Säsong 14/15, vart?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

AdamdE

Ny medlem
Säsong 14/15, vart?
Har kommit fram till att jag vill göra en säsong i antingen Åre eller Alperna (helst alperna) och tänkte bara kolla om någon går i samma spår?

Jag är en kille på 20 år (fyller 21 i oktober) har spenderat dem senaste 2 vintrarna utomlands, Sydostasien, Indien, Australien och mellan vintrarna har jag bott i Oslo. Gör just nu min andra runda i Oslo men har som sagt bestämt för jobba och åka skidor i vinter istället. Är inte skit grym på skidor men älskar att festa.

Men antar att det är boende man fixar hemifrån sedan jobb när man kommer dit? Hör av er om någon av er har nått konkret på gång!

Peace!

Säsong 14/15, vart?
Halloj!

Kul att du vill säsonga. Det finns en samlingstråd för årets säsongstrådar, uppdelade efter land och ort – jag rekommenderar att du börjar med att ta en titt bland dem.
Skibumtrådar 14/15 – Samlingstråden LÄNK >>

Där finns även länkar till lite allmänna artiklar och forumtrådar om säsongande – hur man hittar jobb, boende, folk att åka med etc. Vissa av dem har några år på nacken, men den generella infon är fortfarande oftast aktuell.

Vill du till en ort/område/land som ännu inte har någon säsongstråd för i år så är du mer än välkommen att starta en specifikt för den orten/området/landet, men jag låser denna eftersom det redan finns en generell säsongstråd för 14/15.
Säsong 14/15 LÄNK >>

Peas!

/Heddious, moderator.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp