Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
115 bindningar på 106mm skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 1288538" data-attributes="member: 26014"><p>Jag kan bara instämma. Har ett par 106 breda skidor med 95 mm pivot. De tog i sidewallen (som det heter) och nötte ganska mycket på skidan. Jag bände ut dem efter att ha monterat upp bindningen i en egentillverkad jigg för att skapa ett ok mothåll. De funkar som stoppers, men de fälls inte ihop som de borde samt att de inte låser ordentligt när man bär skidorna. På mina nya 110 breda skidor är det beställt 115 mm stopper. </p><p></p><p>Det går att bända, men det blir inte bättre än ett par 115. </p><p></p><p>Kan också tycka att det är lite väl stort spann mellan 95 och 115.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 1288538, member: 26014"] Jag kan bara instämma. Har ett par 106 breda skidor med 95 mm pivot. De tog i sidewallen (som det heter) och nötte ganska mycket på skidan. Jag bände ut dem efter att ha monterat upp bindningen i en egentillverkad jigg för att skapa ett ok mothåll. De funkar som stoppers, men de fälls inte ihop som de borde samt att de inte låser ordentligt när man bär skidorna. På mina nya 110 breda skidor är det beställt 115 mm stopper. Det går att bända, men det blir inte bättre än ett par 115. Kan också tycka att det är lite väl stort spann mellan 95 och 115. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
115 bindningar på 106mm skidor?
Tillbaka
Topp