Nordica enforcer 93? längd?

Hej!

Jag är på jakt efter nya skidor och har fastnat för Nordica enforcer 93 men skulle vilja ha lite för och nackdelar samt synpunkter och eventuella förslag på skidor om jag borde satsa på något annat.

Jag är 186cm lång 100kg, är väl medel åkare skulle jag påstå.

Åker till 95% i pist, pga familj så blir det mest dom nordiska fjällen och uppkörd eftermiddags åkning.

Jag skulle vilja ha ett par skidor som funkar bra för både nypistade tidiga morgnar samt uppkörd eftermiddags åkning, skulle ni rekommendera enforcer 93 Och i så fall vilken längd?

Spontant känns det som 177 skulle passa mig bäst men med små barn så vill jag även ha smidigheten, är 169 för kort? Vad är för/nackdelen?

Tacksam för era synpunkter/reflektioner!

Med tanke på din vikt sikta på längsta längd, du kommer inte ångra dig.
Skidan passar bra till det du tänkt.

185 cm skall du satsa på
Dom andra blir för korta för din vikt, Och 185 modellen är fortsatt lekfull och lättmanövrerat i alla upptänkliga pistförhållanden.

Tack för svar!

Okej då behöver jag inte vara rädd att gå upp i längd.

K2 pinnacle 95 ser ut att vara en schysst skida, det står att den har flat tail alltså inte någon tail rocker som jag gärna vill ha då man snurrar runt med barnen en del, dock ser de ut som att den har de på bilderna jag hittar, är det någon som har någon erfarenhet / vet?

AndreasBorjesson sa:
K2 pinnacle 95 ser ut att vara en schysst skida, det står att den har flat tail alltså inte någon tail rocker som jag gärna vill ha då man snurrar runt med barnen en del, dock ser de ut som att den har de på bilderna jag hittar, är det någon som har någon erfarenhet / vet?
Den har helt riktigt tail rocker. 36 cm längd, 30 mm höjd. Som jämförelse är det 55 cm framtill med 69 mm höjd.

Senast ändrad:
Bara så du vet att pinnacle 95 och Nordica enforcer 93 är nog så olika skidor. Pinnacle
är vad man brukar kalla lekfull medan enforcer är mera mot charger hållet eller mera direktionell brukar man säga. Svårt att säga vilken bättre för dig då man inte vet hur du åker. Spontant skulle jag säga att med din vikt och med ändamålet att åka manchester och uppkörd eftermiddagspist skulle jag gå på enforcer 93. Längden 177 borde också passa perfekt. Litet trevligare än den längre varienten om du inte ämnar att charga hela tiden... 169 tror jag är för kort....

Såg nu att enforcern har ganska rejäl tiprocker vilket gör att 185 längden troligtvis inte kommer att kännas för lång. Tänk kvickare/stabilare

Senast ändrad:
Tack för info,
Det lutar nog mot enforcer 93 177cm ändå.

Hur mycket gör placeringen av bindningen?
Om man beställer här i Sverige har dom flesta ingen möjlighet att välja vad jag vet men om man får önska något vad skulle ni rekommendera?

Och vilken bindning ska man satsa på?

Snödjup

Tillbaka
Topp