Enforcer eller Soul Rider

Ziggy23

Medlem
Åh nej ännu en skidtråd!

Ska beställa nya skidor som komplement till mina Völkl RTM V-Werks. Tanken en all-mountainskida för alpresorna on- och pistnära-off-pist, snöiga dagar i svenska fjällen och gärna lite skogsåkning då det erbjuds. V-werksen får tas fram då pisten ligger perfekt.

Har fastnat för två alternativ som känns snarlika Nordica Enforcer och Nordica Soul Rider och kan inte riktigt bestämma mig. Åker hyggligt och är stark i benen så jag får ner mycket kraft om jag vill. Är 180 lång och väger runt 87 kg.

Vilken modell och längd tror ni på?

Tack på förhand!

Av dessa så tror jag mest på enforcer i 185cm. Verkar vara en skida som vinner många tester iaf. Kan inte motivera bättre än så tyvärr.

Beror väl på hur du främst vill köra dem. Enforcern pallar väl mer ladd medan Soul Ridern är bättre lämpad att lattja omkring lite på. Men av din (något begränsade) beskrivning av din åkning är jag beredd att sajna ovanstående rekommendation.

Vad gäller längd så 185 om ett liv i skogen är prioriterat före öppna ytor. Med din vikt och storlek gissar jag du skulle kunna köra 193:an utan större problem, iaf på öppna ytor, med risk att det skulle upplevas tajtare i skogen...

Tillbaka
Topp