Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
2012/2013 år skidor. Ryktestrådar summerat.. ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 937844" data-attributes="member: 12152"><p>Man kan ju undra varför dom bygger bindningen så att den passar en 75mm-skida? 99% av åkarna som funderar på att köpa en Guardian lär ju ha skidor som är över 90mm, eller tom över 100mm. Att bredda ut avståndet mellan hakarna bak till minst det dubbla hade direkt ökad vridstyvheten, utan att konstruktionen hade behövt ändrats. Det är riktigt konstigt och rent av dumt att dom har gjort den infästningen så smal och framförallt kan jag inte hur jag än funderar komma på varför man skulle göra det. För mig känns det fullständigt givet att den ska göras bredare. De enda som eventuellt inte skulle gilla det är ju turåkare, men dom lär ju knappast välja Guardian i alla fall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 937844, member: 12152"] Man kan ju undra varför dom bygger bindningen så att den passar en 75mm-skida? 99% av åkarna som funderar på att köpa en Guardian lär ju ha skidor som är över 90mm, eller tom över 100mm. Att bredda ut avståndet mellan hakarna bak till minst det dubbla hade direkt ökad vridstyvheten, utan att konstruktionen hade behövt ändrats. Det är riktigt konstigt och rent av dumt att dom har gjort den infästningen så smal och framförallt kan jag inte hur jag än funderar komma på varför man skulle göra det. För mig känns det fullständigt givet att den ska göras bredare. De enda som eventuellt inte skulle gilla det är ju turåkare, men dom lär ju knappast välja Guardian i alla fall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
2012/2013 år skidor. Ryktestrådar summerat.. ?
Tillbaka
Topp