Fred-o
Aktiv medlem
Champoluc 14/15
Hej! Vi är ett litet på 2-3 personer som kommer att befinna oss i Champoluc november-april.
Vi har fixat boende men ännu inte fixat jobb. En av oss har tackat nej till reiseleiterjobb och jag själv har ännu inte riktigt... sökt.
Prio ligger på långa puderåk och vinterklättring. Pist kan vi tänka oss också, i måttlig mängd.
Inga partyprissar direkt men en öl eller tre slinker ner då och då.
Några fler på forumet som ska ner till Monte Rosa i vinter?
Tips på jobb utöver Telemark ski hire och ski tako?
Vilken mataffär är bäst? (varför vill jag veta en sån grej i augusti? vet ej, är bara nyfiken på allt vad livet har att erbjuda i byn. Abstinens av alplivet osv)
Blir vi grannar? Vi bor i hörnet där man svänger upp till hotel Breithorn. Route Ramey?
Och förresten, tips på aktiviteter innan liften öppnar? Vi åker ner tidigt!
Vi har fixat boende men ännu inte fixat jobb. En av oss har tackat nej till reiseleiterjobb och jag själv har ännu inte riktigt... sökt.
Prio ligger på långa puderåk och vinterklättring. Pist kan vi tänka oss också, i måttlig mängd.
Inga partyprissar direkt men en öl eller tre slinker ner då och då.
Några fler på forumet som ska ner till Monte Rosa i vinter?
Tips på jobb utöver Telemark ski hire och ski tako?
Vilken mataffär är bäst? (varför vill jag veta en sån grej i augusti? vet ej, är bara nyfiken på allt vad livet har att erbjuda i byn. Abstinens av alplivet osv)
Blir vi grannar? Vi bor i hörnet där man svänger upp till hotel Breithorn. Route Ramey?
Och förresten, tips på aktiviteter innan liften öppnar? Vi åker ner tidigt!