v.areschoug
Ny medlem
Enforcer eller soul rider
Dags att köpa skidor. Är ute efter ett par mångsidiga all mountain skidor som är stabila i pisten men samtidigt behåller lekfulleheten både i och utanför pisten. Är en medelgod åkare som åker det mesta dock mer sällan park. Åker numera huvudsakligen pist och pistnära offpist (skog) men kan även ge mig ut på härlig puderåkning när det erbjuds.
Har fastnat för Nordica enforcer 93 och soul rider 97 i längd 177. Tror dessa skidor hade passat mina behov bra men eftetrssom de är hyffsat snarlika har jag svårt att bestämma mig. Är soulrider för mjuk och bred för att carva i höga farter i psiten? Är enforcer för hårda för att få en lekfull skida? Vad är för/nackdelarna med de båda skidorna, vilka hade ni rekomenderat. Jag är 178cm lång och väger ca 70kg.
Tack på förhand!!
Har fastnat för Nordica enforcer 93 och soul rider 97 i längd 177. Tror dessa skidor hade passat mina behov bra men eftetrssom de är hyffsat snarlika har jag svårt att bestämma mig. Är soulrider för mjuk och bred för att carva i höga farter i psiten? Är enforcer för hårda för att få en lekfull skida? Vad är för/nackdelarna med de båda skidorna, vilka hade ni rekomenderat. Jag är 178cm lång och väger ca 70kg.
Tack på förhand!!
Senast ändrad: