06/07, dogen vs fujative. m.m

SweetRob

Ny medlem
hej tänkte beställa skidor från www.sport-conrad.de i år.. funderar på nya årets fujative elr dogen.. hur står dom till i prestanda ? åker för det mästa park. men även lite allmounten också..
vad tycker ni ? elr har ni några andra ni vet på conrad i samma pris klass som är bättre ? =) ge mig tips..
jibb<3
/R

Senast ändrad:
dogen är en grym skida, den är dock lite smalare än fujative. Du påstår att du åker lite allmountain och fujative är lite mer lättåkt i offpist...
Jag tror att dogen är mer lättjibbad, men men...

Jag skulle säga Fujative, dom är så mjuka så dom passar perfekt i parken o så är dom lite bredare så du klarar lite puder lätare med dom än med dogens. Jag har dock inte testat någon av dom mer en 2 åk med förra årets dogen.

Men sök här på freeride så hittar du miljoner trådar om båda skidorna så kan du se vad andra säger!

Lycka till med skid köpet, du blir säkert nöjd vilken du än väljer, passa dig för marker bindningar bara!

Dogen har i övrigt väldigt lätt att släppa i stålkanterna! och har inte hört om nån förbättring från förra årets skida förutom designen

har hört dogen går sönder väldigt lätt, så det blir nog ett par fujjisar.. med pro jib bindningen. hörde den ska stompa landaningarna väldigt bra. samma med k2 skidan :) men ni kan väl kolla runt på www.sport-conrad.de.. så får ni in på freeride. sen kommer skis typ.. så kan ni väl titta om ni harr några bättre än k2 fujative i samma prisklass ? =). typ förra årets karma. och likvärdigt :)
tack på förhand.
R

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp