268 mille i vinst

268 mille i vinst
Skistar gjorde en vinst på 268 mille för räkenskapsårets första nio månader. om dom pengarna kunde komma anläggningarna till del genom förbättringar istället för att hamna i aktieägarnas fickor.
Ett föga troligt scenario är att liftkortspriserna sänks. Säkert blir det som alla andra år att liftkortspriserna höjs med ca. 10 % utöver eventuella skattehöjningar .Tänk om några andra anläggningar av lite storlek typ Kläppen , Stöten Funäsdalen Idre kunde övereraska och gå sin egen väg och inte hänga på Skistars evinnerliga höjningar.

268 mille i vinst
haha... vad tror du?

Det kallas marknadsekonomi! Tillgång och efterfrågan, så länge dom inte får en minskning i antalet köpare så lär dom knappast sänka priserna!

Vad tror du

1 att dom som äger liftarna kör liftar för att dom vill göra en välgärning...

X att dom kör liftarna gratis nästa år för att det gick så bra i år...

2 att dom är ute efter att tjäna maximalt med pengar till sina aktieägare...

Ok... milliondollarquestion.

Våga vägra lift istället... Fram med stighudarna och börja pumpa upp kondisen med rejäl backträning till nästa säsong istället för att stå på en studsmatta och hoppa ut i vattnet ;-)

268 mille i vinst
Tråkigt men sant...prishöjningen gäller inte bara liftkorten...utan ALLT som har med snö att göra...

...och folk betalar...vad som helst...så det är klart att det kostar...

/skidpryot - varför???

268 mille i vinst
Som alltid!!
Alla har väl nu fattat att det bästa för oss alla är att inte åka till skistar-backarna, och ifall om man nu gör det, så ska man försöka inte betala liftkort. Allt för att sänka efterfrågan ;)

Men då kommer den dumma svensken in: "Har ju alltid åkt här så länge jag minns" "Bara en gång, idag och imorgon" "Så jäla drygt att åka dit" "ojdå"

Så svårt är det inte att svänga mot kläppen vid transtrand ;P

vetifan va ja skrev, men de lät fint i huvut ;P

;D kram

268 mille i vinst
SJÆLVKLART e størsta anledningen t de høga priserna att det snikna føretaget vill ha mer cash!!
Men sen e det skatt o sånt på "att hålla på me sporten"...
Typ alla andra sporter har man slumpat skattekostnader på...

Helt omøjligt o missa slagdængan "slopa skidskatten"
som dom faktiskt (helt otrooooolit nog) kør ganska friskt uppe i Sælen....

Tycker dom kan sænka priserna....
o tænk om dom kunde ta 1 av d dær miljonerna o højja sin personals løn! D hade vart nåt d =)

268 mille i vinst
Hahaha....
Du (kralle) har inte koll på något om skistar..
Två saker, inflation, men du kanske inte vet vad det är.
Dessutom har Skistar köpt spray vilket ger dom ca 700 milj förlust att kunna kvitta vinst på vilket leder till att de inte behöver skatta bort sin vinst.
ett tips är att köpa aktier där för då får man bl a 15 % rabatt på liftkort.......
Kom ihåg att alla driver saker för att kunna tjäna på det själva.... ;)

268 mille i vinst
P G...

Fasen du låter alldeles før seriøs... kom ihåg låt aldrig d tråkiga ta øverhanden t de roliga, d vi alla e hær før...Fait de ski ou surf =)

268 mille i vinst
Mariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeee... (vid stuuuuupet???) :-)

P_G har rätt och jag tror inte han har tråkigare för att han är medveten om att kapitalismen härjar fritt i världen. Girigheten går framför medvetenhet om det som är bäst för ens nästa eller ödmjukhet inför naturen.

Om jag fick åka skidor 6 månader om året utan att behöva betala en penny så skulle jag inte ta 1000 kronor i timmen av mina kunder när jag sitter och kodar resten av året. Vilket skulle göra att tillexempel skistar och en hel del andra kongs inte skulle existera, vi skulle kunna glida omkring i tillvaron (mer än nu då) och bara åka skidor, klättra i berg, cykla, surfa eller vad som nu tilltalar en!

Tyvärr funkar det inte så för mig, jag måste få in dineros för att kunna åka en säsong till... och en till...

Dock så håller jag med! Se till att det allvarliga otäcka inte tar överhanden, då går man bara och deppar!

Idag är det sol! Igen! SMHI har sagt att det ska regna i flera dagar nu, men jag har haft Sol istället!!! Grymt kul!

268 mille i vinst
Skrev det här inlägget för att skapa lite debatt, det är rätt så dött på inlägg för tillfället. Men nån gång måste det väl ta stopp, och folk i allmänhet slutar åka till fjällen , det vore väl syn.Själv önskar jag att så många som möjligt ska åka till fjällen för att infrastrukturen och service ska byggas ut. jag blir så ledsen av att inte Björnrike kan få en ynka stollift när det finns så många i t.ex Lindvallen som är ett skitställe att åka utför på. Hoppsan nu stack jag ut hakan igen. Några har visst fått för sig att jag inte förstår mig på marknadsekonomi, jag kan meddela att dom har fel, däremot måste det vara tillåtet att få drömma en smula. Jag sysslar själv med affärer där marknaden verkligen gäller. Själv köper jag säsongskort i vemdalen för 1410 kr , inte dyrt, men jag tycker synd om alla barnfamiljer

Tillbaka
Topp