10 lata fattiga jävlar till Österrike, tips?

FLAGEL

Ny medlem
Howdy gott folk!

Vi är ett gäng (~10 pers) lata och relativt fattiga ynglingar som vill dra till alperna v5/v6. Vi vet inte riktigt vart bara, men Österrike lockar mest. Vissa av oss har stått på skidor i decennier medan andra ser fram emot sin andra säsong. Ingen av oss är besatt av att täcka så många slopes som möjligt, hittar man något bra nöts gärna detta om och om i hopp om att förbättra tekniken. Kvalité över kvantitet helt enkelt.

I en perfekt värld
...kan man hyra en apartment där alla får plats.
...ligger skidorten inte vid jordens ände, transfer från flygplats finns.
...ligger allting på orten centralt: lifter, boende, butiker uteställen finns inom gångavstånd.
...förutspås det goda snöförhållanden.
...finns det gott om breda sköna pister så även carving-junkies får sin fix, sen om det finns lite lättillgänglig puder vid sidan om skadar inte.
...finns inga 0-gradiga (såväl lutning som temperatur) transportsträckor i pist, nybörjare på bräda säger väl allt.
...bildas inga superköer vid lifterna.

Rent spontant, Vad tros om Mayrhofen? Eller du (just du ja! Jag vet att du sitter och tänker där, skriv ner det du tänker istället) kanske har något som passar oss perfekt? Eller kanske har du bara rent allmänna tips? Allt är välkommet!

Tack i förväg! :)

/T

Langley är ju super om ni är "lata" de är riktig charter då allt ingår om ni bor på langley hotell. Altså transfer frukost middag flyg boende och lifkort. Dock åker de ej till österike utan till endast till frankrike ( Chamonix val T val D mfl). Val D verkar nice för er grupp. Ni kan nog inte bo 10pers tillsammans så de får bli 5 och 5 men ni kan fixa så ni har rummen mittemot och det blir en motorväg mellan rummen. Det blev det för oss i chamonix när vi var där.

om ni kan tänka er åka vecka 3 så fick jag reda på en grymt billig resa idag till chamonix: www.studentresan.se

5000 kr för allt med flyg, transfern tar ju endast 1 timme från geneve om jag inte minns fel.....

Tillbaka
Topp