195 cm för långa?

195 cm för långa?
Det kan nog bli i längsta laget.

IOFS så är Screamen inte känd för sin hårdhet...men 195 kan nog vara lite långt ändå. :(

195 cm för långa?
Har kört på 186:orna i ett par år och jag är 185 själv och väger 72 pannor... Tror det är jävligt onödigt med 195 om du inte är så lång själv. Vill du ha mer bärighet i lössnö så köp ett par bredare lagg i stället. Längden tjänar du inget på. Det går kanske liiiiite snabbare men de är för mjuka för att kunna utnyttjas i de hastigheter vi snackar om det ska märkas. Själv ångrar jag att jag inte valde 180:orna i stället.

195 cm för långa?
Jag är själv 186cm lång och väger 67kg och kör på 180cm långa Scream 10 Pilots. Det är en längd som känns klockren, skulle kunna sträcka mig till 186cm men inte nåt längre så mitt råd blir: skippa 195:orna, helt klart...

195 cm för långa?
Längden bestäms av din styrka, åkstil och åkskicklighet. Jag är själv 180/80 och har en regel...inte under 190cm.

195 cm för långa?
era nötter!
scream är ju knappast nån big mountainskida, så varför bedöma den som en sådan? bara för att ni åker på 2-meterslagg offpist så är väl inte det nån regel man bör följa? jättekul om man vill åka lite kortsväng i pisten t.ex...
antar att man väljer den skidan som en allroundskida, och då kan man gott välja en kortare.

Tillbaka
Topp