Kicking Horse 14/15

hellmanm
2 inlägg
hellmanm 2 inlägg 4 år sedan

Hej!!cool

Efter förra säsongens lyckade kanadavistelse har nu jag och min käraste bestämt oss för att åka tillbaka, denna gång med working holiday visum. Vi kommer dit någon gång i november, till samma lägenhet som en av oss bodde i förra säsongen.

Vi har boende i Golden från mitten av november, plats för tre till förutom oss. Hyran ligger på 1500cad/mån/6pers=jättebilligt:D. Lägenheten har tre sovrum med två sängar i varje, två badrum varav ett med dusch, det andra med badkar och ett lagom stort kök med perfekt layout för true american. Det ligger typ 2 min från hitch hike-platsen, fem minuter från två olika matbutiker och mitt på den inte så långa gågatan. Det finns tvättmaskin och torktumlare och sånt, en skön balkong med grill och en tv som vi inte riktigt vet om den fungerar.

Vi som kommer bo där är en grym stockholmskille (21år) som kan krossa vattenmeloner med huvudet, en australiensisk tjej (ca24 år tror jag, inte säker) som skapar grym stämning , och sen jag från skåne (21år).

Vi har alla gjort minst en säsong, blandat i alperna, USA och i Kanada.

Maila mariahellman93@gmail.com om ni är intresserade, vi vill helst ha folk som stannar hela säsongen. hyran ligger alltså på ca 1600kr i månaden per person (beroende på hur dollarn ändras).

Svar

Dekadent
137 inlägg
Dekadent 137 inlägg 4 år sedan

Låter ju skitcoolt och snorbilligt, men blir nog ingen säsong för mig just i år sad

Jag och brorsan dock har kollat en del på Kicking Horse får nästnästa säsong, och tänkte bara höra om eran insider som bodde där förra året vet hur smidigt det är att ta sig upp till själva berget då man bor nere i Golden? Du skriver något om hitchhike-plats, är det någon trevlig liftarkultur på plats eller går det nån buss/är man beroende av egen bil?

(Gjorde min första säsong i Valdi och är väl lite bekväm av mig efter att ha haft 200m gång till liften)

hellmanm
2 inlägg
hellmanm 2 inlägg 4 år sedan

Byn ligger ca 15km från berget så att gå är inget alternativ! Det gick rykten om att de skulle börja med shuttlebussar gör denna säsongen men vet inte riktigt om det är något som blir av. Jag spenderade mer tid i Fernie än KH förra säsongen och där kostade det 2.50cad att ta bussen upp till berget, vilket blir dyrt i längden. Bil rekommenderas!
Så som jag har uppfattat det är det bara lagligt att lifta från vissa ställen i byarna, men folk plockar gärna upp en ändå. Hitchhike-platsen i golden ligger ganska off från bostadsområdena så bor man på fel sida ån kan det bli en lång tur.

wallbergstefan
6 inlägg
wallbergstefan 6 inlägg 4 år sedan

Men lite sugen man blir alltså... satan vad nice. Vem är den tredje, Sam?

A0S
203 inlägg
A0S 203 inlägg 4 år sedan

Fan vad man saknar lyan när du beskriver den Maria!

Tv:n funkar prima! Grillen är jag däremot tvek till, men det löser sig!

Nr 1 är väl ändå att man kan kräla sig hem från Taps och Riverhouse!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook