Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
181 cm eller 188 cm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 573637" data-attributes="member: 12644"><p>Nu ska jag göra det ännu svårare för dig :P eftersom det råder en hysteri på breda och långa skidor.</p><p></p><p>Eftersom du kommer tillbringa mest tid i pisten så tycker jag inte att du behöver ha någon bredare skida, kommer bara kännas klumpigt.</p><p></p><p>Dom få gångerna du kommer i kontakt med pudersnö så kommer det funka med 85 mm midja, jag har åkt bottenlöst usa-puder med mina slalomcarvers som är 67 mm och 170 cm långa och visst funkar det.</p><p></p><p>Det behöver heller inte vara fel med 181-skidan, har du åkt på en 170 cm lång skida nu så kommer ytterligare 18 cm garanterat att kännas. Kan kännas långt, segt, klumpigt (om man inte som vissa bara kör rakt ner utan att svänga).</p><p></p><p>Har du inte åkt mycket puder, ska åka mycket puder och kört fort och hårt på stora öppna puderfält så behöver du varken bredare skida än 85 mm eller längre än 181 cm.</p><p></p><p>Som alltid så är det bäst att hyra skidor en vecka och testa några olika modeller.</p><p></p><p>Good luck.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 573637, member: 12644"] Nu ska jag göra det ännu svårare för dig :P eftersom det råder en hysteri på breda och långa skidor. Eftersom du kommer tillbringa mest tid i pisten så tycker jag inte att du behöver ha någon bredare skida, kommer bara kännas klumpigt. Dom få gångerna du kommer i kontakt med pudersnö så kommer det funka med 85 mm midja, jag har åkt bottenlöst usa-puder med mina slalomcarvers som är 67 mm och 170 cm långa och visst funkar det. Det behöver heller inte vara fel med 181-skidan, har du åkt på en 170 cm lång skida nu så kommer ytterligare 18 cm garanterat att kännas. Kan kännas långt, segt, klumpigt (om man inte som vissa bara kör rakt ner utan att svänga). Har du inte åkt mycket puder, ska åka mycket puder och kört fort och hårt på stora öppna puderfält så behöver du varken bredare skida än 85 mm eller längre än 181 cm. Som alltid så är det bäst att hyra skidor en vecka och testa några olika modeller. Good luck. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
181 cm eller 188 cm?
Tillbaka
Topp