100 % parkåkning

100 % parkåkning
Jag skulle rekomendera look px 12 ti jib wide 06/07.

The Look PX 12 Ti Jib Alpine Ski Binding w/ Wide Brake's titanium construction makes for a bombproof, yet lightweight binding that kills it in the park. The Jib Ski Binding's mounting platforms consist of 3mm shock absorbers that give awesome cushion when you stomp rails and ride out rough transitions. The spring-loaded heel piece creates a boost effect as you launch out of the pipe or transition out of turns—utilizing every ounce of power you put into the binding. The Look PX 12 Ti Jib Alpine Ski Binding's wide brakes easily fit over your fatty planks so say goodbye to ‘customizing' your brakes by bending them out.

Bottom Line: The Look PX 12 Ti Jib Alpine Ski Binding w/ Wide Brake stomps it out all day long.

precis vad jag ungefär skulle säga om den ! :)

Ps: vart hade du tänkt köpa den ? ganska svår och få tag i sverige

100 % parkåkning
Då tycker jag att en plastbindning med DIN 12 är alldeles för klent.
Satsa några extra kronor på Rossen eller annan hårdare bindning.

100 % parkåkning
David, hur kan du ha låtit bli att fråga mig om detta?!

Klart du skall ha 140-bindningen, aldrig att du skall sätta på en DIN-12 om du väger så mycket...

Jag har ju Scratch 140 på mina nya BC...

100 % parkåkning
Vafan.. hur kan folk ens tänka på att föreslå en din 12 bindning till någon som väger 83 kg!?

Tycker helt klart att du ska ha rossi px10 eller en salomon c610

100 % parkåkning
Huggybear sa:
JOEL_FOX sa:
dynastar troble maker
visste inte att det fanns tm bindningar.
Look PX 12 Jib är ju för fan bindningen dom är gjort för TM.. look dynastar och lange är samma fucking företag..

har själv ett par av årets TM och bindningen matchar jävligt fint..

åter till frågan om du väger så mycket så ska du ha rossen.. men looken är mycket snyggare..

Senast ändrad:
100 % parkåkning
add-e sa:
Huggybear sa:
JOEL_FOX sa:
dynastar troble maker
visste inte att det fanns tm bindningar.
Look PX 12 Jib är ju för fan bindningen dom är gjort för TM.. look dynastar och lange är samma fucking företag..

har själv ett par av årets TM och bindningen matchar jävligt fint..

åter till frågan om du väger så mycket så ska du ha rossen.. men looken är mycket snyggare..
jo jag vet att de tillhör samma företag. men det finns ingen bindning som heter dynastar troublemaker.

dessutom är dynastar, look och lange dotterbolag till rossignol, så det är ingen skillnad på konstruktionerna på bindningarna. så gå efter DIN-skala, pris och passform till skidorna. och kanske utseende om du vill vara kool.

Tillbaka
Topp