Dela boende Whistler 2014/2015

magnusss

Ny medlem
Hallå där!

Vi är två goa gubbar på 23 och 24 år som bestämt oss för att lägga studierna på hyllan ett år och spendera en vintersäsong i Whistler! Siktet är inställt på puder, trevligt folk, en del öl samt jobb för att finansiera framförallt det sistnämnda! Visum är klart och nu är planen att börja leta boende och jobb, vi kommer ner i mitten av november och planerar att stanna till april. Vi letar själva boende och behöver därför folk som är sugna på att dela något men är även intresserade ifall någon annan har hittat något. Vi är flexibla i nuläget och öppna för allt, vi har båda bott kollektivt sen tidigare när vi pluggat vilket har varit grymt kul. Vi är sjukt taggade på en grym vinter i Canada så hör av er!

//Magnus & Adam

Tjena Magnus & Adam!

Jag och min kille Fredrik kommer dra till Kanada redan i början av Oktober men börjar i Vancouver och kommer sedan till Whistler efter jul. Var kollar ni boende? Och vilka sidor kollar ni jobb? Jag har bara kollat Craigslist än så länge.. men jobb måste väl finnas på andra sidor, samt boende?

En anna fråga, har ni koll på om det är bäst att köpa skidor på plats eller innan här hemma?

/Carro

Jävla skit, skrev ett aslångt meddelande så försvann det bara. Är trött så orkar bara skriva ett kort nu. Förvänta er felstavningar å dålig grammatik hehe.

Boende
Se till att fixa det innan, annars blir det dyrt och stressigt. Craigslist har endel, se till att kika där. Skriv å läs i Facebook-grupperna "Nordic skibums: Whistler", "Whistler buy and sell", "Whistler winter 2014/15" å "whistler housing rentals for locals". En normal hyra bör ligga mellan 500-800 CAD.

Jobb
Maila det som kommer upp på craigslist. Förvänta er inget glassigt jobb. När ni kommer ska ni gå överallt å fråga samt lämna cv. Se till att få prata med managern alternativt den som tar hand om personalen. Kom tillbaka efter några dagar. Säger dem nej direkt så fråga om dem vet något annat ställe som anställer. Ofta har de bra koll på varandras restauranger. Ni måste ha visum och skaffa er SIN-number. Det kan man göra en eller två gånger i månaden i Whistler. Sök på internet om det.

Skriv ut CVn hemma så slipper ni betala för det på whistlerb biblioteket som annars erbjuder den möjligheten.

Utrustning
Köp för allt i världen inte skidor hemma såvida du inte har några. Jag löste ett par nya (förra årets modell dock), feta lagg med turingbindning för 600 CAD på craigslist. Du kan komma ännu billigare undan om du har tur, sen kan du ofta pruta lite med. Du slipper också betala för extra bagage på vägen dit.

Ni kommer älska Whistler, världens finaste ställe med världens goaste människor. Se till att samla alla svenskar på Merlins varje fredag för svensk afterski till tonerna av Hairfarmers.

Tja!
Är en enkel kille från göteborg på 19 bast som kommer åka ensam till whistler antagligen i början av december, åker bräda på "bättre-amatör-nivå" men är jävligt taggad på att lära mig allt möjligt där borta!

Kommer börja leta jobb/boende snart, men behöver ni någon att fylla en lägenhet med så hör av er!

Hej Carro och ni andra!

Vi letar på men har inte styrt nått ännu verkar dock som det kan vara bra att gå ihop ett gäng! jag skickar ner alla mina grejer med fed ex, det kosta typ 1500 så kändes värt eftersom jag har allt! hör av oss om vi hittar nått...

Kille på 22 år som är sugen på att göra ännu en säsong! Första gjordes i VT, så är lite sugen på en ny ort! Jag är lättsam, openminded, duktig skidåkare och städar alltid undan efter mig ;) Hör av er om ni har något gött boende och behöver trycka in 1 person till!! Ha en trevlig säsong :)

Tjena Lofjard!

Gött att du e pepp vi letar på men de e ömsesidigt så bara o höra av dig om du hittar nått vettigt! :)

Hej! Jag kommer att åka till Whistler i mitten av november och som det ser ut nu så verkar det som jag kommer att åka ensam så hade varit kul att komma i kontakt med några fler som tänkt dra dit nu i vinter :)
Jag har kollat runt lite efter bonde men inte riktigt hittat något bra än så om ni får tag på något bra och behöver roommates så är det bara att skicka ett pm.

//tove

Hej hörrni! Är 23 år och nu är det på tiden att ta en paus från studierna känner jag!
Jag skrev i en annan tråd med men undrar helt enkelt hur det ser ut med boende för er just nu? Har ni några tankar om vart man helst vill bo? Jag kommer inte åka förrens januari men skulle gärna dela boende med ett gäng!:D

//Emelie

Hej! Vill också dela boende med någon! Åker ensam den 13e oktober men har fixat boende för oktober, så letar från november och framåt. /Jessica

Hej,

Jag är på utbyte på UBC i Vancouver, men är mest här för att det är nära till Whistler och jag vill åka massa skidor. Har ett par säsonger i Schweiz i bagaget och ser fram emot att prova pudret här enormt mycket!

Planerar att åka upp i princip varje helg och om någon vill spara lite hyra och erbjuda ett par kvadratmeter golv någon helg då och då mot mat/öl/sovplats i Vancouver/lite pengar, så är jag intresserad!

Ha det gött!

Jag är en 23årig grabb som tagit sabbatsår från studierna och tänkte dra ensam till Whistler i Januari. Letar boende och sköna människor att hänga med där. Öppen för det mesta, behöver typ bara en säng så är jag nöjd! Jag är en duktig snowboardåkare, men åker även lite skidor. Föredrar puder de flesta dagarna i veckan, men försöker lära mig park också! Tänkte väl stanna ett par månader för att sedan ta mig ner mot sydamerika!

Är förövrigt grym på att laga mat och dricka öl, så kan vara husets personliga kock! :)
Ha det grymt sålänge! /Tobias

Hallå där! har inte hängt med riktigt i den här tråden på ett tag (ute o snurrar i sydamerika för tillfället) men grymt att det är så många som e taggade! :D Vi är ute och reser för tillfället med tänkte försöka lösa på plats i whistler så då e de grymt med massa som är sugna på delat boende!

/Magnus

Hej! Är 20 år gammal och har bestämt mig för att dra ner några månader till whistler med början i januari. Är skaplig i pisten och taggad på att ge mig på offpist. Hör av er om någon är intresserad av att dela boende!

Hej!
Har skrivit innan i andra trådar men ger det ett försök även här. Är en 19åring som korsar atlanten ensam, landar i Vancouver den tredje november och drar till Whistler strax efter. Skulle gärna dela boende alternativt spawna lite idéer så hör gärna av er om ni tänker likadant!
Peace

Hallå gänget! Hoppas på att få träffa på er alla i vinter! Jag är 22 år och kommer i vår ta paus från studierna och köra en "minisäsong" från början av januari till slutet av mars/början av april. Så alla ni som letar (och förhoppningsvis hittar) boende och vill komma undan med lite mindre hyra dessa månader, men framför allt få superdupersällskap i form av en pratglad skidfantast som dessutom vet hur man festar (Uppsala har lärt mig ett å annat)!, får mer än gärna hojta till och ha mig i åtanke!

Taggish så höres vi!
/Johanna

Halla! Jag ar en 25arig tjej fran Goteborg som drar till Whistler sjalv i mitten av November for sasongen, men har fortfarande inte lost boende.... Verkar som det ar tufft pa den fronten i ar men forhoppingsvis gar det att losa nar man kommer dit. Nagon som kommer vara dar redan da? Jag ar absolut oppen for att dela boende sa skrik om nagon har nagot forslag!
Ses dar!
-Cecilia

Hallihallå!

Vi är två tjejer från göteborg, 19 år som just nu letar boende i Whistler från början av Dec-slutet av april. Vi kan tänka oss att dela med några :) Hör bara av er om ni letar roomies, eller vill leta boende med någon, ju fler desto billigare haha!

/ Jenny och Anna ( ASTAGGADEEEEEE)

Hellu! Jag är en 21årig tjej som tidigare gjort vintersäsong i Bad Gastein och backpackat runt en del, bl.a. i Sydamerika :)
Nu är jag sjukt sugen på att göra en säsong i Whistler, så jag tänkte dra över runt slutet på nov och stanna säsongen ut. Jag åker själv så letar härligt folk att dela boende med!
Är det någon/några som vill dela boende i vinter är det bara att slänga iväg ett PM ????

Hallå allihop!!
Drar till Kanada den 8januari har jag min biljet. Men märkt att det blev lite mitt i säsongen( D'OH!! )så tror jag ska ändra den till lite tidigare vilket kanske blir lättare att skaffa jobb och boende. Åker ensam, är 28år gammal och bor i Oslo men är från Falkenberg i Sverige. Letar gärna boende tillsammans med någon/några. Jag har aldrig varit i Kanada tidigare men hört att det ska vara riktigt jävla fett så där för bestämde jag mig för att testa en säsong där och glida snowboard!
Bara att höra av er om ni behöver en rommate!!!

// Sebzon

Hallå hallå damer o herrar!

Har precis fått visum beviljat o flyger på rosa moln, så nu sitter jag i samma båt som resten av gänget i tråden - måste fixa sängplats o kneg! Är det någon av er här ovan som kirrat något och som har plats för en till? Drar till Whistler cirkus 1 dec o lämnar dessvärre redan i skiftet februari/mars. Är redigt öppen för förslag! Heja PM!

Elsa

Tjo!

Kan tipsa om ett boende som fortfarande finns platser på

http://whistler.craigslist.ca/roo/4695532375.html

Detta är dock ganska sunkigt och inget för den finkänsliga. fördelen är dock att man inte behöver signa upp för hela vintern (t.o.m. april) vilket är fallet för ALLA andra boenden generellt vilket kan vara bra att veta!

Om du betalar in en deposition på detta på 350 dollar håller dom det åt dig men du kommer få börja betala från 1 nov....

Annars kan jag bara meddela alla som letar boende här att det är fullt pågående KRIG om boende i whistler så det gäller o ligga i :)

/Magnus

Hur går det för folk med boende? Hur många av er har tagit er hit än? Sjukt jobbig situation i Whistler för tillfället så hade varit intressant att höra hur det går för er!

Mvh, L. A

loweaspeqvist sa:
Hur går det för folk med boende? Hur många av er har tagit er hit än? Sjukt jobbig situation i Whistler för tillfället så hade varit intressant att höra hur det går för er!

Mvh, L. A
Är fast på HI än så länge. Hoppas dock på straff acc. om jag inte hittar något annat inom någon månad. Känns dock som att boende genom jobbet är det enda alternativet

loweaspeqvist sa:

Mvh, L. A
Är fast på HI än så länge. Hoppas dock på straff acc. om jag inte hittar något annat inom någon månad. Känns dock som att boende genom jobbet är det enda alternativet

loweaspeqvist sa:

Mvh, L. A

loweaspeqvist sa:

Mvh, L. A

jeingemarsson sa:
loweaspeqvist sa:

Mvh, L. A
Är det alltså så åt pipsvängen illa? Finns inget att hyra nånstans? Är det inte bara en fråga om att samla lite fölk som alla behöver säng o kan punga ut? Jag drar dit 1 dec o tänkte hostel åtminstone första tiden tills sitsen löser sig men det känns ju trist om sitsen är fastgjuten o faktiskt inte går att lösa

elsonmandela sa:
jeingemarsson sa:
loweaspeqvist sa:

Mvh, L. A
Är det alltså så åt pipsvängen illa? Finns inget att hyra nånstans? Är det inte bara en fråga om att samla lite fölk som alla behöver säng o kan punga ut? Jag drar dit 1 dec o tänkte hostel åtminstone första tiden tills sitsen löser sig men det känns ju trist om sitsen är fastgjuten o faktiskt inte går att lösa
Det finns boende, helt klart. Det beror dock på hur mycket man är villig att lägga och hur flexibel man är. De flesta sitter och uppdaterar craigslist, är dock övertygad om att det löser sig tids nog :)

Det är bättre nu än för 2 veckor sen men fortfarande tufft! Ett hett tips är four seasons som fortfarande söker folk, dom har p-boende!

elsonmandela sa:
jeingemarsson sa:
loweaspeqvist sa:

Mvh, L. A
Hm, alltså, visst, tungt är det, men det löser sig känner jag.
Vi fick boende för typ 1.5 månad sen ischhhh, och det var en jävla tur. Snackar man med folks i byn så säger alla att de är förvånad över att man fått boende och i whistlergruppen på facebook så är folk desperata, men samtidigt, det löser sig tror jag. Nja, det där med att samla folk är lätt, det svåra är att ens få något. Men som sagt, sånt har en tendens att lösa sig. Många i whistlergruppen snackar om att allt sånt löser sig så fort folk börjar skada sig och grejer när snön kommer.

Förövrigt, sjukt stoked på lördag när berget öppnar!

Mvh, L. A

Hej!
Om det är någon som inte har hittat boende än så har jag ett ledigt rum (från den 1 december) med en våningsäng i, alltså ett rum för 2 personer. Rummet är i en stor villa som är fullt möblerad och delas med 10 andra, och alla som bor här är supersköna.
Hör av er om ni är intresserade! :)

jessicaj sa:
Hej!
Om det är någon som inte har hittat boende än så har jag ett ledigt rum (från den 1 december) med en våningsäng i, alltså ett rum för 2 personer. Rummet är i en stor villa som är fullt möblerad och delas med 10 andra, och alla som bor här är supersköna.
Hör av er om ni är intresserade! :)
Låter prima, PM:at dig!
/ Ellica

Tjena allihopa!

2 st goa och glada grabbar här som letar boende för fullt, letat i princip överallt och det ser riktigt mörkt ut, så är för tillfället fast på Hostel HI.

Hur ser det ut för er andra? Har ni fixat boende ännu?

Om någon hör eller ser något som verkar vettigt så hade det uppskattats sjuuuukt mycket om ni hörde av er, inga problem med att dela på varandra, så länge man får ett boende!

Tack på förhand folket.

Mvh Henning

Hallå gott folk!

20-årig kille från Stockholm som ska säsonga i Whistler. Anländer i Vancouver 7 januari och fortsätter mot skidparadiset dagen därpå.
Bor de första nätterna på hostel men vill ju fixa någonting mer långvarigt boende, dock verkar det vara kaotiskt på den fronten :(
Har ni några tips eller kanske vet någon som kan erbjuda boende? All hjälp uppskattas något otroligt!

MVH
Daniel

Hej alla,

Jag funderade på att åka till whistler typ en månad och bara åka. Men är det någon som vet hur det är med liftkort då? är det billigare att köpa ett säsongskort ändå?

Vet att en kompis har hittat boende på en av facebookgrupperna!

SHOUTOUT!

Letar boende över nästa helg i Whistler! Pluggar just nu i Vancouver, och ser att det kan komma ett episkt dump nästa vecka. Allt jag behöver är en sovplats, kan sova på soffan eller vad som helst i princip! Om mig som person, duktig skidåkare, har allt i utrustningsväg, enkel och roligt att vara med. Var i Japan förra året så jag har säsongat en del själv!

Hade varit fett nice om jag kunde sova hos någon, självklart lovar jag att göra rätt för mig gällande pengar och boende och etc!

Hör av er! :)

Tillbaka
Topp