk och klättra lite! If so, hit me up!

Vem jag är, 20årig göteborgsgubbe som för tillfället skjuter upp högskolestudier ännu ett läsår. Hoppade av chalmers förra året för att åka till st anton för säsongen. Prokrastinering när den är som bäst mmmm.
Gillar: ost och baconburgare, skidor(?!), helg och öl
Gillar inte: radiomusik och dåligt väder
Ciao

Cham 14/15
Hej!
Vi är två tjejer på 22 år som planerar säsong i alperna i vinter. Chamonix är drömmen och vi är mycket intresserade av boende. Precis som de flesta andra så bor vi gärna med ett gött gäng. Planen är att bumma eller ev skaffa ett deltidsjobb på plats.
Hör av er om ni hittar något!

Adios!

Cham 14/15
Kul att se lite liv i den här tråden, var orolig i somras när nästan ingen svarade. Jag är 19 år och åker troligtvis själv, jag har några kompisar som velar lite men jag skulle inte tro att de åker med :( Hur har ni andra tänkt att fixa boende, ordna i förväg eller på plats? Jag har kollat lite på hemsidor som http://seasonalaccommodation.com/ och http://livetheseason.com/. De verkar båda ha ganska stora utbud, men det är nästan negativt eftersom att det blir så svårt att bestämma sig för man man gillar. Någon som har erfarenheter av priser och vet ungefär vad man bör förvänta sig?

Skriver som alla andra att ni gärna får höra av er om ni letar efter någon att åka, bo eller prata med!

Aliice sa:
Tjena tjena!
Jag var i chamonix säsongen 12/13, och val thorens 13/14 men hade några säsongsvänner som var tillbaka i chamonix bodde i ett feeeeeeeett hus! Så ja, om jag bestämmer mig för att dra till chamonix nästa vinter och har fått tag i det där huset så kommer jag leta folk att bo med! :) Intresserade kan ju höra av sig, tjingeling!
Känner en tjej som bodde i ett galet hus förra säsongen, skulle tro att det är det samma. Det lät inte på henne som att ägarna tänkte hyra ut det igen, men det ganska bara var vilda gissningar... Har du kommit i kontakt med ägarna/uthyraren? :)

Cham 14/15
Hej allihopa!
Jag är en ensam kille på 24 år från Göteborg som kommer åka ner till cham över säsongen och behöver en rumskamrat. Jag har en fräsch men liten lägenhet i centrala Chamonix över hela säsongen, hyran på två är 4460. Jag bilar ner redan den 31:a oktober.
Skicka PM ifall ni är intresserade!
Ha det bra!

EDIT: Jag har fått tag på en rumskamrat.

Senast ändrad:
Cham 14/15
Halloj!!
Är en tjej på 20 år från Göteborg som tänkte dra en säsong i Chamonix nov/dec-maj, letar boende och roomies, hör gärna av er ifall ni har en extra plats över eller är sugna på att leta boende med mig!

Cham 14/15
JollyChap sa:
Kul att se lite liv i den här tråden, var orolig i somras när nästan ingen svarade. Jag är 19 år och åker troligtvis själv, jag har några kompisar som velar lite men jag skulle inte tro att de åker med :( Hur har ni andra tänkt att fixa boende, ordna i förväg eller på plats? Jag har kollat lite på hemsidor som http://seasonalaccommodation.com/ och http://livetheseason.com/. De verkar båda ha ganska stora utbud, men det är nästan negativt eftersom att det blir så svårt att bestämma sig för man man gillar. Någon som har erfarenheter av priser och vet ungefär vad man bör förvänta sig?

Skriver som alla andra att ni gärna får höra av er om ni letar efter någon att åka, bo eller prata med!

Aliice sa:
Tjena tjena!
Känner en tjej som bodde i ett galet hus förra säsongen, skulle tro att det är det samma. Det lät inte på henne som att ägarna tänkte hyra ut det igen, men det ganska bara var vilda gissningar... Har du kommit i kontakt med ägarna/uthyraren? :)
Jag har inte kontaktat någon, men här är länken till det huset iallafall; http://www.chamonixaccommodation.com/listing/chalet-unique/ , det står att det ska hyras ut denna säsongen med så om någon är sugen på att ta tag i det är jag och min kompis nog intresserade av att bo där! Annars är http://www.chamonixaccommodation.com/ en bra sida att leta efter boende på överhuvudtaget! :)

Cham 14/15
Hej igen peeps!

Jag och min kompis har spanat och funnit en najs lägenhet i Cham till i vinter, och söker nu 5-6 andra glada människor att dela denna med!
Den är 80 kvm, ligger väldigt centralt och skulle kosta ca 25 000 per skalle för hela säsongen. All el, vatten osv ingår i det priset med, även WIFI! Lägenheten är uppdelad på 3 sovrum, hade varit att föredra att minst ett par är med, då ett utav sovrummen endast har en dubbelsäng, annars är det ett twin sovrum och ett med 2 våningssängar. Finns även 2 badrum, och som dom uttrycker sig i annonsen "Fully-equipped kitchen" vilket jag vet kan variera på vad man klassar detta som haha!
Vi är 19 och 21 år, från Örebro resp. Göteborg och höll till i Val Thorens förra vintern, men är nu taggade på Chamonix, för mig blir det andra säsongen i cham (var där 12/13) men första för Louise!
Hör gärna av er om ni är intresserade utav detta!

Cham 14/15
Hejsan! sitter just nu tillsammans med några goda vänner och tittar på boende i Cham! Om någon med tidigare erfarenheter skulle vilja dela med sig av bra boende skulle vi uppskatta det.
Mvh Niclas med goda vänner :)

Cham 14/15
tjenaaaa
funderar på att säsonga i chamonix i vinter och lära mig attt åka skidor bra! Har åkt skidor en vecka och kunde ta mig ner för backarna hyffsat. Var dock längesen så man kan säga att jag inte kan alls haha! Men är det värt att åka ner för att lära sig? Har snackat med kompisar och verkar som man kan bli helt okej på typ två veckor. Anledningen till att jag vill säsonga är för det verkar vara en nice atmosfär (var i st anton förra året och hälsade på men var aldrig i bergen utan drack bara massa alkohol haha) och för att jag vill anta mig utmaningen att lära mig skidor. Och även klättra upp för lite mountains

Söker alltså boende om någon har! Är en kille på 20år jobbar som plåtslagare och racear mkt motocross på fritiden. är snäll och ganska cool

Cham 14/15
Hej!

Jag gjorde min första säsong 13/14 i Verbier och nu lockar självklart en ny säsong när hösten börjar närma sig. Har absolut inte bestämt mig ännu, det enda jag vet är att jag kommer att åka själv och är jättesugen på att dela en lägenhet med några nya härliga människor.
På min förra säsong jobbade jag deltid och åkte skidor resten av tiden men nu är jag lite mer inne på att bara bumma och att åka skidor i princip varje dag. Dock tänker jag mig max 2 månader där nere med intensiv åkning och framför allt bli bättre utanför pisten.

Är det någon/några som är inne på samma spår? Att få ihop en bil och dra ner i 2 månader och bara åka extremt mycket skidor?
Hör av er! Är riktigt sugen på att styra upp något.

Ebba

Cham 14/15
Aliice sa:
Hej igen peeps!

Jag och min kompis har spanat och funnit en najs lägenhet i Cham till i vinter, och söker nu 5-6 andra glada människor att dela denna med!
Den är 80 kvm, ligger väldigt centralt och skulle kosta ca 25 000 per skalle för hela säsongen. All el, vatten osv ingår i det priset med, även WIFI! Lägenheten är uppdelad på 3 sovrum, hade varit att föredra att minst ett par är med, då ett utav sovrummen endast har en dubbelsäng, annars är det ett twin sovrum och ett med 2 våningssängar. Finns även 2 badrum, och som dom uttrycker sig i annonsen "Fully-equipped kitchen" vilket jag vet kan variera på vad man klassar detta som haha!
Vi är 19 och 21 år, från Örebro resp. Göteborg och höll till i Val Thorens förra vintern, men är nu taggade på Chamonix, för mig blir det andra säsongen i cham (var där 12/13) men första för Louise!
Hör gärna av er om ni är intresserade utav detta!
Hej Aliice!
Jag är en tjej på 19 år från Göteborg som just anlänt från en vecka i Chamonix. Har varit där och fixat jobb inför säsongen men har inte löst boende ännu.. Er lägenhet låter grym så är intresserad! Var exakt ligger den och när ska ni åka ner?

Med vänlig hälsning
Malin

Cham 14/15
Lkjellander sa:
Halloj!!
Är en tjej på 20 år från Göteborg som tänkte dra en säsong i Chamonix nov/dec-maj, letar boende och roomies, hör gärna av er ifall ni har en extra plats över eller är sugna på att leta boende med mig!
Hallo!

Jag är i precis samma sists som du och 19 år från Göteborg! Är troligtvis också själv för att min kompis fått jobb via Langley och måste bo med dom.. Så jag är intresserad av att dela lägenhet med någon:)

hör gärna av dig!

Med vänlig hälsning
Malin

Cham 14/15
Hej!

Jag och en polare tänkte också styra kosan mot Chamonix i vinter. Vi har hittat en del schyssta lägenheter i Argentiere. Jag tänkte bara höra om det är någon som vet hur det är att bo där. Jag har sett lite busstidtabeller, och det verkar vara lite sådär med sena bussar från Chamonix. Hur funkar det att bo där? Är det jobbigt med bussar och sånt? Hur gör man efter en sen kväll i Cham? Taxi blir rätt dyrt i längden...

För övrigt är vi också sugna på att dela boende med några sköna människor. Vi är två 19-åriga grabbar från Skåne som ska göra vår första säsong. En säsong med fokus på skidåkning och i synnerhet offpist, men även lite jobb, lite träning (iallafall för min del) och en del fest. Om någon skulle vara intresserad av att dela något så är det bara till att höra av sig till mig!

Edit: Vi tänker oss att vara iväg december-april, dvs 5 månader.

Axel

Senast ändrad:
Cham 14/15
Hello
We have several places for the winter season in Chamonix.

I have just added several new properties, to our drop box link.

Please clink on the link below or cut and paste.

Go to the winter file.
You will see, two PDF 's documents, + 1 in French
Then there are several named folders with the photos, of each rental.

https://www.dropbox.com/sh/e5ih1msby7nkzg2/AACX7twu0AMfPtJnlsvb5SJDa
Take your time to look at the PDF files with all the information required and each property has a folder showing photos.
Equally if you look at our web site.

https://www.agencelocationchamonix.com

RENTALS
AT THE SEASON

If one of these offers interests you, we ask you to contact us by telephone or by e-mail.
Apartments are going fast so do not hesitate.
We remain entirely at your disposal for further information or of possible reservations.

Cham 14/15
AKling sa:
Jag funderar på först några veckor i japan och ansluta till cham i början av feb. Någon annan som går i liknade tankar? Skicka iväg ett PM i sånnafall!
Börjar med att citera mig själv ;) Men vi är iaf. 2 killar som kommer ansluta från Japan i slutet av januari till cham och är på jakt efter ett centralt boende, gärna med några som är lika tokiga i snö som oss och har ett skönt sinne för humor! Tanken är att vi ska stanna till april.
Skicka ett pm om du/ni behöver några roomies under den tiden!

Cham 14/15
Yo jag och två polare kommer att befinna oss i cham under vintern, när börjar allt folk komma ner? Ena snubben bor redan där nere och vi andra kommer att åka ner i 16 november!

Peace

Cham 14/15
Heej!
Vi är två 20 åriga tjejer från Stockholm resp Göteborg som tänkte åka till Chamonix i början av november. Har varit mycket i Franska alperna men aldrig just i Chamonix så har inte så bra koll på vart det är bra och bo osv. Är det någon som har något på gång och som är sugna på att dela så hör av er!

Isabella och Tinde

Cham 14/15
elintitus sa:
Jag är i stort behov av roomies då min vän antagligen får boende genom jobbet, annars är vi två goa tjejer som är intresserade!
Jag och min kompis tinde tänkte åka ner i november och letar också några att bo med. Hur går det med letandet? Har ni hittat något? vi är också rätt goa måste jag säga, båda 20 år från stockholm resp göteborg!

Cham 14/15
Hejsan!
Vi är fyra personer från Lund (tre killar och en tjej) som är sugna på att dra en säsong i Chamonix. Vi letar boende för hela säsongen och har inga problem med att dela med andra blivande säsongare. Om ni vet eller hör något så får ni hemskt gärna hojta till!

Tack på förhand!

Cham 14/15
Carpef sa:
Hejsan!
Vi är fyra personer från Lund (tre killar och en tjej) som är sugna på att dra en säsong i Chamonix. Vi letar boende för hela säsongen och har inga problem med att dela med andra blivande säsongare. Om ni vet eller hör något så får ni hemskt gärna hojta till!

Tack på förhand!
Tjena! Jag (och eventuellt en kompis) letar folk att bo med inför säsongen. Har kollat lite på en lägenhet som ser fin ut och hört av oss om priset, som inte stod i annonsen (bådar inte så gott...) Jag hör av mig om priset verkar rimligt :) Har ni tänkt något på vilken typ av boende ni letar efter?

Oscar

Cham 14/15
Hej,

Skönt att se att det blir mycket folk i Chamonix i vinter!
Vi är ett gäng på 4 pers som ska åka ner i vinter och vi har tänkt hyra chalet i centrala Chamonix. Istället för att alla ska ha små studior överallt tänkte vi att vi lägger ihop allas boende pengar för att bo fett istället. Men vi behöver runt 4 pers till som vill hänga på ett boende för att det ska fungera.

Jag tänker mig att det kommer bli en sjuk säsong med puder och krök. Vi är i fasen att bestämma boende för tillfället och vi har haft kontakt med flera agenter i Chamonix som letar boende åt oss.

Om du tycker det här låter för jävla bra så tveka inte att höra av er om ni är intresserade, antingen PMa eller skriv på Facebook.

Ha de!

Cham 14/15
Till alla som åker till Chamonix i vinter:

1. Ha det så jävla najs!
2. Glöm inte att hälsa på Petter
3. Glaciär är farligt men roligt så lär er göra rätt.
4. Chillishoten på Barbarousse är stark, grymt stark
5. Tequilan på La Terasse är bara billig en dag i veckan
6. Carrefour är billigare än Spar.
7. Ni har världens bästa liftburna brantåkning, utnyttja men tänk efter före.
8. "Det är bara att hålla vänster!" (Jim och Jesper likes this) Eller vid närmare eftertanke, gör inte det.
9. Dö inte (se punkt 8)
10. Köp Unlimited-kortet om ni tänkte åka skidor, ska man bara hänga på chambre och sola lite i backen så räcker Le Pass.

Det där var min snabbguide till bummarlivet i cham, ett koncentrat av lärdomar från 102 dagar, några fyllor, ett antal faceshots och många nya vänner.
Frågor på det?

Cham 14/15
Någon som har en plats över i sitt boende? :) Jag heter Nelly, är 19 år från Stockholm. Söker boende inför säsongen och är inte det minsta kräsen (typ). Vill bara ha skönt häng och mycket åkning. Hör gärna av er här eller på Facebook: Nelly Stjerna

Tillbaka
Topp