2 lediga platser i Val d'Isere

Stroom

Ny medlem
Halllooj!
Vi är 7 grabbar som ska ner till Val d i vinter och göra vår första säsong...
Tyvärr är 7 pers inte den bästa siffran om man ska försöka hitta boende tillsammans, vi har nu kommit överens om att vi ska boka en stuga för 3 pers och en annan för 6 pers.
Vi har därför 2 platser över i den "stora" lägenheten. Vi har inte vågat boka än eftersom vi inte är säkra på att vi fyller ut platserna, därför tänkte jag höra hur intresset är här på freeride om det är någon/några goingar som vill följa med?
Det kommer att kosta ca 19803 kr för en säsong och person om vi inte pajjar ngt i lägenheten annars får vi lägga till £800 om ngt går sönder, då hamnar priset påca 21600 kr.

Hör av er till mig eller josslo så fort som möjligt om ni är intresserade, vi vill gärna boka så snart som möjligt...! Går bra att skicka mail till joakim.strom@yahoo.se också!

Val d'isere boende alperna

Senast ändrad:
Hej. Vet inte om tjejer släpps in i ett gäng på 7 killar men vi är två som egentligen har siktat in oss på Chamonix men fortfarande är flexibla. Har ni redan hittat folk?

Vi bokade stugan idag, ska betala imon. Vi blev bara 6 st efterosm en kille hoppade av, hade inga pengar så va han tvungen att plugga uppl ite betyg under hösten :S sorgligt..!
Så tänkt på det alla småkillar, gör era läxor annars kanske ni inte kan säsonga i alperna!!

Vi bokade en lägenhet för 6 pers i La Daille, lite smådyrt. Det får kosta vad det kosta vill nu är vi iaf säkra en plats i alperna :P

Vi ses i Val d!

La Daile ligger ju off, vill man verkligen bo där?
Vad fick ni betala för hur många kvadrat?
Intresserad för att vi håller på och fixar boende nu..

Klart man vill bo där... bor precis utanför tåget till toppen. Sen är det kanske 5-10 min å gå in till "den riktiga" byn. Men vad gör det egentligen? Tycker inte det är så farligt. Allt hänger ju ihop ändå.
Vi betalade £8870 (36kvm) för hela säsongen. från 1 dec till 5 maj eller nått. Så 20400 :- per person. Helt ok för att vara Val D'isere, sen är 36kvm lite litet, men det är ju det som är hela grejen med å säsonga. Trångt, skitit, billig mat - men en jävla massa goa åk :-P

Har ni varit i Valdi tidigare? Vet du att det tar 5-10 min att gå? Jag har nämligen hört 20 min gång från La Daille till Valdi. Och det tyckte vi var för mycket. Men då kanske man ska se över sitt val, igen.

Har ni någon erfarenhet av att bo utanför valdi? Någon som säsongat där tidigare? Vet du hur länge och ofta skidbussarna går på kvällen?

Bussarna går ofta så det gör inget som helst att ni bor där! Går fort att gå in till stan så inga som helst problem! Ha det fint och rippa sönder fornetskogen Bra åk som fan

Enligt valdis hemsida slutar bussarna gå 20.00. Och det är väl inte speciellt bra om man jobbar kväll?

Och vill man åt pudret måste man ju knata till valdi. För skidbussen börjar inte gå förrän 08.30 vilket är för sent om man ska vara först i kön. Och tar man liften upp från La Daille kommer man bara ned till Valdi och är långt efter de som startade dagen där.

Jag menar inte att vara negativ och aggressiv. Men jag ska säsonga i valdi och vill ha de bästa förutsättningarna så jag ifrågasätter bara det jag inte förstår mig på (=.

Har själv aldrig varit där tidigare men en poalre har. Han bodde själv i La Daille... Han säger att det funkar och jag litar på honom. Sen är det ju lite billigare att bo La Daille så det kompenserar ju dom negativa sidorna tycker jag.

Min polare säger att det tar cirka 10 min att gå. Så står det även på vissa hemsidor man söker...

Okej, jag har lyckats läsa 20 min överallt, därför jag undrade. 10 min är smärtgränsen för min del, mer är för jobbigt.
Jo, jag vet att det är billigare där, därför jag funderar på att bo där..

Det tar ca 20min att gå och sista bussarna går runt två på natten.

Tillbaka
Topp