Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
180-360!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nillen" data-source="post: 611225" data-attributes="member: 81568"><p>Pff, allting handlar om hur du står i kicken! man ska ha balansen mitt på sidorna inte på tailarna (bakotvikt) som jag gissar du har sen ska du bara göra en 180 och då behöver du inte tänka så mycket på snurren det viktiga är att du inte ska börja kolla på baksidan av kicken utan på landingen efter som att jag gissar att hoppet inte är så speciellt stort så kommer det inte vara några problem.</p><p>en annan grej som är viktig är att du inte ska snurra snabbt, när jag kör 1or så burka jag bara snurra 90 grader och sen bara tweaka runt dom sista 90 graderna just innan landningen.</p><p></p><p>joakimN har bara ett rätt och det är att du inte ska snurra i kicken, hans teori är fel, men det är viktigt att inte snurra i kicken efter som att du förlorar fart och kommer nog landa på nollen. du får sämre från skjut från kicken vilket gör att du får mindre hangtime.</p><p></p><p>men det är inte lika viktigt som att stå rätt på skidorna.</p><p></p><p>hoppas att jag hjälpte lite!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nillen, post: 611225, member: 81568"] Pff, allting handlar om hur du står i kicken! man ska ha balansen mitt på sidorna inte på tailarna (bakotvikt) som jag gissar du har sen ska du bara göra en 180 och då behöver du inte tänka så mycket på snurren det viktiga är att du inte ska börja kolla på baksidan av kicken utan på landingen efter som att jag gissar att hoppet inte är så speciellt stort så kommer det inte vara några problem. en annan grej som är viktig är att du inte ska snurra snabbt, när jag kör 1or så burka jag bara snurra 90 grader och sen bara tweaka runt dom sista 90 graderna just innan landningen. joakimN har bara ett rätt och det är att du inte ska snurra i kicken, hans teori är fel, men det är viktigt att inte snurra i kicken efter som att du förlorar fart och kommer nog landa på nollen. du får sämre från skjut från kicken vilket gör att du får mindre hangtime. men det är inte lika viktigt som att stå rätt på skidorna. hoppas att jag hjälpte lite! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
180-360!
Tillbaka
Topp