Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
alltså. ska du åka off o så så brukar man säga upp till tio cm längre o park m.m. upp till tio mindre. men nu är ju ena alternativet att ta lika långa o andra tio cm korta vilket är en bit. jag hade tagit 178 för dom funkar fint i parken och sen om du ska ut på berget o ge dig på lite klippor så får du mycket roligare. sen om du tar 10cm kortare o växer ännu mer eller öka vikt så kan det bli lite kärvigt
Jag tror på det du säger "Utter" det blir lite skida fram, jag provade min kompis völkl wall, och det kändes lite kort! Men jag kör på 178cm då:P Tack för alla svar!
de finns nån sån här uträkning här på freeride (från salomon) om vikken längd man ska ha. nån som vet kan väl länka den kanske...jag tror också att 168 kommer kännas som blades för dig, hade samma dilemma som dig men valde den längre. jag tror på 178...
jag gick upp nästan två decimeter i skidlängd från förra året till detta och tycker bara att det var skönt! inte alls klumpigt osv som jag hade trott att det skulle vara. så kör på 178 så tror jag att det absolut blir bra..
lägger till att jag är 176 och kör nu på skidor som är 176..
förstår om du blir orolig nu efter att ha gjort testet men jag säger helt klart ändå 178! gött också om du skulle växa nån cm.. nej men som sagt, helt klart 178an
den där uträkningsgrejen är bara skit.. speciellt om man fortfarande är ung och inte helt fullvuxen. Funkar nog helt ok o på dom som är 20+ inte annars.