1 Plats Whistler Creekside 1 Dec - 15 April

BernhardB

Ny medlem
$3850 / 6(Personer) * 4.5 (Månader) * 6.8 (Ungefärlig kurs på CAD) = 19635 Kr För hela perioden.

Vi är ett gäng på fem personer, både skid och snowboard åkare. Två av oss har spenderat en säsong i Whislter innan, 09/10. Vi kommer att jobba, åka poow och gå ut då och då, när vädergudarna är snåla med det vita guldet. Vi söker nu en person att fylla upp den sista platsen, boendet är ganska trångt och mysigt. Tjej/kille spelar ingen roll vi är fem gubbar 20-23 år. Vi ser helst att du är en skön person som inte är så fin i kanten.

Vi du hänga med ett skönt gäng och ha fyra och en halv grymma månader i Whistler så skicka ett PM till mig där du beskriver dig själv.

Bilder och adress finns på efterfrågan.

Edit:
Då jag har fått svar där en person vill bo en och en halv månad, dvs in till mitten av Januari, så finns även möjligheten att någon skulle kunna gå på 15 jan - 15 april. Om det är någon som är intresserad av detta är det bara att höra av sig, men tveka inte för länge då vi snart slänger upp en tråd på Craigslist. Men jag ser heller att platsen fylls av någon svensk då betalning osv blir lite smidigare.

/Bernhard

Senast ändrad:
Fan lät ju klockrent det där. :D

Om man nu hade åkt ensam.... Det finns ingen chans att ni kan klämma in ytterligare en person? :P

Senast ändrad:
IvWest: Nej, går tyvärr inte, max 6 persoer tillåtna.
PNyberg: Hehe nepp, inte Vale Inn, Detta ligger i Gondola Hights, i creekside, ca 5 min gång från liften

Hej!

Jag ær ju lite inne på Whistler i vinter om jag får det till med visum och jobb. Var och gjorde sæsong som skidinstruktør i Bad Gastein i vintras men ær nu sugen på att åka lite længre bort. Några av er hade vart dær førr? Hur ær det med jobb och visum och så? Har ju precis børjat se efter møjligheterna att åka men om jag får visum och allt flyter på ær jag klar att åka i november. Nær ska ni dra? Jag ær 20 år och från Gøteborg men har bott utomlands det senaste året. Tacksam før svar!

/Alexandra

Hej, Alexandra. visum skall nog inte vara några större problem, Andvänd dig bara av Youth mobility program som finns att hitta på den kandensiska ambasadens hemsida, tror att det skall finnas platser kvar. Jobb skötte vi när vi kom ner, om man inte är kräsen finns det allt jobb, vill du ha ett jobb efter liftarnas stängning så får du ligga i/ vara nere något tidigare. Men många arbetsgivare vill även inte anställa folk för tidigt, det var faktiskt ett problem när vi kom ner i mitten av november förra året, Vi drar ner den första dec +- några dagar, skicka ett PM om du är intresserad, jag vill hålla tråden ren från för mycket inlägg.

/Bernhard

Hej, jag vill bara skriva att platsen fortfarande är ledig då personen som skulle fylla den nu i sista sekund visat osäkerhet och ville inte säga något klart.

Hoppas att någon är lika taggade som vi och söker rum !

Alla pappersarbeten osv är klart, 1 Dec - 15 april.

/Bernhard

Har redigerat orginaltråden och skrivit till en eventuell tidsperiod. Hoppas att det fungerar bättre för folk.

/Bernhard

Hej! Vi är två tjejer som reser jorden runt och kommer spendera ett par dagar i Whistler för att hinna med lite grym åkning. Vet att ni förmodligen söker en säsongare men vill ändå slänga ut frågan om vi kan klämma in oss två under ett par dar i eran lya. Isf är vi nog där 7-9 feb. Känns roligare än att bo på hostel. Skriver just nu från en kompis alias. Men kan nås på mailen: mamgard_86@hotmail.com.

Hej! Jag är inne på att åka till whistler slutet av 1feb-mitten av april. Är 23år från Stockholm och har åkt mkt skidor innan. Backpackat och bott i korridor så jag är van att bo trångt. Hör gärna av dig om boendet fortfarande är aktuellt. louise.nordlander@hotmail.com

Tillbaka
Topp