Säsong Interlaken 2014/2015

Hej,
Ska åka och säsonga nu i vinter och har fastnat för Interlaken i Schweiz. Verkar vara en bra bas med stor variation och är dessutom en lite större ort vilket jag gillar. Skulle ändå vara skönt att höra vad andra med mer erfarenhet har att säga.
Är det ett bra ställe att säsonga på? För/nackdelar?

Jonas

Bra åkning runt om kring Interlaken, men jäkligt trist stad. Riktig turistfälla som kryllar av Japaner. Bra tågkommunikationer till åkningen runt om kring. Har du bil så kan Martigny annars vara ett alternativ. Nästan ännu tråkigare stad, men oj vad mycke åkning i närområdet. Verbier, Chamonix, Portes du Solei, Crans Montana, Diableret mfl inom 30-40 min. Kör du en timma så blir möjligheterna oändliga. Blir dock dyrt med alla olika liftkort. Vet inte om det finns ett gemensamt liftkort för orterna kring Interlaken?
Personligen skulle jag dock hellre bo på en skidort än i en stad om jag skulle göra säsong igen för att ha gångavstånd till lift och after ski och sedan passa på att göra dagsturer till spännande skidområden i närheten då och då....

Lycka till vad det än blir för dig!

Har för mig att liftkort gäller Murren, Wengen och Grindelwald. Dessutom så åker du tåg på liftkortet till nämnda ställen. Om du väljer åkning och står över party så kan jag rekommendera Interlaken. Vet ju inget om din ekonomi men så länge du ska åka skidor å laga mat hemma så kommer det inte kosta mycket. Men hänga på barer och äta ute så kommer du behöva ta med en del. Tänk Stockholmspriser å över.....

Tjena,
Är det några som är på att skaffa ett boende tillsammans? just nu är vi två killar som letar boende i verbier!

hör av er!

Tillbaka
Topp