2016 Årsmod. När inkommer dessa till Junkyard/Blue-tomato/Liknande

Powntus

Ny medlem
Hejsan! Har mailat Junkyard i jakt på 2016 årsmod men dem kunde inte ge något svar på när dem anlände.
Blue-tomato har fått in några märkens nya modeller men långt från alla, någon med lite insyn i branschen eller erfarenhet när dem brukar droppa in i nätbutikerna?

Är f.ö Salomon Salomonder 2.0 Jed Anderson jag jagar, någon som har lite info om brädan i sig?
Har kollat reviews på nätet men tidigare endast åkt Lib samt Bataleon.

Simma lungt1

Det brukar börja droppa in ganska stadigt i Oktober, så chilla någon månad till bara så finns dom överallt sen ska du se.

Angående Salomondern så är det en av dom bästa brädorna jag har haft. Lagom mjuk men inte överdrivet så du kan hoppa med den samtidigt som det är väldigt enkelt att pressa. Riktigt bra kantgrepp för en jibb-bräda är det också.

Har nu mailat junkyard/blue-tomato själv med och dem kommer in Okt/November som du säger.
Tycker dock det var lustigt att blue-tomato har vissa märkens utgåvor av årets modell redan nu.

Kul att höra att du trivs på den, har du åkt något på tex lobster, bataleon eller lib?
Tänkte om man kan jämföra flexen med någon av dem jag faktiskt själv stått på, är lite av en buttermaniac så gillar när dem är mjuka. Men brukar ju förlora pop och få ner flexen flitigt efter en vecka eller två på snö iofs.

Tillbaka
Topp