191 cm för långa för mig?

Japp. Synd att Svenska kronan är svag. För ett år sedan var det billigt i Schweiz nu är det dyrt..

//H

Okej, är lite sugen på att beställa 08 års version av gotaman från sport conrad för dom tar 330 euro för den tror ja,

Kommenterar inte detta ;)

Eller 09/10 är som sagt en helt ny skida, roligare på alla sätt!!

//H

Är själv 185/82kg och har kört mycket med mantra 191*. Även om det är en bra skida har dom en del nackdelar som du bör känna till. I pist tycker jag att dom har för stor radie för att bli kul. Det krävs HÖG fart för att skidan skall bli någourlunda livlig och lekufull i pist. Om det är säsong och mycket folk i backen funkar det inte. Lika så i branta pister lider man av den stora radien och tvingas till sladdsvängar. 28m är helt enkelt för mycket för att köras på rena skär i riktigt branta backar.
Offpist och särskilt uppkört funkar dom bättre, fast i tät skog finns det naturligtvis roligare skidor. Mantran var en revolutionerande one ske quiver när den kom, men idag finns det bättre alternativ.

*)Mina erfarenheter baseras på den gamla röda mantran från ca 2006(?) Skidan är säkert bättre idag.

Senast ändrad:
Nån som vet hur pass bra katanan funkar i pistade backar? om den är för mjuk för de eller, är riktigt sugen på den skidan, sen ha en skida på sidan om när de är nypistat och hårt i backarna, och sedan byta till katanan när de blir riktigt uppkört och köra puder med,

Av den korta erfarenheten jag har av katana 190 (8åk totalt) så skulle jag vilja säga att dom är rätt roliga i pisten.

okej najs, dom har ju fått in 2010 års modeller av völkls sortiment på skidbutiken så ska till och beställa ett par racestiger sl och katana blir de nog,

Tillbaka
Topp