1 bädd i Deux Alpes

Ordhav

Ny medlem
1 bädd i Deux Alpes
Vi har kontrakt på en studio i lilla byn Venosc på tusen meters höjd, nära télécabinen som tar en upp till Les Deux Alpes på 8 minuter. Vi söker nu en person till för att fylla upp den fjärde bädden under perioden 17:e februari-28 mars.

Kolla två steg ner om du vill ha mer info, klickade fel...

chao,

M

1 bädd i Deux Alpes
ev intresserad... Vet dock inte sa mycket om stallet? Skulle vara glad for mer info om bade det och er. Samt kostnader osv.

Du kan na mig har pa freeride lr per mail: petralagerkvist@hotmail.com

Tack pa forhand!
//Petra

1 bädd i Deux Alpes
Vi är Galina, medicinare och skidåkare, Mikael, språklärare och skidåkare(en säsong i Val d`), Magnus(troligtvis är han med) skidåkare, f d brädåkare och säsongare i Cham 6ggr. Vi är ute efter den rena luften, vackra naturen, men mest skidåkningen, samt en och annan afterbackepils. Skidorna har varit på för mig, Mikael, fast bara på hallmattan - men lavinsändaren fungerade och folk utanför tittade på mig som om de sett Snowroller flimra förbi.

Les Deux Alpes är en skidort med grym offpist, 20 km pist och med en åkhöjd på 3600m. Orten ligger öster om Grenoble och är väldigt snösäker under perioden vi åker ner: 17 feb - 28 mars.
Piståkningen är glassig, men det finns några rejäla svarta löp också, men det är mest offpist som gäller, fast Galina är lite osäker på den biten. Hon vill nog glida pist bra länge innan spetsarna sätter i den vita bakelsen.

Studion - 30 kvadrat, nära en kabinbana som tar en upp til Les Deux Alpes(studion ligger i Venosc som är en bra bit nedanför 2 Alpes, men kabinen tar 8 minuter upp, sedan når man saligheten). Kostar ca 3000kr/pers för sex veckor. Vi tänker bila ner, varför man kan festa en sväng i Les 2 Alpes några kvällar(när bylivet slängt charmen över axeln). Någon skidutflykt till Alpe d`Huez är också intressant under perioden.

Voilà l`information. Hör av dig,
hälsningar
Mikael

Tillbaka
Topp