MrHotDog
Aktiv medlem
2 m, 110 kg, offpistskida med bindning till alpveckor
Finns ingen tull inom EU.Reindeer sa:Såklart, men varför ingen tull...?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns ingen tull inom EU.Reindeer sa:Såklart, men varför ingen tull...?
Hehe, ja verkligen STOR skillnad på skidorna med och utan titanal. Båda finns i Vestby. Utan titanal känns det som en trevlig skida som är långt från mesig. Kände sedan på titanalskidan....försökte flexa... lade tillbaka de och skrattade för mig själv...what did the skis say??? NOT TODAY!GoranC sa:Dom där Kuron med titanal är en helt annan skida, förstörda med en massa titanal, styva som ett par u-balkar.
Vill man ha styva fetingar är det bättre att köpa ett par Hendryx Rhino, dom funkar i alla fall riktigt bra i pist och utanför för dom som kan bemästra dom.
I så fall ett par sub 2-meters shiro eller Völkl 3 195 om inte det går att få tag på Kuro pre titanal.
Jag lyckades fynda ett par spillrans nya 11/12 från Roupez i Hestra i fjol för 1900kr med Griffon, ett riktigt kap. Jag trivs väldigt bra med dom, passar perfekt till min förmåga i utanförpiståkning, känner mig som en riktigt duktig åkare då dom slukar allt av uppkört och annat som finns liftnära , likaväl som att dom bär och ger skönt flyt i orörd snö där det är så flackt att ingen annan åkt. Passar jättebra när man är +50 har och att lavinfaran är påtagligt lägre, eller helt obefintlig. Har haft fina dagar uppe på Fageråsen i Trysil med dom, till och med i Branäs har dom skänkt mycket glädje både utanför pisten och i gondolen, då frågorna mest rört om det är backhoppningsskidor.
GC
Jaså, var det du som tog dem. Jag tvekade för länge...GoranC sa:Jag lyckades fynda ett par spillrans nya 11/12 från Roupez i Hestra i fjol för 1900kr med Griffon, ett riktigt kap.
Det går inte att göra på sådana rariteter, som förövrigt är försedda med ett par F10 nu mer, även det ett fynd för 700kr från Finland, så man kan ta sig en liten bit till eller från ett trevligt åk.PhatFred sa:Jaså, var det du som tog dem. Jag tvekade för länge...GoranC sa:Jag lyckades fynda ett par spillrans nya 11/12 från Roupez i Hestra i fjol för 1900kr med Griffon, ett riktigt kap.