140 cm snö i Ramis, mer kommer!

Vad man mer behöver säga?

Att du är ståkkholmare och avslutar allt med ändelsen IS? Och att Ramis är lika med Ramundberget i Härjedalen? Sen räcker det väl bra så :D

"Det är alltid kul med lite snö!"

vet inte vad statistiken säger just nu, men förra veckan hadde vi mest snö i dalen i hela europa i Ramundberget. Groovy!

Fett! Parken lär ju inte må dåligt av all den snön heller, har hört att den är riktigt grym nu... Det kommer att bli fett på Boardstore Winter Session som kommer att vara där v.9!

Undrade vad Ramis var... Det lät så exotiskt ;) Trodde det låg uppe i Lappland någonstans med det namnet...

Fortafarande felaktiga uppgifter.
Swedda: Blåsjön har igår 200cm snö och det är mer så vitt jag vet. Jag vet inte om sverige ligger i Europa men i alla fall.
walkir: Ramundberget ligger i Nordvästra Härjedalen lite söder om mitt i Sverige.

SMHI har en fin snökarta där man kan kolla snödjupet.

Måste bara säga att Ramis är ett härligt ställe... Skönt avslappnad stämning och snösäkert!!! Brukar bli en
vecka eller två i april varje år och Ramundberget. Hela Funäsdalen i april är toppen med sköna parker och bra
möjligheter till toppturer.

Måste bara säga att i Åre (kom hem i helgen) har det dumpat snö och där finns det gott om det vita guldet,
så mycket snö har de inta haft på år(e)atal.

/H

Ska till ramundberget och tänndalen vecka 9 =)... nån som vet om det finns något uteliv i funäsdalen??

Tillbaka
Topp