3 tjejer söker boende+sambos i mayrhofen!

Loanli

Ny medlem
Hallå!! :)

Vi är tre tjejer på 20 & 22 år, som vill ner till alperna i januari för att bo och jobba och såklart
ha de gött och åka massa skidor/bräda.
Vi är ute efter en trevlig lya att bo i samt 1 eller 2 sambos då det vore skoj att
dela några stycken, samtidigt som det blir lite billigare hyra med! :)

Så letar du efter några att bo och hänga med i mayrhofen nästa år, hör av dig!! :)

...eller ska du ner och bara har tips på boende + annat så hit me dom vettja! :)

Ha de fint!
/ Lovisa, Sofie, Emma

eey.. fasen vad sugen man blir. när tänkte ni dra ner? har ni kollat något boende? Ni gör RÄTT i att åka till mayr. överväger hel- eller halvsäsong där.

Klart du ska ner! Jag vill åka så fort som möjligt efter nyår, boende letas men vi har inget konkret förslag än...

Gött! Ja dra med!! Så blir vi 4! 3 tjejer å en dude! Hehe. Men har du tips på boende? Jag har fått svar från zillertal gasthof med ett boendeförslag.. Får se om de är nåt att ha, inte läst supernoga

Loanli sa:
Gött! Ja dra med!! Så blir vi 4! 3 tjejer å en dude! Hehe. Men har du tips på boende? Jag har fått svar från zillertal gasthof med ett boendeförslag.. Får se om de är nåt att ha, inte läst supernoga
Fasen vad nice att se att ni fått svar! Hoppas det är något bra och att ni tar det!
Ju fler där nere desto roligare ;D

haha låter skönt med 3 brudar, lite ordning i stugan/rummet/huset. När jag var där i en månad bodde jag på gasthof zillertal hos min syrra. Det är typiskt säsongsboende med korridorer med folk från hela världen, mest australien, england och holland dock ( ägaren är holländsk) Boendet i sig är ganska shabby, ingen lyx direkt, små kylskåp, dåliga plattor, ganska osköna sängar inknökade i ett lite för litet rum och ovassa knivar etc. Men det är en grym stämning och nära in till kärnan av mayrhofen, ca 5 min walk. hyran ligger på 17Euro/natt om jag minns rätt.
kanske hjälper något

Ja jag har mejlat dem, och vi vill hyra en sån lägenhet där för 4pers, fick ett kostnadsförslag på 35 dagar för 5100 kr om vi är 4st .. Lite för dyrt kände Vi..

Chilla sa:
haha låter skönt med 3 brudar, lite ordning i stugan/rummet/huset. När jag var där i en månad bodde jag på gasthof zillertal hos min syrra. Det är typiskt säsongsboende med korridorer med folk från hela världen, mest australien, england och holland dock ( ägaren är holländsk) Boendet i sig är ganska shabby, ingen lyx direkt, små kylskåp, dåliga plattor, ganska osköna sängar inknökade i ett lite för litet rum och ovassa knivar etc. Men det är en grym stämning och nära in till kärnan av mayrhofen, ca 5 min walk. hyran ligger på 17Euro/natt om jag minns rätt.
kanske hjälper något
jag och 4 andra ska bo på gasthof, vi har fått en lägenhet för 4pers och sen ett litet rum utanför lägenheten typ, där jag ska bo haha... Har fått för mig att det är som en liten skrubb bara haha... vet du något om dom små rummen?
Jag tror att en grym stämning kan göra även det skabbigaste boendet till riktigt nice haha, så vi får väl hoppas på det ;D

carolinet sa:
Chilla sa:
kanske hjälper något
jag och 4 andra ska bo på gasthof, vi har fått en lägenhet för 4pers och sen ett litet rum utanför lägenheten typ, där jag ska bo haha... Har fått för mig att det är som en liten skrubb bara haha... vet du något om dom små rummen?
Jag tror att en grym stämning kan göra även det skabbigaste boendet till riktigt nice haha, så vi får väl hoppas på det ;D
Ja med den inställningen så kommer det nog gå allatiders. vet tyvärr inget om "den lilla skrubben utanför"

Jag och min polare taggar Mayrhofen runt nyår och framåt mars/april! Känner att vi även denna säsong gärna delar lägenhet med ett skönt gäng så finns det plats hos någon fortfarande är vi på! Sofia åker skidor och jag bräda, blir andra säsongen för oss båda efter st anton förra året. Söker spänning och är ute efter en lika grymt skoj vinter som förra! (Oj vilken kontaktannons det blev) PS Vi kommer åka bil ner, finns platser att hugga om nån är intresserad! DS

heeeej hallååå! Är det någon som vet nåt annat sätt att hitta boende på i mayrhofen än det där gasthof? vi är också två tjejer som är taggade... men det svåra e ju att bo...

Vi är ett gäng på tre stycken, (jag, pojkvän plus killkompis) som drar till mayr i vår. Killarna drar redan till första dec för att leta boende på plats. Jag åker inte förens senare då jag bor utomlands atm. Men jag kan kolla om det finns en möjlighet att vi kan leta boende åt ett större gäng. (och jag skulle inte ha något emot lite tjejer.) Har ni fixar jobb och så?

Låter nice! Verkar vara mer eller mindre lika svårt att hitta jobb härifrån som boende så tänker satsa på att lösa det där :)

Tjoo! Jag o min flickvän befinner oss sedan början av veckan i Mayrhofen. Vi drog ner här för att fixa boende o jobb i tid. Efter många om och men så verkar vi ha fixat det. Jobb verkar här finnas hur mycket som helst. De flesta jobben kräver de dock att man talar tyska. Boende däremot är väldigt svårt. vi har fixat ett rum utan kök genom jobbet men skulle föredra en lägenhet. Gasthof är fullt sedan länge. någon som har fixat något boende som inte är på gasthof?

Aha okej kul o höra från nån som är på plats! Hm vi kan inte tyska tyvärr.. Men typ städjobb o annat där man inte behöver snacka så mkt o bemöta folk borde väl finnas? Trist att boende e svårt att hitta, ni får gärna tipsa om typ vandrarhem eller billigare hotell om vi behöver bo nånstans för att leta på plats...

Ja städjobb verkade det finnas en del. Jobben vi fixade skulle man oxå behöva kunna tyska men vi övertalade dem att vi skulle lära oss så det verkar inte helt omöjligt. alla jobb som finns läggs ut i en tidning som heter Heimatstimme. deras hemsida är http://www.heimatstimme.at/ . Har dock inte hittat annonser på deras hemsida utan man får köpa tidningen när man kommer ner där. där finns även annonser på lägenheter men de flesta ligger en bit utanför mayrhofen. Vi va o tittade på en lägenhet i schwendberg som ligger uppe på berget i hippach den kostade 450 € per person /månad. Lägenheten va perfekt men vi tyckte den låg för långt utanför o för högt upp på berget. det gick skidbuss utanför men att ta sig hem dit på kvällen är nog inte helt lätt. Om ni vill kan ni få nummret till hon som har hand om det (hon pratar engelska). Det fanns 4 sovplatser (alla i samma rum) en dubbelsäng o två separata. E man 4 stycken e jag helt säker på att man kan pruta ner priset. ni ska nog MAX betala 1000 € i månaden allt som allt. Bil är ett måste om ni ska bo där. Om ni ska ner o leta jobb o boende så gå in på mayrhofen.at el zillertal.at o boka billigaste boendet där. ni kan även maila alla stora hotellen där o höra angående jobb, bifoga CV! störst chans är nog att få boendet med ett jobb så om man får ett städerska el servitris jobb på ett hotell så kan man nog få ett rum där oxå.

Om ni är intresserade av boendet så skriv till mig så får ni hennes nummer. E inte så flitig användare av freeride så skriv helst på fb eller maila (malmbergolle@hotmail.com)

Hoppas vi ses där nere när säsongen drar igång :)

Sjysst, tack för all info!! :) synd att lyan låg lite off, vi har ingen bil tyvärr... Har ju tänkt flyga ner...
Men ska prata med reskompisen.. Men du har hon en mejl, hon med lyan?

Snödjup

Tillbaka
Topp