Säsong 14/15 i VT

osodergard
4 inlägg
osodergard 4 inlägg 5 år sedan

Hey Guys!!! Är 21 år och ska göra en hel säsong i Val Thorens. Har åkt Bräda och Skidor sen barnsben, så nu är de dags! Afterski och Puder är ju meningen med livet wink Enda problemet är boende.. Jag är as taggad på att göra ett skönt gäng som drar ner och delar på bonde, så bara hör av er.
Om de är någon som redan har fått nått napp och har "stjärte-rum" är jag på!
Planerar även att jobba som bummare/liknande big_smile

Svar

CII
9 inlägg
CII 9 inlägg 5 år sedan

Jag och två killar har bestämt oss för att köra en säsong i VT från slutet av november till april/maj. Jag har koll på en del lägenheter som skulle funka. MEN med fördel skulle vi vilja bli 5-6 pers som bor tillsammans. Så om du ska till VT men inte har boende, hör av dig:) Amanda

CII
9 inlägg
CII 9 inlägg 5 år sedan

Jag och två killar har bestämt oss för att köra en säsong i VT från slutet av november till april/maj. Jag har koll på en del lägenheter som skulle funka. MEN med fördel skulle vi vilja bli 5-6 pers som bor tillsammans. Så om du ska till VT men inte har boende, hör av dig:) Amanda

osodergard
4 inlägg

Ja aboslut! Det är sjukt aktuellt. Ska också vara där hela säsongen hade jag tänkt, Skriv till mig på Facebook. Ola Södergård från ängelholm smile så kan vi snacka mer om det.

osodergard
4 inlägg

@Mandyyy

Simonmedk
36 inlägg
Simonmedk 36 inlägg 5 år sedan

Tjenare! Jag och en till polare vill åka till VT i vinter och stanna mellan november-april/maj! Söker därför boende! Så om någon har tips på boende är ni mer än välkomna att dela med er! Våran plan är att jobba när vi är där nere å smile
Skriv gärna till mig på fb om det är något! Heter simon vicini där!smile
Vi båda diggar puder och afterski väldigt mycket!

KUGELSCHREIBER Citera
Svarre
129 inlägg
Svarre 129 inlägg 5 år sedan

HallåJ!
är det så att ni har "stjärte-rum" kvar är jag otroligt sugen! någon gång i November är mina planer att dra ner.
Hör av er här eller på FB! https://www.facebook.com/#!/svante.lindberg.3

Tack och hej!

puderpojke
1 inlägg
puderpojke 1 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad puderpojke (4 år sedan)

Tja,

Jag och en annan skånepåg är precis som ni, inne på att köra en Säsong i VT.

Snabb fakta om oss:

Ålder: 19 vårar
Hemstad: Helsingborg
Intressen: Båda två innehar ett brinnande intresse för puder, fotboll och bra bärs. Det finns även ett stort fotografering/film intresse hos en utav oss, så vi satsar på att filma mycket goa videoupdates. Vi båda innehar en god social kompetens, och har lätt för att umgås med de flesta.

Just nu har vi ett par intressanta boende på gång, men vi söker 2-3 personer som vill bo med oss i 5 månader. Om det är tjejer eller killar - kvittar. Allt handlar om att vi vill bo tillsammans med trevligt folk, som kan ta ansvar för sitt. Hade varit kul om vi lyckats blanda ihop lite skönt folk i lägenheten. Förhoppningsvis, en blandning av svenskar från Norr till Söder.

Om ni finner detta av intresse är ni mer än välkomna att höra av er till mig via FB

Om inget annat, ses vi antagligen i VT! smile

klindstrand
1 inlägg
klindstrand 1 inlägg 4 år sedan

Hej alla,

Min kompis frågade mig för en vecka sedan om jag var sugen på en säsong i VT.
Jag var lite tveksam till en början men nu när jag är tillbaka på detta svettiga kontoret utan AC vill jag bara dra iväg och hitta på något snarast.

Så...vi är 2 st sköna killar på 20 respektive 19 år från utkanten av Göteborg som är villiga att dela med oss av våra trevliga själar.

Hör av er om ni vill dela lägenhet.

CII
9 inlägg
CII 9 inlägg 4 år sedan

Nu har jag och tre stycken till hittat en lägenhet som vi ska ha. Vi behöver dock ha två stycken till med oss, bra hyra och grymt läge. Vi tänker boka snarast, så hör av er om ni är sugna:)

Schtenek
1 inlägg
Schtenek 1 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad Schtenek (4 år sedan)

Tjena,

Jag och 2 polare har tänkt oss 2 månader i Val Thorens till vinter och tänkte kolla om någon kunde tipsa lite om var och hur man lättast hittar boende! Hör gärna av er här eller på fb

Må väl

davidhall420
8 inlägg
davidhall420 8 inlägg 4 år sedan

Mandyyy, var är det någonstans?

CII
9 inlägg
CII 9 inlägg 4 år sedan

Precis vid bargatan/ backen i VT!

hannathomas
170 inlägg
hannathomas 170 inlägg 4 år sedan

Hej Alle sammen Johns restaurant som jeg ejer har også nogle lejligheder som vi ikke skal ruge til personale dem lejer vi ud de ligger super centrals til både pist og alle baren.

man kan også sende mig en ansøgning om man er interesseret i et job.
i jobbene indgår der boende.

min mail er fogsgaard@yahoo.com

davidhall420
8 inlägg
davidhall420 8 inlägg 4 år sedan

@Mandyyy Fint! Då ses vi på många öl i vinter! ;-)

cajsaclemens
18 inlägg
cajsaclemens 18 inlägg 4 år sedan

shu, e det någon där ute i freeridesphere som har tips på jobb där man inte behöver kunna franska?
och vad e bäst? söka via nätet eller anställer de flesta företagen sitt staff på plats?

Clemens heter jag o ska dra min tredje säsong men nu i Val Thorens som gör att allt känns så sjukt mycket annorlunda.

HIT ME UP

cajsaclemens
18 inlägg
cajsaclemens 18 inlägg 4 år sedan

juste, om några e sugna på att dela boende så hör av er, jag e skön.

Simonmedk
36 inlägg
Simonmedk 36 inlägg 4 år sedan

Hallå där vänner,
Vi är två pågar som ska till VT till vintern. Vi tänker jobba och åka så mycket skidor som möjligt.
Om det är någon som har två platser kvar för boning så släng gärna iväg ett meddelande till mig på Facebook, Simon vicini heter jag! Eller ni kan ju få skriva till mig om ni bara vill så ah!

Peace!
Simon!

KUGELSCHREIBER Citera
Jocke92
15 inlägg
Jocke92 15 inlägg 4 år sedan

Tjena!
Jag har också tänkt att dra ner till Val Thorens i vinter för att åka så mycket skidor som möjligt! Eftersom jag åker själv så undrar jag om det är några andra "pudergalna" personer som är inne på samma spår. Är det nån som har en plats över i en lägenhet är det bara att höra av sig.

MVH
Jocke

montg0mery
3 inlägg
montg0mery 3 inlägg 4 år sedan

Tja, vi är två boys från Stockholm som även är intresserade av säsonga i VT. Vi tänkte kolla om någon har koll på boende och jobb? Vart kollar man upp saker och ting? Hör gärna av er ifall några vill dela boende!

RICKWE
7 inlägg
RICKWE 7 inlägg 4 år sedan

Tjeeeena fan!

Vi är två pudergalna idioter som bara älskar att få snö i ansiktet. Vi är även helt fantastiska på att bränna pengar på alkohol så vi måste tyvärr kombinera åkandet med en säng och ett jobb.

Finns det några trevliga pudergalningar här på tråden som inte hunnit skaffa en lya än och är sugna på att dela till ett litet kollektiv, eller det kanske redan finns någon som hunnit mecka och behöver lite fler folk att dra ner hyran med? Hör av er!

Simonmedk
36 inlägg
Simonmedk 36 inlägg 4 år sedan

RICKWE :

Tjeeeena fan!

Vi är två pudergalna idioter som bara älskar att få snö i ansiktet. Vi är även helt fantastiska på att bränna pengar på alkohol så vi måste tyvärr kombinera åkandet med en säng och ett jobb.

Finns det några trevliga pudergalningar här på tråden som inte hunnit skaffa en lya än och är sugna på att dela till ett litet kollektiv, eller det kanske redan finns någon som hunnit mecka och behöver lite fler folk att dra ner hyran med? Hör av er!

Tjena, vi är två eller tre grabbar som ska ner, vi har fått napp på en fem personers lägenhet mitt i smeten om det vore intressant!smile Skriv till mig på fb så kan vi kanske snacka mer om saken, Simon vicini heter jag där!

KUGELSCHREIBER Citera
Inia
10 inlägg
Inia 10 inlägg 4 år sedan

Hej!

Jag är en tjej på 20 år som älskar att åka bräda och skulle gärna vilja säsonga i vinter smile om någon har en plats över skulle jag gärna vilja att ni hör av er! Skulle åtminstone vara kul att höra hur folk gör!

montg0mery
3 inlägg

Inia :

Hej!

Jag är en tjej på 20 år som älskar att åka bräda och skulle gärna vilja säsonga i vinter smile om någon har en plats över skulle jag gärna vilja att ni hör av er! Skulle åtminstone vara kul att höra hur folk gör!

Tja! Vi är två 94-grabbar som söker till oss folk för ett soft, centralt boende! Vi tänkte använda detta forum för att söka delat boende med andra skidentusiaster! Vart kommer du ifrån? Vi tänkte antagligen försöka dra ihop ett gäng och antingen skypea eller träffas och diksutera boende så snart som möjligt, eftersom det är det man vill ha avklarat först!

André

Inia
10 inlägg
Inia 10 inlägg 4 år sedan

montg0mery :

Inia :

Hej!

Tja! Vi är två 94-grabbar som söker till oss folk för ett soft, centralt boende! Vi tänkte använda detta forum för att söka delat boende med andra skidentusiaster! Vart kommer du ifrån? Vi tänkte antagligen försöka dra ihop ett gäng och antingen skypea eller träffas och diksutera boende så snart som möjligt, eftersom det är det man vill ha avklarat först!

André

Jag kommer från Göteborg smile Har ni vart i VT? Jag har inte vart det så hade vart kul om någon kunde berätta lite om vad ni tycker om det big_smile

montg0mery
3 inlägg

Inia :

montg0mery :

Inia :

Hej!

André

Jag kommer från Göteborg smile Har ni vart i VT? Jag har inte vart det så hade vart kul om någon kunde berätta lite om vad ni tycker om det big_smile

Ok, men vi löser kontakt på andra sätt då. Vi har INTE varit i VT - vilket är en av anledningarna vi vill dit. Dessutom är det ganska känt som ett riktigt partyställe under populära semesterveckor och inkluderar också sköna event som "le folie douce" samt annat. Sen är ju inte VT en typisk alpstad med mycket historia bakom sig eller massa mindre stugor där folk bor året runt, jag tror mer att det är inriktat på just skidåkning. Skidåkningen förövrigt har jag hört ska vara väldigt bra i VT! Förresten, kul att du åker bräda - då har vi något gemensamt!

bouic
208 inlägg
bouic 208 inlägg 4 år sedan

Är det någon som ska säsonga i Valtho som har stegjärn och isyxor att hyra ut över två dygn i februari? Vi ska förbi en kort sväng och upp på lite skoj, men i just Valtho måste man ha guide för att hyra grejer sad

Pamwe Chete! Citera
AdamJimson
1 inlägg
AdamJimson 1 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad AdamJimson (4 år sedan)

Jag är en kille som är född 91 och bor i södra Sverige.
Tänkte göra min första säsong i alperna nu i vinter!
Jag letar ett boende i VT ifrån mitten av november och framåt!
Om det är några som har plats över/vill ha nån o dela boende med så kan ni väl höra av er!

Adamjimson@gmail.com
Fb: Adam Jimson

Ha de!

Axweell
17 inlägg
Axweell 17 inlägg 4 år sedan

Hej, vi har ett boende men är några man kort. Vi funderar på att boka nu & förhoppningsvis få några softa inneboende. Boendet är för 4-5 och vi är 3 pers varan en av oss kommer åka hem efter 3 månader.

Skriv på facebook eller ett pm här om ni vill veta mer.

PZ out

Vic_andersson
2 inlägg
Vic_andersson 2 inlägg 4 år sedan

Tjenare allihopa!! Är 19 år och vill göra en säsong i VT. Älskar att åka skidor och planerar att åka så mycket som möjligt, festa och antagligen också jobba en del för att få det hela att gå ihop. Har kollat lite på olika boende men behöver några nice peeps att dela med. Hör gärna av er via PM eller fb https://www.facebook.com/victoria.andersson.397
big_smile

dannyd
1 inlägg
dannyd 1 inlägg 4 år sedan

Jag och en polare tänkte göra vår första säsong nu i vinter i paradiset VT! Som alla andra här mår vi bäst i pudret men även med en kall öl i handen. Vi söker boende samt ett gött gäng att lära känna så tveka inte att slänga iväg ett pm här eller på fejjan big_smile

https://www.facebook.com/daniel.sjoberg.3

emilsu
2 inlägg
emilsu 2 inlägg 4 år sedan

Tja!

Vi är 2-3 19-åriga grabbar från Skåne som planerar säsong i Valle. Öl, skidor och allt annat nice är vad vi ser fram emot. Prio 1 är självklart boende och därav inlägget. Om det finns plats över i lägenhet eller om någon är sugen på att rooma så hör av er till mig på fb!

https://www.facebook.com/emil.suko

AdrianBerggren
2 inlägg
AdrianBerggren 2 inlägg 4 år sedan

Tjena!
Jag är en kille på 19 år som äntligen slutat skolan så det finns tid för en säsong i VT.
Finns det någon/något gäng som har boende med plats över, eller bara någon som vill skapa ett gäng och leta boende tillsammans får ni gärna höra av er! smile Jag planerar att söka jobb.

Jag åker både skidor och snowboard och ser fram emot att festa!

Skicka gärna ett meddelande på facebook

https://www.facebook.com/adrian.h.berggren

MrCanada
7 inlägg
MrCanada 7 inlägg 4 år sedan

Hallå,

Vi är två grabbar från GBG, 20&21, som är sugna på att dra ner till Val Thorens och säsonga. Planerar att åka nu i november. Letar boende just nu och jobb, maila mig ifall ni är intresserade. Bägge åker skidor fast jag åker bräda också. Peace out

https://www.facebook.com/NilsOssianKjel … sarnasKung

https://www.facebook.com/filipbenjamine … ar?fref=ts

ossiankjelberg@gmail.com

mvh

Ossian

CarlHerrlin
4 inlägg
CarlHerrlin 4 inlägg 4 år sedan

Tjena!

Jag kommer göra min andra säsong i VT, och tredje vintersäsongen totalt, och tycker att det är svinkul att så många är taggade på att åka ner till den härliga hålan som kallas Val Thorens! Bättre fest, skidåkning och häng får man verkligen leta efter! Vad man än vill ha under en skidsäsong, så finns det i Val Thorens... Utom snowbladare, ni är inte välkomna wink wink

Då man börjar bli lite gammal och grå så vill jag ta äventyret längre än bara en hike på en halvtimme från pisten. Finns det någon som ska till VT och har erfarenhet av ren alpinism, dvs ski touring och ski mountaineering. Själv har jag klättrat större delen av sommaren och har grönt kort på klippa och viss erfarenhet av is/snöklättring.
Jag letar efter någon som har samma intressen som mig och vill testa gränserna och göra en del avancerade rutter och linjer. cool

Vi ses på Panda!! big_smile

DonEdvin
21 inlägg
DonEdvin 21 inlägg 4 år sedan

Tjena!

Fyller 20 i början av januari och tänkte då sticka ner till val thorens för ca 2 månaders åkande! Är det någon som också siktar på en kortare säsong eller har en plats i en lägenhet under januari-mars? Eller vill någon/några dela boende! Är väldigt grön på det här med att säsonga men har åkt skidor hela livet och varit lite överallt i alperna senaste 10 åren.
Hade inte tänkt jobba så värst mycket utan mest leva livet till fullo, är ni intresserade kan ni maila till edde-16@hotmail.com

Peace.

Hamlet
6 inlägg
Hamlet 6 inlägg 4 år sedan

Hejhej! Vi är två grabbar som älskar att åka skidor och precis kom hem från Nya Zeeland. Där cyklade vi dock av någon konstig anledning.
Nu är vi i alla fall jävligt sugna på att åka skidor och ha det kul en vinter. Vi har dock ingen plats att bo än. Är det någon som vill söka boende med oss eller rent utav har två sängplatser över så får ni jättegärna PM:a mig.

Ha det bäst!

Ps. Ni kan också maila mig på carljohan.hamlet@hotmail.com

Gymnasiet Utsikten Citera
Beatrice
1 inlägg
Beatrice 1 inlägg 4 år sedan

Tjena!
Vi är två tjejer från Helsingborg som nyss tog studenten och nu är mer än redo för en säsong i Val Thorens! Vår tanke är att hitta ett jobb där, och på så sätt blanda jobb med galen skidåkning och roligt festande. Har varit i Valle förr och är sjukt exalterad över att åka tillbaka!

Nu är det så att vi har fått tag i ett boende, men söker två st att dela den här lägenheten med. Vi hade däremot även kunnat tänka oss tacka nej till den här om det finns någon där ute som har två platser över!

Om ni är intresserade av detta eller kan tänka er att offra två platser till två roliga tjejer som är enkla att va med så maila gärna mig, eller kontakta mig på fb! Hej så länge!!

beatricemelin@live.se
https://m.facebook.com/beatrice.melin?ref=bookmark

DonEdvin
21 inlägg
DonEdvin 21 inlägg 4 år sedan

Finns det någon Facebooksida för alla svenskar som ska till val thorens?smile

juliatrulsson
4 inlägg
juliatrulsson 4 inlägg 4 år sedan

Edvinalex :

Finns det någon Facebooksida för alla svenskar som ska till val thorens?smile

https://www.facebook.com/groups/1573343126224510/