2 skruvar på bindningen!

2 skruvar på bindningen!
Det blir för mycket tryck på två skruvar, du riskerar att spräcka plattan och det är ju inte så roligt. Om bindningen har för lite skruvhål så kan du borra nåt hål i den men gör bara på det här vist om bindningen har tillräckligt med plats för att borra extra hål.
Jag gjorde så på min systers bindning, det fungerar alldeles utmärkt.

2 skruvar på bindningen!
Två har jag inte kört med, men just nu kör jag med tre per bindning. Lyckades tappa två skruvar på en dag i kungsberget... var köper man nya? Har Stadium sånt eller är det lokala järnaffären som gäller?

2 skruvar på bindningen!
Elias_e_r sa:
Två har jag inte kört med, men just nu kör jag med tre per bindning. Lyckades tappa två skruvar på en dag i kungsberget... var köper man nya? Har Stadium sånt eller är det lokala järnaffären som gäller?
Skishopen i din närmsta skidort brukar ha extra skruvar.

Jag tappade en skruv i Leksand ski Granberget, i skishopen la de upp en stooor låda med massa skruvar i. De sa "Ta vad du vill och lite till" så det var bara att ta för sig och sen skruva fast skruven igen.

2 skruvar på bindningen!
För est måste du ha en burton bräda med ics som uninc och jj har dehär året och även limited custom... Dom flesta high end brädor från Burton nästa år har ics dock. Med ics får man med plattor som bara funkar på ics brädorna och burton samt forum bindningar. Est bindningar passar bara på burton brädor med ics. ics systemet har nå speciella skruvar och bindningarna sitter som fan med 2 skruvar, jag kör med ics och est bindsen och de funkar riktigt bra.

2 skruvar på bindningen!
Japp, jag skulle vilja fixa ics-plattor till mina P1:or...utan o punga ut för en helt ny bindning men de verkar inte växa på träd dessa baseplates...

2 skruvar på bindningen!
Har ett par baseplates till ics som du skulle kunna få . dock inga incerts vilka du får hooka på någon boardaffär . kommer att kosta dig ca 50:- om dom kan köpa in det . .

ics-plattorna är säljs inte som extra tillbehör därav att dom är lite svårare att få tag på .

2 skruvar på bindningen!
DZettervall sa:
Har ett par baseplates till ics som du skulle kunna få . dock inga incerts vilka du får hooka på någon boardaffär . kommer att kosta dig ca 50:- om dom kan köpa in det . .

ics-plattorna är säljs inte som extra tillbehör därav att dom är lite svårare att få tag på .
Ok, skruvarna lär väl vara lika lätta att få tag i som plattorna m.a.o.

Vad kör du för bräda DZettervall?

2 skruvar på bindningen!
Men vad ska du med plattorna till om du inte kör på en bräda med ics? Och om du har bräda med ics, varför fick du inga plattor med? :O

2 skruvar på bindningen!
Hallvar sa:
DZettervall sa:

Ok, skruvarna lär väl vara lika lätta att få tag i som plattorna m.a.o.

Vad kör du för bräda DZettervall?
Kör just nu en Nitro T1 . men köpte en uninc av chris sörman tidigare i vinter . fick då med plattor men inga incerts.
fick då oneoff i sthlm att köpa in extra skruvar/plattor till mig . Borde andra affärer också kunna fixa .
Men har hört att en del butiker inte är så jätte hjälpsamma med att fixa sånt .
Tänkte bara att du kune få dig ett par gratis plattor om du kunde fixa incerts själv.

Tillbaka
Topp